Gå til innhold

virituelt minne

neb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I windows 95-dagene fikk man 'not enough memory'-meldig viss man skrudde det virtuelle minnet for høyt (Uansett hvor mye fysisk minne man hadde). Jeg tviler sterkt på at det er noe problem på moderne operativsystem :p Uansett; du kan vel i teorien sette det så høyt du vil, spørsmålet er om det vil ha noen annen effekt enn at du får mindre harddiskplass.

Lenke til kommentar

Neinei. Du kan sette opp det virituelle minne høyere enn den egentlige plassen på harddisken. Da utvider den seg. Funker helt fint. Og billig, - du kan gå ned til 16mb RAM.

Det blir omtrent som å presse 3 dl saft ut av en 100g sitron. Det er bare det at harddisken utvider seg automatisk, mens for å få ut mere saft enn sitronens egentlige volum må du ha en god presse. :dribble:

Lenke til kommentar
Harddisken utvider seg automatisk? Hvordan i [mørkt, varmt sted med slem mann i] går det ann? "Utvider" platene seg også da og blir større slik at de kan få plass til mer?

EDIT: leif

Hihi...ta ironien da mann! :laugh:

For øvrig er anbefalte innstillinger for virtuelt minne: 1,5 * ram-størrelse.

Så hvis du har 512MB ram, sett virtuelt minne til min 768 og maks 768. Har du det virtuelle minnet på en annen fysisk harddisk, er ytelsen best.

virtuelt_minne.jpg

1024MB ram *1,5 = 1536MB

Lenke til kommentar

Og har det noen betydning om man skrur det helt av?, hva skal man

egentlig med virtuelt minne, jeg for min del har skrudd det helt av i

den oppfatning av at hardiskminne er vesentlig tregere enn vanligt minne,

og programmene vil bli tilsvarende trege... rett meg om jeg har feil...

Men det sier ivertfall min tankegang.... :D

Mvh mJ_Msv

Lenke til kommentar

Jeg tror det å skru av det virituelle minnet i noen tilfeller får maskinen til å gå raskere. Det er fordi systemet "uansett" automatisk vil bruke litt av dette virituelle minne når det finns der. Om du kun har CPU-minne og RAM utelukkes altså denne forsinkelsen.

På den annen side er jeg helt sikker på at totalt sett fungerer maskinen best og raskest når du har normal mengde virituelt minne i bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...