Ducklink Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Hadde planlagt å lage ett helt tett kab (psu montert utenfor da) som skulle kjøles ved att jeg setter en ribbe og vifte på den kalde sidden av pelt og dette stikker inn. Må kjøle før du starter pc`en da. Noen som har prøvd? Hva synes dere? Blir kansje en worklog etter konf når jeg får penger og kan kjøpe digicam+råvarer. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Blir det ikkje litt "innestengt" når varmen frå harddisk osv ikkje slepper ut? Lenke til kommentar
Ducklink Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 skal jo ha peletier som kjøler ned luften som du kan lese( ikke under 5 grader for da tar 200 gb min kvelden mener jeg å ha lest) Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Peltkjølt luft blir neppe en suksess, men det skader jo ikke å prøve - uten at jeg helt skjønner poenget med noe slikt. Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Hvis du først har et peltier, hvorfor heller ikke ha det på prosessoren? Lenke til kommentar
Ducklink Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 jephque Skrevet 24/02/2004 : 18:31 Hvis du først har et peltier, hvorfor heller ikke ha det på prosessoren? fordi da kjøles ikke alt !! Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Hva er poenget med lufttett? Tviler på at det blir noe bra. Du kan jo heller sette på en sånn på prosessoren http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX478V Og en sånn på skjermkortet http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80CHP Da blir det stille.. Lenke til kommentar
Ducklink Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 kan okså ha kjempe rå cpu kjøler når det blir ganske lydtett Lenke til kommentar
Ducklink Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 BeFs Skrevet 24/02/2004 : 18:55 Hva er poenget med lufttett? Tviler på at det blir noe bra. Du kan jo heller sette på en sånn på prosessoren http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX478V Og en sånn på skjermkortet http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80CHP Da blir det stille.. Poenget er og få en kjøleskap funksjon (under luftempratur). Kabinettet skal og isoleres for og holde på kulden.(hvorfor ikke bygge inne i en kjøle-bag? blir ikke like tøft) Lenke til kommentar
Ducklink Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Må enten montere web cam inni eller et skikkelig 3/4-lags iso glass Endret 24. februar 2004 av Ducklink Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Tviler på at du klarer å få en sånn kjøleskap funksjon. Det blir jo som putte en varmovn inni kjøleskapet det, funker dårlig. Lenke til kommentar
Ducklink Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 Ja men et 226w peletier er jo ganske bra da. Synes det er vert ett forsøk Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Så klart, virker det ikke så finnes det jo andre ting å bruke peltieren på. Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Du kommer ikke langt med et peltier på 226W hvis planen er å kjøle ned hele maskinen til "kjøleskaptemperatur" (eller hva du nå tenkte)... Lenke til kommentar
Ducklink Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 Du kommer ikke langt med et peltier på 226W hvis planen er å kjøle ned hele maskinen til "kjøleskaptemperatur" (eller hva du nå tenkte)... Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Husk at alt inni maskinen utvikler varme. Diskene, prosessoren, skjermkort, tilogmed nettverkskortet utvikler varme. Vanskelig å kjøle ned noe tilstrekkelig når det utvikler varme, og du bare skal kjøle ned luften rundt. Lenke til kommentar
tep0sen Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 kjøp vapochill d e jo fyrseboks tempratur. men d e jo ikkje mod då.. men eg ser ikkje vits m luft tett peltier boks. d som hadde vert kul va vis du hadde lagt et heilt kabinett i peltierer Lenke til kommentar
Ducklink Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 Men vi får se hvordan det går.så får dere en worklogg også Lenke til kommentar
tep0sen Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 glede meg, t å se resultat Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 gleder meg jeg og.. og tep0sen.. du tok ordene ut av munnen min.. for å si det slik.. rett før jeg så posten din tenkte jeg også på å foreslå å bygge kabinettet av peltier elementer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå