Adrgha Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Bestilte en Enermax 550w strømforsyning fra komplett her for litt siden. Da bestilingen ble sendt inn, var det 10 igjen på lager. Men like før pakken ble sendt, ringte komplett til den personen som bestilte psuen til meg (vi var mange som bestilte sammen, for å spare porto og slikt), og sa at de var fri, men kunne sende en q-tec 550w istedet, som de påsto var minst like god som Enermaxen(!!) Dette er selfølgelig kun svada, uten snev av sannhet i seg, og i tillegg koster denne kun 500,- kontra Enermaxen som kostet 1550,- Det er helt latterlig hvordan Komplett trodde de skulle "slippe unna" med dette, da q-tec psuen koster 1/3 av det Enermaxen koster, og også er en meget meget dårlig forsyning! Men uansett, q-tec'en er på vei tilbake til komplett, og jeg er på leting etter en ny strømforsyning. Jeg kan ikke finne 550w enermaxen på noen webshopper, og lurer på om noen vet hvor jeg kan finne en? Et alternativ er Antec, men jeg ser nå at microplex ikke har toppmodellen av denne inne lengre. Så, noen som vet hvor jeg kan finne disse? Hva er eventuelt alternativet mitt? Har sett på thermaltake sine, men de har skuffende lave 12v railer i forhold til Enermax og Antec. Jeg trenger en psu av meget høy kvalitet, som kan levere _mye_ strøm på de forskjellige railene. Budsjettet er på ca 1500,- så hvis noen har noe annet å foreslå er det velkommen. Ble en noe lang post dette. Jeg takker på forhånd for hjelp Edit: rettet noen leifer. Endret 24. februar 2004 av Pennywise Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 antec true-control 550w fåes på Microplex Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Q-tec PSU 550W er ikke i nærheten av Enermax sin 550W. Det vet jeg, fordi jeg har denne selv. Kjøpte den hos datakjeden (samme sortiment som komplett.no) i høst. Har observert at denen PSU'en har falt inn og ut av sortimentet i det siste. Det er bare å pushe på komplett.no, så tar de den nok inn igjen. Denne PSU'en er et meget godt valg. Jeg har den, og jeg er fornøyd med den. Den leverer 36A på 3.3,5,12V og har peak performance på 650W. Q-tec kan bare skilte med usle 285W. Så forskjellen mellom de to PSU'ene er som natt og dag. Edit: Det var visst en "ikke" for lite Endret 24. februar 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
morfin Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Hva med denne fra 3Dfxcool? Tror den skal være ganske bra, uten at jeg har noen erfaringer med den. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIST550ADP Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIST550ADP Har hørt mye bra om MIST sine strømforsyninger Eller så ser det ut som om StartIT.no har Enermax 550W på lager. Endret 24. februar 2004 av Civilix Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIST550ADP Har hørt mye bra om MIST sine strømforsyninger Eller så ser det ut som om StartIT.no har Enermax 550W på lager. Kjøpte nylig en MIST 550W strømforskyning fra digitalimpuls over disk, må si meg MEGET fornøyd med den, Anbefales! mvh, Haakon Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Q-tec PSU 550W er i nærheten av Enermax sin 550W. Det vet jeg, fordi jeg har denne selv. Kjøpte den hos datakjeden (samme sortiment som komplett.no) i høst. Har observert at denen PSU'en har falt inn og ut av sortimentet i det siste. Det er bare å pushe på komplett.no, så tar de den nok inn igjen. Denne PSU'en er et meget godt valg. Jeg har den, og jeg er fornøyd med den. Den leverer 36A på 3.3,5,12V og har peak performance på 650W. Q-tec kan bare skilte med usle 285W. Så forskjellen mellom de to PSU'ene er som natt og dag. Hmm.. Forstår deg ikke helt her. Mener du at du har q-tec, Enermax eller begge? Du kan da ikke mene at q-tec'en er i nærheten av Enermaxen, for det er den bare ikke. Uansett, de sa at Enermax har sluttet å lage denne, som jeg forøvrig synes er rart, kanskje de har en ny 550w modell på vei? Den Mist forsyningen på 550w ser interessant ut, er det noen som har erfaringer med denne? Kan den på noen måte sammenlignes med Enermaxen? At den bråker lite har absolutt ingen ting å si for meg, siden maskinen min bråker mer en enn middels flyplass Endret 24. februar 2004 av Pennywise Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Hm, ser litt på denne nå: Thermaltake 560W Test Ser meget bra ut, dog nok en gang, litt svak 12v rail Den koster 1255,- på Hardwarebutikken. Endret 24. februar 2004 av Pennywise Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Hmm.. Forstår deg ikke helt her. Mener du at du har q-tec, Enermax eller begge?Du kan da ikke mene at q-tec'en er i nærheten av Enermaxen, for det er den bare ikke. Uansett, de sa at Enermax har sluttet å lage denne, som jeg forøvrig synes er rart, kanskje de har en ny 550w modell på vei? Kanskje jeg var litt uklar her. Jeg hadde en Q-tec 550W PSU. Men da jeg installerte SCSI-disk nr. 2 (Seagate Cheetah 15K.3) opplevde jeg at PSU-en knelte flere ganger. Fant ut at jeg måtte ha en ny PSU. Og valget falt da på Enermax sin 550W. Enermax sin er spesifisert høyere enn de fleste på markedet. Har fått et inntrykk av at skal man ha en sterkere PSU, må man gå på E-ATX eller noe sånt. Selvfølgelig er ikke Q-tec i nærheten av denne glimrende PSU-en. Edit: det skulle vært en "ikke" mellom er og nærheten i mitt første innegg. Endret 24. februar 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 Tror kanskje jeg går for den MIST 550w forsyninga på microplex, jeg. Den er jo ganske billig, og ser ganske bra ut. Den har samme specs som Antec truepower psu'en på 550w.. Er dette en Antec i forkledning? Hvorfor har ikke MIST en hjemmeside? Finner den i såfall ikke Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Synd du ikke fikk tak i Enermax 550W, for den er litt av en kraftpakke. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Hvorfor har ikke MIST en hjemmeside? Finner den i såfall ikke MIST står for MIcroplex STudiedata(eller noe slikt), så hjemmesiden deres er www.microplex.no De lager ikke produktene selv, men designede produkter som andre produser. Så du skal ikke se bort ifra at innmaten er mye lik den til Antec. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Jeg regner med at komplett ikke prøvde å ta 1500kr for Qtec'en, men at de krediterte dere for riktige priser, eller så er det jo direkte svindel... At de sier at Qtec'en er like bra er vel litt svada, men det kan da ikke være langt ifra, Enermax'en er ikke så mye bedre at den er verdt 3ganger prisen iallefall? Men igjen så er jo PSU en viktig komponent for stabil pc, så det er ikke dumt å sikre seg en kvalitets PSU. Endret 24. februar 2004 av apollox Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Sendte en mail til komplett og spurte om hvorfor de ikke har planer om å ta inn flere Enermax psu'ern, her er svaret: Hei.Enermax er på vei ut fra oss ja, og vil bli erstattet etterhvert med mukigens Hiper strømforsyninger Arrrgh, hvorfor? Hvorfor skal de ta ut det beste merket? Det er så vannvittig irriterende! Enkelte produkter er helt umulige å få fatt på i Norge, da spesielt dyre høykvalitetsprodukter Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 startIT selger Enermax 550W, men der koster de 1750,- på web'en. Synes dette er litt mye til å være web-pris, siden jeg betalte samme pris for denne PSU'en på Datakjeden, som er en fysisk butikk. Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Hmm... Har funnet denne: http://www.databutikken.com/no/default.php...=ASRA9600XT-128 Spesifikasjoner Men hva betyr det at det er en EPS12V psu? Står at den passer til server hovedkort, og at den er XEON ok. Vil den passe på et normalt ATX hovedkort? (I mitt tilfelle abit nf7-s 2.0) Endret 25. februar 2004 av Pennywise Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Nei, ikke gå for den. Hovedkontakten er 24-pins E-ATX for Xeon/Opteron hk, og vil IKKE passe til vanlige ATX-hk. Dessuten er disse PSU'ene svært dyre, dyrere enn Enermax 550W da den var i salg på Datakjeden. Lenke til kommentar
Adrgha Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Ja, fant det ut nå. Da ser det ut til at jeg må gå for den MIST psuen. Noen flere som har erfaringer med denne? Evt en link til en test.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå