-kga- Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Er på leiting etter noen andre med lit mer rolig musikk alla Within Temtation og muligens Enya. Noen ganger er det ganske avslappande og behagelig å høre på. EDIT: Får legge til lit mer info. Blanding av metal og kvinnelig lys vokal. Muligens no liknende nightwish også. Er noe annet som er bra også da, men det er vel egentlig det jeg er ute etter hovedsakelig for denne gang. Kan gåt værra lit fart, men er også fint med andre rolige alternativer også. Endret 27. februar 2004 av Lord-KGA Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Tja, kva med Bel Canto? Prøv "Rush" og "Shimmering, Warm & Bright", spesielt "Rush" om det er det rolege og stemningsfulle du er ute etter. Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 ... og Ketil Bjørnstad. "Grace" er ei kjempefin plate, med stemma til Anneli Drecker som ein spiss på det heile. (No har eg forresten ikkje høyrt Within Temtation, så du får orsaka om eg bommar totalt her ) Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Liker du Enigma? Eller Dargaard, som jeg ofte beskriver som "gothisk Enigma"? Liker du litt klassisk preg med kvinnelig vokal, prøv Gothica med skiva Cliff of Suicide. Shadowland har både Dargaard og Gothica (og kan hjelpe deg med liknende musikk; han har bra peiling!) Edit: Enig ang Bel Canto, Ganske! Morsomme tekster også! Endret 24. februar 2004 av Mad Wolf Magnux Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Takker og bukker. Har hørt på noe av det, det er bra, men kanskje ikke helt det jeg var ute etter. Var ute etter lit mer blanding av metal og kvinnelig lys, nesten lit opra vokal. Det kan likne på Nightewis også, men helst de roligste fra dem. Lenke til kommentar
Mr.Wildside Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Du kan f.eks sjekke ut Lacuna Coil eller Edenbridge, noe Nightwish-referanser finner du i begge band. Vakker kvinnesang er det i alle fall. Nyere The Gathering bør også sjekkes ut, de har nylig gitt ut en semiakustisk live-skive. Hør smakebit på Century Media Endret 25. februar 2004 av Mr.Wildside Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Takker og bukker. Har hørt på noe av det, det er bra, men kanskje ikke helt det jeg var ute etter. Var ute etter lit mer blanding av metal og kvinnelig lys, nesten lit opra vokal. Det kan likne på Nightewis også, men helst de roligste fra dem. Theatre of Tragedy med skiva Aegis er en rolig klassisker med mye god kvinnelig, lys vokal. Metal og kvinnestemmer er genialt! Heeelt enig med deg der! Bor du langt unna Oslo? Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 Bor du langt unna Oslo? En time eller to med kjøring... hvordan det? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 (endret) Tenkte du kunne besøke Shadowland og en butikk som heter Sound of Noise. Shadowland er mer gotisk mens Sound of Noise er mer metal, men de utfyller hverandre og gutta som jobber der her PEIL. Bare spør etter det du ønsker og de har noen tips å komme med. Verdt turen om du er innom byen.... Skal se om jeg kommer på noe mer grupper, men er midt i flytting nå så det kan ta litt tid før jeg for skrivd igjen... Endret 26. februar 2004 av Mad Wolf Magnux Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 Må nesten besøke de neste gang jeg er i Oslo. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 Jeg har funnet noen selv nå, med hjlp av linkanne til de sidenne. Lasta ned artister som hørest ut som er noe innen det jeg søker som jeg fant der. Har funnet noen nå. Har funnet noe annet bra også da, men dette er innen det jeg spørte om her, sån sirka. -After forever -Penumbra -Inkubus Sukkubus Det har jeg funnet til nå. Men det må også taes i betrakning at jeg ikke har lasta no særlig, kunn en til to sanger fra vær. Har kun lasta for å høre hvordan de er, se om de er vert å kjøpe. Skriver opp om jeg finner noen flere Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Prøv Belle and Sebastian, ganske rolig og fin musikk. Lenke til kommentar
Buddah Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Silje Nergaard og Norah Jones er gode alternativer. Skikkelig digg musikk, men kanskje ikke HELT din stil.. Diana Krall, Eva Cassidy er også deilig. Sondre Lerche har også mange behagelige sanger.. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Når jeg tenker meg lit om så er det kanskje Goth musikk det er det jeg er ute etter. Fant ut at mye av Goth musikken er slik jeg vil ha. Blei lit lettere å finne no da. EDIT: Rettelse, noe av Goth musikken er sånn. All er vist ikke det. EDIT2: Det var vist ikke så mye innen goth av lika væl. Noe av det var innenfor der da. Endret 2. mars 2004 av Lord-KGA Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 13. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2004 *bump* I am a bad boy! Bump, bumpi, bump bump, bump bump! I am a realy bad boy! Realy, realy bad boy! Bump. Åååååå så sier vi bump, bump, bump. Så sier vi bump, bump, bump, igjen. gi meg en bump og en bump og en bump Hva blir det? Ja det blir bump, bump, bump BUMP!!! Foresten. Sirenia er ganske bra musikk. Noe i den stilen jeg vil ha. Har dere noen flere forslag? *bump* Lenke til kommentar
Mr.Wildside Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Trail Of Tears, gammel Theatre Of Tragedy, Beseech, After Forever...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå