torkjell Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Noen som har testet ut Znote 3001 på linux ? Fins det drivere? Lenke til kommentar
larseko Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Nå har jeg faktisk nettopp prestert å bestille en av deres kampanje-3001-er, så jeg skal svare deg til neste uke en gang, for da skal jeg ha installert Linux på den :smile: Siden det er Compal som er utgangspunktet vil jeg tro det ikke er noe problem med Linux. Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Hei, Installerte Mandrake 8.1 på en Znote 3001-maskin en gang og det gikk fint. Lenke til kommentar
larseko Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Fikk du opp nettverk, lyd, DVD osv. også, eller bare grunnoppsett? Jeg går ut fra at det går greit, siden det virker som komponentene er ganske standardiserte. Det jeg dog lurer litt på er om man får TV-ut'en til å virke (har hørt om folk som har hatt problemer med det på vanlige (les: stasjonære) skjermkort under Linux). Det ordner seg vel. Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 27. mars 2002 Del Skrevet 27. mars 2002 Hallo, fikk alt til å virke bortsett fra lyd. TV-ut prøvde jeg aldri. Tror neppe jeg hadde fått det til. Lenke til kommentar
larseko Skrevet 28. mars 2002 Del Skrevet 28. mars 2002 Quote: On 2002-03-28 00:53, [L]337-Zonic skrev:Hallo,fikk alt til å virke bortsett fra lyd. TV-ut prøvde jeg aldri. Tror neppe jeg hadde fått det til. Akkurat. Vel. Lyden skal være AC 97, det samme som sitter integrert på en del MSI hovedkort (for stasjonære). For dem gjelder det gjerne at man bør installere ALSA, det nye lydsystemet for Linux, for å få det til å fungere. Kanskje det samme gjelder for Z-note. Ellers er jeg egentlig ganske optimistisk på DVD-fronten også. Det kan være litt fippel med det og TV-ut, men så lenge det er greie deler (er det ikke Toshiba DVD-modul, eller var det CD-ROM-en?) går det nok til slutt. Jeg skal avlegge rapport når ting er installert :smile: Ellers har jeg søkt på modellbetegnelsen til Compal (N30N3) og Linux, og det kan faktisk se ut som det er et firma som selger Linux forhåndsinstallert på denne modellen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå