guttorm Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Jeg har en rbx kjøleblokk,og vurderer et peltier på min cpu.Må jeg da ha coldplate både over og uder peltieret?da både core og rbx blokka har lite areal. Hvor mangen watt tror dere denne rbx en vil klare å kjøle,ser for meg at varmen må gå gjennom litt for tjukt lag da jeg må ha to coldplates.Radiatoren er black ice ekstreem,men en papst 120mm. 1/2" nipler i systemet.jegskulle funnet et sted jeg kunne kjøpt svært tynne coldplates. Agrer på at jeg ikke kjøpte vpu kjøler med peltier i samme slengen,noen som vet hvor mangen watt peltieret som står på Maze4? Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 tror ikke du har helt skjønt poenget med coldplates..... det er for å spre varmen utover et større areal slik at du bruker hele peltierelementet og ikke bare litt av det.... det gjelder for begge sider Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 tror ikke du har helt skjønt poenget med coldplates..... det er for å spre varmen utover et større areal slik at du bruker hele peltierelementet og ikke bare litt av det.... det gjelder for begge sider Det med varmen har jeg skjønt,men er ikke disse brukt for å ikke misshandle elementet mot coren og da? Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 jeg vet ikke helt varmeledningsevnen til overflaten på peltieret, men du kan regne med at du må ha coldplates... hvorvidt de beskytter coren er en annen sak, men jeg kan love deg at hvis du ikke bruker coldplates, har du raskt ingen peltier lenger Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Har selv den blokken , og er lysten på peltier. Men er ikke overflaten for liten på blokken for å være effektiv med peltier? Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 Har selv den blokken , og er lysten på peltier. Men er ikke overflaten for liten på blokken for å være effektiv med peltier? Det var dette jeg og var usikker på. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Hvor stor er underflaten på de blokkene da? Må (bør?) være minst 5x5 cm. Om det går å bruke coldplate over i tillegg, dvs at den blir kjølt godt nok eller andre problemer oppstår, vet jeg ikke. Må ikke bli så sur da Fraletrollet. Fraglene er glade kryp dem vet du Endret 24. februar 2004 av Veritas_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå