larsdrev Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Heisann (håper noen kan hjelpe) Jeg har følgende hardware (som jeg har "problem" med) 1 stk WD Raptor serial ata disk 4 stk WD Ide-disker 133 3 stk CD/DVD enheter Hovedkort Asus A7N8X - Deluxe & (problemet) Promise 133 TX2 Ide-kontroller Jeg fikk problemer med ytelse etter at jeg monterte serialata disken, jeg hadde tidligere kjørt med lett blanding av disker og cd-enheter på hovedkortet og ide-kontrollern (dette fungerte greit), det som er problemet mitt idag er ytelsen på cd-enhetene fordi alle disse står koplet på ide-kontrollern. Dvs at de 4 ide-portene på hovedkortet består av harddisker. Det som skjer når jeg prøver å kople harddisk på idekontrollern (altså bruke idekontrollern) på harddiskene slik at ytelsen på cd-enhetene blir bra er at idekontrollern overstyrer serial-ata disken som jeg da bruker som system/oppstartsdisk. Finner heller ikke noen valg for dette i bios (altså boote fra serialata eller lignende) ??? hhmmm .. Skjønner ikke helt hva som skjer her ?? For å få Serial-ata disken til å virke som oppstarts/systemdisk idag så må jeg altså kople 4 harddisker på hovedkortet's ide-porter og 3 stk cd-enheter på promisekontrollern dvs at jeg får dårlig ytelese på cd-enhetene. Håper noen gidder å lese igjennom dette og forstår noe av det. mvh Lars. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Prøv å flytte harddiskene til Promise kortet og CD/DVD-enhetene til hovedkortet. Jeg tror ikke Promise-kortet støtter CD/DVD-enheter. Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Hadde samme problemet med samme ide ortet. Det overstyrer seriell ataen i oppstarten. Går fint å koble cd/dvd å sånn til kortet men går ikke å brenne med noe som er tilkoblet kortet. Jeg ga opp å bygde en maskin til som filserver... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå