Gå til innhold

Hvilken spillfigur har du identifisert deg mest md

Anbefalte innlegg

Gjennom hele spillhistorien er det mange helter som har vært på eventyr for å redde verden, noen med mer hell enn andre. Vi har muskelbunter som Duke Nukem og Serious Sam, til søte maskotter som Mario og Sonic...

Av alle spill, hvilken helt/spillfigur har du levd deg mest inn i og virkelig hatt følelsen av at det er du som er helten?

For mitt vedkommende er det nok Link i Zelda spillene som har gitt meg den mest personlige heltefølelsen, og dratt meg inn i spilluniversert totalt, slik at jeg har glemt tid og sted og den virkelige verden...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ikke noe har slått spillfølelsen jeg hadde med helten 'Maverick' i Wing Commander for 14 år siden...ganske sykt, hehe.

Skulle akkurat til å si det samme (men i stedet for "Maverick" hadde jeg tenkt å skrive "Joker" :) ). Wing Commander står fremdeles som et av de spillene som best har lykkes å dra meg inn i historien, og få meg til å identifisere meg med hovedpersonen.

Ellers har identifiserte jeg meg en del med hovedpersonen i Quest For Glory-spillene (tilfeldigvis het han Joachim Froholt :) ). I den senere tid tror jeg muligens det er karakteren min i Morrowind jeg har identifisert meg mest med, men hovedpersonen i Mafia ble også "min" etter en stund. Og GTA 3-fyren.. :)

Veldig godt spørsmål, egentlig. Skal bli spennende å se hva folk svarer (og hva de gir som grunn).

Lenke til kommentar

1. Guybrush Threepwood (Monkey Island)

Jeg er alltid ute etter dama, skatten og eventyret, bare uten så mange trehodede aper.

2. Rincewind (Discworld)

Fordi jeg er helt inne i bokserien, og spillene er jo nesten like morsomme. Fenger meg fullstendig!

Lenke til kommentar
innerst inne håpet jeg Arthas skulle beseire illidan, noe han gjorde. :blush:

du tar nok dessverre feil.. I "Manual of Monsters" boka Blizzard ga ut, står det at Prince Kael'thas og Lady Vash brakte Illidan tilbake til Outland/Draenor og helbredet ham der.

Foresten så digger jeg 47 i Hitman og King Arthas fra Warcraft 3.(kun når han er dau, ikke no kult når han lever :p)

Lenke til kommentar

JC Denton fra Deus Ex. Hele spillet er jo et mesterstykke i involveringskunst. Jeg har aldri - verken før eller etter - følt meg så trukket inn i historien som her. Fantastisk!

På en fin annenplass finner vi Jari, figuren min i Morrowind. :)

Lenke til kommentar

må bare is at fallout 2 :love: har dratt meg mest inn.. holdt neste på å rive a armen på skinjakka etter å ha spilt det spillet.. Det beste med det spillet(hmm vanskelig å si hva som var best for det er så mye som er best med det) er at du kan jo lage hva slags char som helst.. ... :cool:

Endret av pellogplukk
Lenke til kommentar
må bare is at fallout 2 :love: har dratt meg mest inn.. holdt neste på å rive a armen på skinjakka etter å ha spilt det spillet.. Det beste med det spillet(hmm vanskelig å si hva som var best for det er så mye som er best med det) er at du kan jo lage hva slags char som helst.. ... :cool:

:yes: Enig m deg! Det som er så fett er at der er heltan din ak som han vil!! Og DET er noe jeg liker ;)

Ikke ofte en Narkoman kan redde verden f.eks :laugh:

Lenke til kommentar

Finner ikke noen spill-figur å identifisere meg med (den typen er nok ikke laget enda :scared: ) Men jeg fikk et litt spesiellt forhold til soldatene jeg hadde med meg på begge Hidden & Dangerous spillene. Under spillets gang ble de bedre, og mer verifulle. De hadde også sine spesielle egenskaper. Dette gjorde at jeg ble litt "glad i dem". :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...