Nimzo Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) emnet er slettet Endret 5. august 2006 av Nimzo Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Designet funker så absolutt, men har et par ting; Ikonene i menyen er bittelitt for store, eller så er det fanene som er bittelitt for små. Det ble lissom litt for lite luft fra kantene oppe og nede. Logoen funker, men jeg tror den hadde gjort seg bedre i non-px-art En beskjeden footer hadde vært på sin plass. Ellers finfint! Lenke til kommentar
epsil Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Slett ikke verst, men ettersom designet har fast bredde syns jeg det er best om siden midtstiller seg i nettleservinduet (se artiklene «CSS Centering: Auto-width margins» og «Sentrering av tekst og elementer»). Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Hvis du gjør dette gratis, bør de som får siden var fornøyde uansett Men... Fikk liten bandfølelse av å være på siden. En fyr med gitar er vel det eneste som får meg til å tenke musikk. Ble, som PoleCat skriver, litt for mye pixelart. Pixelart bør vel helst brukes når den skal ha en pixellook, ikke når det ikke skal ha det, hvis du skjønner. Forresten, det må da ta mye lengre tid? All ære til din tålmodighet, men tror resultatet blir bedre, og du ville brukt mindre tid, ved å bruke for eksempel PhotoShop. Skal du derimot være en "pixelside" bør du kjøre pixel og kun det nesten. (Nå skal ikke jeg uttale meg så altfor mye om det da men, sikkert noen som er uenig med meg i akkurat det) Hvilken farge skal du ha på teksten? Vil tro det kan bli vanskelig å lese det med så mørk bakgrunn. I tillegg til å mangle følelsen av musikk, bør du også få inn noen elementer på siden som sier litt om hvilken musikk bandet spiller. For de driver vel ikke med pixelmusikk? Det var min dom. Endret 24. februar 2004 av Sigmoideus Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 Designet funker så absolutt, men har et par ting; Ikonene i menyen er bittelitt for store, eller så er det fanene som er bittelitt for små. Det ble lissom litt for lite luft fra kantene oppe og nede. Logoen funker, men jeg tror den hadde gjort seg bedre i non-px-art En beskjeden footer hadde vært på sin plass. Ellers finfint! Takktakk. Enig i at det ble litt lite luft over og under ikonene. Får lage litt større faner tenker jeg.. evt kutte ned på ikonene om det hele blir for stort. Får teste å gjøre logoen non pixel. Takk for tipset. Footer? er det en sånn copyright sak helt nederst? får slenge på en sånn ja.. Slett ikke verst, men ettersom designet har fast bredde syns jeg det er best om siden midtstiller seg i nettleservinduet (se artiklene «CSS Centering: Auto-width margins» og «Sentrering av tekst og elementer»). Hei. Takker for tipset. Anbefaler du at jeg lærer meg html fra scratch og koder alt selv, eller er det unødvendig hvis jeg får tak i f.eks. dreamweaver? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Footer? er det en sånn copyright sak helt nederst? får slenge på en sånn ja.. Ikke nødvendigvis. Det kan egenlig være hva som helst, bare siden avsluttes i en litt annen "stil" enn hoveddelen. Nå synes jeg kanskje siden brytes litt for brått i bunnen. Sjekk helt nede på denne siden. Det er et fint eksempel på en helt enkel footer som bryter siden behagelig. Lenke til kommentar
epsil Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Anbefaler du at jeg lærer meg html fra scratch og koder alt selv, eller er det unødvendig hvis jeg får tak i f.eks. dreamweaver? Det kommer vel an på hva du orker. Meg bekjent er den eneste måten å få ren og strukturell kode på, å skrive for hånd. Ulempene med dårlig kode har jeg nevnt (i skrivende stund nederst) i tråden «Front Page skaper seg». Det er jo ikke sikkert at disse ulempene er noe stort problem for deg, eller at du har behov for de fordelene strukturbasert HTML gir. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Funker fint detta, men logoen (rød firkant med "Emilyplays" i) var grusom - heilt umulig å lese det som stod i den uten å konsentrere seg.. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 Funker fint detta, men logoen (rød firkant med "Emilyplays" i) var grusom - heilt umulig å lese det som stod i den uten å konsentrere seg.. Pga pixelart? eller var den bare stygg? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Fonten du har brukt inni den firkanten var både uleselig og stygg... Derimot bør/kan du absolutt bruke resten av sida Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 Ok da blir det ny logo.. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) Liten oppdatering. Nye ikoner og fargevalg, la til liten footer, forandret bittelitt på fanene. Er de nye fargene noe å satse på? var de gamle bedre? Endret 5. august 2006 av Nimzo Lenke til kommentar
PT Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) Jeg ser... ingen forandring EDIT: Trodde det var på samme adressen jeg Men det ble helt klart mye bedre Endret 29. februar 2004 av PT Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Jeg ser i hvertfall forskjellen og synes faktisk den siste ble bedre. Men du mangler nå header med tittel på siden Men dette jobber du sikkert med, jeg likte hvertfall dette bedre enn forrige Mulig siden hadde sett bedre ut om det var midtstilt, men det er vel smaksak. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 Hm, den er midtstilt som i midtstilt i forhold til browseren, hvis det var det du tenkte på? Men det er mulig det ser bedre ut om jeg fjerner det som stikker ut til høyre der helt øverst. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Klar forbedring, på de fleste punkter egentlig. Herlig fargevalg, synes iallefall jeg. Nå mangler du bare litt Lorem Ipsum, så blir det lettere å dele ut ildere. Logo? Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Hm, den er midtstilt som i midtstilt i forhold til browseren, hvis det var det du tenkte på? Men det er mulig det ser bedre ut om jeg fjerner det som stikker ut til høyre der helt øverst. Den er ikke midtstilt i Opera, bare i IE. Har kanskje noe med at du bare har text-align: center; på bildet. Hadde du sagt størrelsen i css'en og, så kunne du også skrevet margin: 0 auto; Da ville den blitt sentrert i Opera og. (Men siden hele greia bare er et stort bilde, så er dette vel litt likegyldig...) Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 Den er ikke midtstilt i Opera, bare i IE. Har kanskje noe med at du bare har text-align: center; på bildet. Hadde du sagt størrelsen i css'en og, så kunne du også skrevet margin: 0 auto; Da ville den blitt sentrert i Opera og. (Men siden hele greia bare er et stort bilde, så er dette vel litt likegyldig...) Jeg har prøvd med auto margin, men jeg får det ikke til å funke.. eneste som jeg fikk til var text-align greiene. Jeg får lese litt mer om css, og finne ut hva jeg gjør feil. Har satt display: block; på, men det holder tydeligvis ikke. Når du sier at jeg kunne sagt størrelsen i css'en også, mener du da bredden på bildet? Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Jeg har prøvd med auto margin, men jeg får det ikke til å funke.. eneste som jeg fikk til var text-align greiene. Jeg får lese litt mer om css, og finne ut hva jeg gjør feil. Har satt display: block; på, men det holder tydeligvis ikke. Når du sier at jeg kunne sagt størrelsen i css'en også, mener du da bredden på bildet? Jupp. width: bildets_breddepx; Deretter bruker du margin: 0 auto; Regner med at display: block; fortsatt må være der. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 20. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) Takker for input og inspirasjon. Endret 5. august 2006 av Nimzo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå