Flanger Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Jeg mener at jeg har skrevet denne teksten rett fra en bok. Men jeg får bare feil i kompileringen... Hva er feil her: class ArrayTest { String[] firstNames = { "Dennis", "Grace", "Bjarne", "James" }; String[] lastNames = new String[firstNames.lenght]; void printNames() { int i = 0; System.out.println(firstNames[i] + " " + lastNames[i]); i++; System.out.println(firstNames[i] + " " + lastNames[i]); i++; System.out.println(firstNames[i] + " " + lastNames[i]); i++; System.out.println(firstNames[i] + " " + lastNames[i]); } public static void main (String arguments[]) { ArrayTest a = new ArrayTest(); a.printNames(); System.out.println("- - -"); a.lastNames[0] = "Ritchie"; a.lastNames[1] = "Hopper"; a.lastNames[2] = "Stroustrup"; a.lastNames[3] = "Gosling"; a.printNames(); } } Dette kommer i kompileringen: C:\src\ArrayTest.java:4: cannot resolve symbol symbol : variable lenght location: class java.lang.String[] String[] lastNames = new String[firstNames.lenght]; ^ 1 error Tool completed with exit code 1 Håper noen kan hjelpe! Endret 24. februar 2004 av fenderstratguitarplayer Lenke til kommentar
Flanger Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 Jeg fant feilen ja. Stavet length feil. (lenght) Takk for raskt svar! Lenke til kommentar
javabean Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 For det første så nytter det ikke å lære seg java med å skrive av boken. For det andre trenger du litt engelsk kunnskaper for å få det til. Det har, som du sikkert ser hvis du dobbeltsjekker koden din, snekket seg inn en skrive-leif. Du er ute etter tabellen firstName sin lengde. Hvis du skriver firstName.length istedet for firstName.lenght vil programmet ditt mest sannsynlig fungere. : Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå