Mushaboom Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Når jeg bruker CPU-Z ser jeg at vcore kan variere 1,616 og oppover.. vcore står på 1,65. Skal det være sånn eller er det PSU som er ustabil? Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Når jeg bruker CPU-Z ser jeg at vcore kan variere 1,616 og oppover..vcore står på 1,65. Skal det være sånn eller er det PSU som er ustabil? HÅPER det.. for MIN er også slik Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) ja. Det har ikke noe å si om den endrer seg. Edit:Bare den ikke holder seg for høyt for lenge så trur jeg at alt er bra. Rett meg vis jeg tar feil. Endret 24. februar 2004 av Oseantic Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 5% variasjon er godkjent . Er det mere er PSU'en dårlig eller overbelastet . Det som er viktig er at droppen ikke blir så lav at cpu'en begynner å feile , for da kan du få bluescreens i windows stop errors og slikt . Hvis jeg var dere ville jeg stilt opp vcoren litt slik at droppen går ned til 1,65 ikke ned til 1,6 . (mrk! nå er det også flere cpu'er som kan gå på 1,6v og lavere enn det og med default speed , men det beror på prosessoren) Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 vcoren kan du ha høyt bare du har god kjøling. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 Er det disse variasjonene som gjør at CPU-klokk forandrer seg litt hele tiden? Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 det at de varierer litt gjør ingenting, det er veldig vanlig at den kan variere fra f.eks 1.63v til 1.67v om standard er 1.65v Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 det at de varierer litt gjør ingenting, det er veldig vanlig at den kan variere fra f.eks 1.63v til 1.67v om standard er 1.65v Er likevel lurt og øke litt på volten . Jeg har erfart problemer selv med tidligere rigg , fixa seg ved å øke med 0,025 v slik at den lave spenningen ikke understeg 1,64v mener jeg det var . Jeg hadde noen slike utilsiktede restarter og stopp error , ordna seg etter justeringen . Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 kan være dorlig kjøling av mosfet eller pll, når disse blir varme får du ustabil volt som da kan føre til en ustabil pc. har selv hatt problemer med dette, faktisk så drepte den xp2500+ etter at den fikk en peak på 2.5volt (mosfet og pll hadde en temp på 70 grader). Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Har lest litt rundt om det der nå. Det sto at helt opp til 10% vandring er ok. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 Problemet er jo bare at CPU-clock hopper så mye frem og tilbake under benchmarks at jeg ikke får gyldig score i '01 Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Mosfets skal vel tåle en temp opp til 85 grader? Eller er dette i kun veldig korte perioder? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 ... eller er det PSU som er ustabil? Trenger ikke nødvendigvis ha noe med psu å gjøre, selv har jeg for tiden et P4C800 av tidlig utgave som har skrekkelig dårlig stømforskyningskomponenter til cpu. Vcore dropper under belastning, og når jeg klokker opp til f.eks 3500 mhz greier ikke komponentene å levere innstilt spenning ved idle engang. Setter jeg da 1.725volt, vil kortet knapt levere 1.65volt...hos meg er ikke dette relatert til psu, men til selve hovedkortet. Litt røtent egentlig, for når man overklokker er det veldig viktig med stabil og kraftig tilførsel til cpu for å oppnå høye hastigheter og stabilitet. Antar at hovedkortets dårlige egenskaper er hovedårsaken til at min P4 2.8C SL6Z5 ikke vil kjøre 100% stabilt med Prime+pcmark i loop i et døgn med høyere fsb enn 230mhz...altså vel 3200mhz... Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 ... eller er det PSU som er ustabil? Trenger ikke nødvendigvis ha noe med psu å gjøre, selv har jeg for tiden et P4C800 av tidlig utgave som har skrekkelig dårlig stømforskyningskomponenter til cpu. Vcore dropper under belastning, og når jeg klokker opp til f.eks 3500 mhz greier ikke komponentene å levere innstilt spenning ved idle engang. Setter jeg da 1.725volt, vil kortet knapt levere 1.65volt...hos meg er ikke dette relatert til psu, men til selve hovedkortet. Litt røtent egentlig, for når man overklokker er det veldig viktig med stabil og kraftig tilførsel til cpu for å oppnå høye hastigheter og stabilitet. Antar at hovedkortets dårlige egenskaper er hovedårsaken til at min P4 2.8C SL6Z5 ikke vil kjøre 100% stabilt med Prime+pcmark i loop i et døgn med høyere fsb enn 230mhz...altså vel 3200mhz... hva er standar volt på 2.8c? Og hvor mye dropper den under load (uten overklokking)? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 hva er standar volt på 2.8c? Og hvor mye dropper den under load (uten overklokking)? Standard vcore er 1.525 på denne prosessoren. Hvor mye det dropper på standard hastighet har jeg ikke testet, men droppet er markant avhengig av hvor mye strøm som trekkes, altså av vcore og kjernefrekvens... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå