Gå til innhold

Varm CPU!

P-in-P

Anbefalte innlegg

Topic sier vel det menste, men jeg forklarer det allikevel litt bedre!

Jeg har nylig kjøpt meg nye deler så jeg fikk bygd en PC til spill og annet, men jeg tenkte att jeg kunne bruke den gamle til server, kazaa- og DC-bruk!

Derfor satte jeg den i et skap for å minske støyen litt om natten, men da slår maskina seg av når CPUen overstiger 60grader! Veldig irriterende!

Her kommer spørsmålet: Hvordan er det en slår av "emergency shutdown" (eller hva det nå heter) i BIOS?

P.S Det kommer frisk luft inn til maskina og CPU tempen lå litt under 60 før også!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta ut cpu kjøleren og rengjør den. Vekk med gammel pasta på med ny + et par kabinett vifter

Var ikke det som var spørsmålet! CPU vifta er helt ren den, men den er ikke av de kraftigste! Jeg skal heller ikke sette inn flere kabinettvifter siden formålet med denne dataen var at den skulle være stille!

Lenke til kommentar
Visst du tar den ut av skapet funker det da?

Er joh klart at det blir en syk varme inne i et skapp etter en stund...

Vannkjøling kanskje?

Jo den blir varm! Så lenge den ikke overstiger 70 så går det bra, men det var heller ikke det som var spørsmålet!

Skal kjøpe denne snart + silent boost e.l!

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
P-in-P ! Tror du folk er synske .

Hvis noen skal kunne gi deg et korrekt svar

bør du vel fortelle hvilket hovedkort du har .

Mange ullike BIOS'er .

Unnskyld da... Abit KR7A-133R er ikke 100 prosent sikker på om det er det, det heter, men det er i allefall noe lignende!

Edit: Skrivekjell

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
Du finner det i BIOS menyen PC Health.

Tre ting å disable/endre .

-Temperature warning

satt til

disabled eller 70C max.

-CPU shutdown temperature

satt til

disabled eller 75C max.

Shutdown when CPU fail

anbefaler å ha denne enabled .

Det står ikke CPU shutdown temprature der :(

Jeg kan ikke huske at den var slik før, men jeg er ganske sikker på at den har vært på over 60 grader! Har nettopp byttet kabinett og da også PSU (begge Q-Tec) siden det andre kabinettet og PSU skal benyttes til det nye 64bit systemet mitt (TT3000A og en 360W chiftec)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...