Fredrik Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Ligger nå på rundt 48 grader idle med AMD XP2600+ T.bred og Glacialtech Igloo eller noe sånt. 21db kjøler ihvertfall. Lå på rundt 43 før og rundt 47 på load. Byttet fra Asus A7V8X-X til Abit NF7-S 2.0 og påførte Artic silver 5 etter jeg renset cpu og kjøler med lakktynner. Tok ikke et tykt lag men skrapet det så tynt som mulig så det også dekket hele kjernen. Er det noe med temperatursensoren på enten det gamle eller nye hovedkortet? Lenke til kommentar
Templar Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 du kan ikke støle på temper fra nesten noen HK produsent men jeg las at Abit mente at dem programerer BIOS sin i følge Winbond sine spesifikasjoner for en "reel" temperatur. Også er folk her med Asus HKer og P4 3GHz og tror dem ligger på 30c så jeg har misstet all tro på Asus sin måte at reportere temperatur. Simon Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Det er helt riktig som det nevnes, av hovedkort temperaturmålere er veldig lite å stole på. Men du har gjort en relativt stor feil likevel. Du brukt lakktynner, som jeg mener er oljebasert slik som whitespirit. Slike oljebaserte løsemidler ligger igjen et tynt lag når det fordamper, som virker direkte isolerende. Bruk Isopropanol om du kan skaffe det, eller rødsprit er også fint. I det minste bør de rense med et slikt middel etter du har brukt en oljebasert løsning. Personlig bruker jeg bare slike sterkere saker for å fjerne rester av "pads" på heatsinks, og vasker da av etterpå med rødsprit. Det er ikke krise, men du kan lett få 2-3 grader varmere CPU av dette. Dette + den relativt stor forskjellen av kalibrering og kvalitet på hovedkort sensorer kan lett gi denne forskjellen. Hovedkortene står nok for mesteparten. -Stigma Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 For å oppnå mest mulig like forutsetninger under testingen ble alle overflatene grundig rengjort med lakktynner, før en liten mengde ny kjølepasta ble lagt på og fordelt med sterilt skalpellblad. Alle pastaene ble "kjørt inn" en time på full prosessorbelastning før hver testsyklus for å få mest mulig realistiske resultater. Ikke ifølge Lars Bjerke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå