Makkak Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Greit nok at noen har lyst til å bli pilot og slikt. Men leste om priser på 800.000kr. Hvordan i alle dager har dere råd til det? Er det bare rikfolk som blir piloter? Hilsen en fattig boms som alltid har hatt lyst til å bli flyver Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 De som ikke har penger til å bli flyver Makkak, de kan bli flyveledere! Det er egenlig ganske så lukrativt, men du får desverre ikke fly selv... Men du får utdannelsen betalt, itillegg til lønn under utdannelse (utdannselsen for norske flyveledere skjer så vidt jeg vet, for det meste i USA). Når du kommer deg i jobb, er det ikke uvanlig med en million i året, riktignok er den faste lønnen som begynner rundt 3-400 000. Men en haug av tillegg tilkommer flyveledere. Men vi har jo ikke så gunstige skatteregler i Norge heller. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) Den dagen millionen blir vanlig for flygeledere, fryser helvte over, JoachimR. Makkak: Langsiktig planlegging gjør alt mulig Drazen: Hus, bil,. båt osv blir sett på som formue. Dog er likningsverdien på disse lavere enn den reele salgsverdien, som oftest. bfisk Endret 12. mars 2004 av bfisk Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Den dagen millionen blir vanlig for flygeledere, fryser helvte over, JoachimR. Det er ikke uvanlig med litt overtid og hauger av andre tillegg. Med litt inside-info fra Avinor, kan jeg bare fortelle at det er en del flyveledere som har millionlønn. Men man starter rundt 3-400 000 som grunnlønn. Men det som må være kjekkest er lønn unde rutdannelse og utdannelsen betalt. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 OK, har forhørt meg litt. Den gjennomsnittlige flyvelederlønnen ligger på 675 000 NOK. Dog er det ikke sjeldent at man etter flere år i bransjen tjener millionen. Lønn under utdannelse vil snart bli avskaffet. Men dårlig er det ikke, med tanke åp en utdannnelse på bare tre år uten noen form for studielån heller. Dvs, jeg aner ikke noe om vilkår for studielån, om man kan få det bare for å dekke bokostnader ol. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 (endret) Jeg skal søke flyskolen til høsten... har topp hørsel og syn, så der har jeg allerede konkurrert bort ganske mange... Hovedbekymringen min er at de har matte og mekanikktester... Matte har jeg glemt det meste av siden videregående, og mekanikk har jeg aldri vært noen kløpper i, så det spørs om jeg ryker der (hadde dog 8 i matte, og 6 i mekanikk på sesjonstesten, 9 er max)... Uansett, skal gjøre mitt beste, uansett om det blir F-16, Bell, eller Navigatør så ville guttedrømmen vært opfyllt vett... Lønnen er god også, for en flyger (kaptein) i forsvaret ligger vell grunnlønnen på en 500-600000 i året... Godkjent, med tanke på at du har fått gratis utdanning (lønn under utdanning faktisk) Endret 12. mars 2004 av apollox Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Godkjent, med tanke på at du har fått gratis utdanning (lønn under utdanning faktisk) Er vel det punktet folk er interresert i . Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Godkjent, med tanke på at du har fått gratis utdanning (lønn under utdanning faktisk) Er vel det punktet folk er interresert i . egentlig ikke, lønnen for meg ville bare vært en bonus, jeg ville vært i syvende himmel (bokstavelig talt) som jagerflyger... jeg elsker utsikten fra fly og jeg elsker fly... hører jeg et fly så går jeg ut og står å speider etter det i 10min... psycho Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Godkjent, med tanke på at du har fått gratis utdanning (lønn under utdanning faktisk) Er vel det punktet folk er interresert i . egentlig ikke, lønnen for meg ville bare vært en bonus, jeg ville vært i syvende himmel (bokstavelig talt) som jagerflyger... jeg elsker utsikten fra fly og jeg elsker fly... hører jeg et fly så går jeg ut og står å speider etter det i 10min... psycho Ok, vil bare opplyse alle om, så det stod om RyanAir over her... De gir god lønn, men du må fly jevlig mye... Blir ikke tid til mye annet i og med at de vil at flyverne sine skal starte ved sekstiden og jobbe til toogtyve. Men for all del, blir dere så glad i å fly så gjerne for meg... Selv synes jeg det er like greit å sitte i kabinen i et fly... Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Hvilke fag kreves da? Matte, fysikk og Engelsk? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Hvilke fag kreves da? Matte, fysikk og Engelsk? Alt som kreves er Generell studiekompetanse, men jeg tror du må vise forståelse innen mange fag, bl.a tallrekker, engelsk, matte, teknisk og mekanisk forståelse... Det er for mye å forklare, se på siden selv: Flygeskolen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå