Supervisor Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Hei. Kameraten min har Tiscali ISDN internet. For noen dager siden ISDN kortet hans ble ødelagt (virker ikke lengre) og siden jeg har identisk kort men bruker den ikke (har bredbånd), ga jeg ham mitt kort. Vi måtte ikke instalere noen drivere siden begge to kortene er like. Vi kunne koble på internet med en gang. Da vi prøvde å surfe ble vi overrasket siden ingen av sidene ville ikke vises. Vi kunne heller ikke laste ned e-post. Det så ut som om alt virker men ekstremt treg.... vi klarte av og til å se en eller to bilder på hver av de sidene vi besøkte, eller kunne lese litt teks, men det var alt. Først trodde vi at det er noe galt med TCP/IP innstillinger eller selve protokoll, men det var ikke sånn. Da tenke vi at PPP er ødelagt, men det var også utelukket. Vi prøvde med Windows oppdatering - også ingenting... Da bestemte vi oss om å reintalere Windows. Og, gjett hva - det virket ikke. Siden vi er veldi sta, installerte vi Windows 2 ganger til. Til ingen nyte.... Da tok jeg PC hjemme hos meg for å sjekke den. Før jeg koblet den på min bredbånd prøvde jeg for moro skyld å koble den på min ISDN linje hjemme. Guess what.... alt funket glimrende..... Vi tok PC'en tilbake til ham og vi klarte å koble igjen på nett men med samme problem som før - sidene kunne ikke lastes ned. Da tok je PC hjem til meg igjen og, IGJEN, alt virket som det skal. Da skjønte vi at det måtte være noe galt med selve ISDN boksen hjemme hos ham. Vi ringte Telenor kundeservice men de sa at alt er i orden og at vi må ringe Tiscali Ja, jeg glemte å nevne at vi alerede ringte Tiscali og de mente at vi hadde virus på PC'en. Det stemmer ikke fordi den ble sjekket med 3 forskjellige online antivirus programmer - TrendMicro, Panda og Symantec. 0 viruses funnet! Så, Tiscali og Telenor fraskriver alt ansvar og sier det er noe galt med PC'en, men som jeg skrev - ALT virker hjemme hos meg - både på bredbåndtilkobling og ISDN. Jeg vil også nevne at vi prøvde forskjellige telefonkabler, så det er også utelukket som feilkilde.... Vi har slit med dette i 5 dager nå. Jeg tipper på ISDN boks, men hvordan kan vi tvinge Telenor om å sjekke dette. Neste skritt blir at han vil hente sitt ISDN boks hos meg så vi kan prøve med begge to. Takker for hjelp Jeg beklager dersom mitt språk ikke er tilstrekkelig (jeg er utlending), og håper at dere forstår hva jeg mener Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Tror ikke det er noe galt med boksen, heller ISDN linjen inn til huset hans. Dette kan Telenor sjekke med et tastetrykk. Ring feilmeld. telefonen og få dem til å sjekke. Evt. kan han laste ned/skaffe seg netmon, som er et program som tester linjen samt hastigheten. Sjekk samtidig at alle ledninger virker og er koblet der de skal være. Vet om et tilfelle der et nettverkskort koblet i en ISDN-kontakt et annet sted i huset, forårsaket feil i ISDN-nettverket i hele huset. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Jeg beklager dersom mitt språk ikke er tilstrekkelig (jeg er utlending), og håper at dere forstår hva jeg mener Syns du er flink jeg, har sett nordmenn med verre språk enn ditt Vet om et tilfelle der et nettverkskort koblet i en ISDN-kontakt et annet sted i huset, forårsaket feil i ISDN-nettverket i hele huset. Har vært borti noe lignende, jeg måtte en gang slå av mitt USB ISDN-adapter for å få summetone i telefonen (og da var det ikke fordi begge linjene var opptatt!) Lenke til kommentar
jaheihoha Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Edit: Innhold fjernet av moderator. Endret 24. februar 2004 av adawen Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) jaheihoha: Sikkert hygelig det, men det har jo egentlig ikkenoe med spørsmålet å gjøre da. Skulle ikke forundre meg om det kom en moderator og ble litt sur Swixz: Det har skjedd hos meg også. Satt ved en feiltagelse ISDN pluggen i ett nettverkskort. Fucka ISDN i hele huset. Tok meg en stund å finne utav også, men alt ordnet seg når jeg satt kablen riktig. jokab: Hva med å fortelle telenor det du har fortalt oss? Hvis du treffer på en som ikke vil høre på deg så legger du bare på og prøver igjen. Det er altids noen som tar kunden seriøst og faktisk prøver å hjelpe, men det kan være litt lang mellom dem Endret 24. februar 2004 av Mr-CEO Lenke til kommentar
god_online Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Hei! Får du summetone/ringt fra den suspekte ISDN-linja med en ISDN-telefon? Har du prøvd å koble opp via en annen ISP (f.eks. start.no )? Har du sjekket alle kabler til/fra boksen og sjekket at disse er ISDN-kabler (4-ledere likt i begge ender) og ikke vanlige telefonledninger (2-ledere)? Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Løft opp røret på ISDN tlf og se om du får oppkobling uten at det forstyrrer noe. Hvis det er feil på ISDN boks så kan man ofte "høre" at ISDN kortet prøver å koble opp. Hvis du ringer 145 så kan de ta en linje sjekk. Men i dette tilfelle ville jeg gjettet ISDN boksen hvis alt annet er prøvd. Kan jo teste med en annen ISDN boks hvis du har mulighet til det. Da ringer du bare 145 og sier at ISDN boksen er ødelagt. Du får et ref nummer og kan plukke opp en ny på Telehuset =) Du kan også teste oppkoblingen mot nummeret til start da det også kan være et ruting problem mot deg i nettet til tiscali. Test med 21 40 50 60 (ingen brukernavn eller pass) Endret 24. februar 2004 av bearcarlsen Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Edit: Innhold fjernet av moderator. Endret 24. februar 2004 av adawen Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Da vi prøvde å surfe ble vi overrasket siden ingen av sidene ville ikke vises. Vi kunne heller ikke laste ned e-post. Det så ut som om alt virker men ekstremt treg.... vi klarte av og til å se en eller to bilder på hver av de sidene vi besøkte, eller kunne lese litt teks, men det var alt. Defekt ISDN-boks kan gi slike symptomer, var det noen jumprere på kortene for terminering og er de satt likt på begge, prøvd annen kabel? Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 Alt med kablene er helt ok. Telefon virker som den skal. Det var noen jumpere på begge ISDN adapter, men de var på samme pinner hos begge to. Vi må nok prøve med hans ISDN boks hjemme hos meg for å se om den virker, og etterpå skal vi sjekke med oppkobling til andre ISP'er. Vi bor i forskjellige byer så det vil måtte vente til i morgen. Takk for tips - 21 40 50 60 Vi skal sikkert prøve den. Lenke til kommentar
Hawkie Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Er det et Eicon Diva kort? Eicon Diva 2.01 og 2.02 bruker samme drivere om du har hatt en av dem inne før, men resultatet er at 2.02 ikke virker eller funker slik du sier. Feil i chipset som fabrikken leverte nemlig, så du må i såfall laste ned 2.02 driver fra Eicon eller hente fixen for 2.01 driver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå