Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Asus P4C800-E Deluxe og S-ATA

Gazer75

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Har bestilt meg nytt HK og lurer litt på om det er noko eg må tenke på når eg skal installere winXP direkte på ein S-ATA disk. Reknar med at eg bruker intel kontrolleren til disken. Må windows ha ein driver under installasjon for å fungere eller er dette berre om eg skal bruke raid funksjonen?

Håpar nokon kan svare meg på dette. Min første S-ATA disk så eg er litt usikker.

mvh

JT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vart litt klokare, men kan de verte einige om kva eg skal gjere? I følge punkt B i guiden skal eg ikkje trenge nokon driver på dette HK så lenge eg ikkje skal ha raid, men puretamil seier noko anna.

Hugs på at eg ikkje skal køyre nokon form for raid her.

JT

Lenke til kommentar

jeg har dette hovedkortet og tre s-ata disker, hovedkortet skal finne s-ata diskene automatisk da vel og merke.

Det gjorde det i allefall til meg da, og da er det overhengende at det blir slik til deg også.

Hvis du derimot skal bruke de to raid s-ata inngang fra promise på hk så må du nok installere drivere da vist nok. Ellers er det greit.

Lenke til kommentar

Kobler du SATA disken på Intel kontrolleren trenger du ikke noen driver i det hele tatt. Da er det bare å installere vanlig. Bruker du Promise kontrolleren, må du trykke F6 under install, å putte i disketten med driver. Annbefaler deg å kjøre den på Intel kontrolleren. Kjører en Raptor disk på den selv, å det funker utmerket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...