Stein_ Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Hei, tenkte jeg skulle kjøpe meg ny S-ata disk. Den skal være på 160 gb, og etter å ha lest litt har jeg bestemt meg for å gå for enten Seagate eller Samsung, så jeg spør som følger: Hvilken av disse kommer best ut dersom kravene er lite støy og stabilitet og raskhet? Håper på svar, alt hjelper (gjør det det?) Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Etter det jeg har lest på komentarene som er lagt inn i prisguiden så er samsung-diskene veldig støysvake. Jeg leste en test av en av de nye sata segate-diskene her på hw.no. Der ble det skrevet at den hadde en noe høyfrekvent lyd under belastning. Dette førte iallefall til at jeg bestilte en samsung. Har ikke fått testet den enda. Endret 24. februar 2004 av John_^ Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Begge produsentene er jo kjent for støysvakhet da så, det har vell ikke så veldig mye å si hva du bestiller. Samsung er vell litt billigere tror jeg.? Lenke til kommentar
bidz Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 de nye Samsung diskene er mye stillere enn Seagate. Anbefales! Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 de nye Samsung diskene er mye stillere enn Seagate. Anbefales! Har du noe bakgrunn for dette? Begynner å ha lest dette ganske mange ganger på forumet nå men det er ingen som begrunner det. Er bare nysgjerrig på om det er tilfelle eller ikke. Ifølge Storagereview så stemmer det jo ikke (vel og merke på idle noise) http://storagereview.com/php/benchmark/com..._1=244&devCnt=2 Skulle også gjerne likt å vite hva som er fakta her da jeg skal handle HD snart. Lenke til kommentar
sadoprest Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Kjøpte WD 160 gig SATA disk, lite bråk fra denne. Dersom du har en cpu vitfte eller skjermkort vifte som er aktive vil disse garantert overdøve lyden av HDD. Installere disken i XP gikk som en drøm. Null problem Lenke til kommentar
bidz Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 de nye Samsung diskene er mye stillere enn Seagate. Anbefales! Har du noe bakgrunn for dette? Begynner å ha lest dette ganske mange ganger på forumet nå men det er ingen som begrunner det. Er bare nysgjerrig på om det er tilfelle eller ikke. Ifølge Storagereview så stemmer det jo ikke (vel og merke på idle noise) http://storagereview.com/php/benchmark/com..._1=244&devCnt=2 Skulle også gjerne likt å vite hva som er fakta her da jeg skal handle HD snart. Jepp. Jeg har både en Samsung og Seagate disk. idle noise vet jeg ikke noe om, hører ikke noen av dem når de idler helt.. men Seagate'n bråker mer under read/write. Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Jeg har både en Samsung og Seagate disk. idle noise vet jeg ikke noe om, hører ikke noen av dem når de idler helt.. men Seagate'n bråker mer under read/write. Ok, kult - takk! Er det en 7200.7 og en P80 du har også eller? Lenke til kommentar
bidz Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Jeg har både en Samsung og Seagate disk. idle noise vet jeg ikke noe om, hører ikke noen av dem når de idler helt.. men Seagate'n bråker mer under read/write. Ok, kult - takk! Er det en 7200.7 og en P80 du har også eller? Barracuda 7200.7 120GB S-ATA og SpinPoint P80 160GB S-ATA, ja. Forøvrig kan det jo ha noe med personene som hører på HDD'ene og gjøre også.. ikke alle hører likt. Noen hører visse frekvenser bedre enn andre og omvendt.. Men for meg virker iallefall Samsung'en stillere. Mer behagelig lyd under read/write. Endret 24. februar 2004 av bidz Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Seagate har faktisk et oppgitt støynivå som er lavere enn Samsungdiskene. De er også umerkbart raskere en Samsung. Lenke til kommentar
RoaX Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 hm seagate diskene har visst en sykdom. de begynner å bråke etter en stunds bruk, i antall måneder altså. blir gal av lyden i min 80gb seagate Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Sjekk sidene til Gideontech, tester der viser at samsung ikke bare er stillere enn WD og Seagate, men også raskere... Mener det var 27db på samsung mot 32 på WD og Seagate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå