Gå til innhold

Seagate vs Samsung

Stein_

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte jeg skulle kjøpe meg ny S-ata disk.

Den skal være på 160 gb, og etter å ha lest litt har jeg bestemt meg for å gå for enten Seagate eller Samsung, så jeg spør som følger:

Hvilken av disse kommer best ut dersom kravene er lite støy og stabilitet og raskhet?

Håper på svar, alt hjelper (gjør det det?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
de nye Samsung diskene er mye stillere enn Seagate. Anbefales!

Har du noe bakgrunn for dette? Begynner å ha lest dette ganske mange ganger på forumet nå men det er ingen som begrunner det. Er bare nysgjerrig på om det er tilfelle eller ikke. Ifølge Storagereview så stemmer det jo ikke (vel og merke på idle noise) http://storagereview.com/php/benchmark/com..._1=244&devCnt=2

Skulle også gjerne likt å vite hva som er fakta her da jeg skal handle HD snart.

Lenke til kommentar
de nye Samsung diskene er mye stillere enn Seagate. Anbefales!

Har du noe bakgrunn for dette? Begynner å ha lest dette ganske mange ganger på forumet nå men det er ingen som begrunner det. Er bare nysgjerrig på om det er tilfelle eller ikke. Ifølge Storagereview så stemmer det jo ikke (vel og merke på idle noise) http://storagereview.com/php/benchmark/com..._1=244&devCnt=2

Skulle også gjerne likt å vite hva som er fakta her da jeg skal handle HD snart.

Jepp. Jeg har både en Samsung og Seagate disk. idle noise vet jeg ikke noe om, hører ikke noen av dem når de idler helt.. men Seagate'n bråker mer under read/write.

Lenke til kommentar
Jeg har både en Samsung og Seagate disk. idle noise vet jeg ikke noe om, hører ikke noen av dem når de idler helt.. men Seagate'n bråker mer under read/write.

Ok, kult - takk! Er det en 7200.7 og en P80 du har også eller?

Barracuda 7200.7 120GB S-ATA og SpinPoint P80 160GB S-ATA, ja.

Forøvrig kan det jo ha noe med personene som hører på HDD'ene og gjøre også.. ikke alle hører likt. Noen hører visse frekvenser bedre enn andre og omvendt.. Men for meg virker iallefall Samsung'en stillere. Mer behagelig lyd under read/write.

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...