Lucifer 666 Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Har ett PCI/IDE kontrollerkort som har to disker tilkoblet (G: og H:) Tidligere var G en 40GB disk som funket perfekt. Denne er nå byttet med en Seagate Baracuda 160GB. Når jeg skal flytte ting fra denne er den sinsykt treig. Får maks 1000/1500 KB/s. +at den konker helt ut vis den blir stresset for mye. Kommer noe om "forsinket skriving". Kan det være den nye disken det er noe galt med? H: funker perfekt og det gjorde G også før jeg bytta. Er dette garantisak i så tilfelle? BTW: Den er 7200rpm og 8MB catch Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Du kan prøve å koble den nye harddisken direkte til IDE kontrolleren på hovedkortet for å sjekke om det er kontroller-kortet det er noe galt med. Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 Du kan prøve å koble den nye harddisken direkte til IDE kontrolleren på hovedkortet for å sjekke om det er kontroller-kortet det er noe galt med. Om jeg bytter den med f.eks D: disken vil den da få navnet D eller beholder den G navnet. Kan vel lett bli mye surr på pc'en vis den får navnet D Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Hvilken bokstav disken vil få kommer ann på hvilken kabel du setter den på og om den er master eller slave, men du har også muligheten til å fritt definere hvilken harddisk som skal ha bokstav-betegnelsene D,E,F,G,H osv. I første omgang burde du prøve å koble på den nye harddisken direkte på hk bare for å teste om det er noe galt med kontroller-kortet ditt. Etterpå kan du jo koble diskene slik du er vant til å ha de igjen. Og så et par spørsmål, hvilket operativsystem har du? Har du sjekket om det er noen begrensninger anngående største harddiskstørrelse på kontroller-kortet ditt? Har du sjekket at instillingene for DMA og PIO-mode står riktig? DMA-støtte skal være aktivert og PIO-mode skal stå på en av de høyeste verdiene (husker ikke hvilken). Hvis det finnes en AUTO-innstilling er dette å foretrekke. Endret 25. februar 2004 av John_^ Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Fant nyeste driver + at jeg flasha biosen på kontrollerkortet Funker helmax nå, men kjempehastigheter mellom diskene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå