Gå til innhold

FPS-spill er faktisk best på konsoll


Anbefalte innlegg

Ser ikkje poenget med denne tråden eg. Først lager du eit stort førsteinnlegg og topic der du hardnakket påstår at konsoll FPS er best, og så skifter du meining etter 5 sider...:dontgetit:

...For så å klage på at andre ikke har de samme meningene som han. I tillegg klager han på at PC-spillere (majoritet på forumet) kommenterer tråden hans og er åpen for diskusjon.

Jeg klager ikke på at folk er med i debatten, tvert imot har jeg delt ut klemmer til alle debattdeltakerne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den originale postingen med konklusjonen om at konsoll-FPS er bedre enn PC-FPS var bare en metode for å motbevise en påstand som stadig blir presentert av PC-eiere om at PC-FPS er mye "bedre" enn konsoll-FPS.

Jeg prøvde å fortelle deg det. De PC-eierne mener at konsoll er dårlig egnet til å spille FPS, ikke at spillene i seg selv er dårlige. Ergo, du har ikke motbevist noe som helst. Men jeg forstår hva du mener. FPS på konsoll og PC kan ikke sammenlignes, og derfor er det ingen vits i å krangle om hva som er "best". Det er jeg enig i. Bare lær deg å forklare ting tydelig i originalposten. ;)

Lenke til kommentar

Mye bra og dårlig i denne tråden :)

 

Jeg tror, som jeg også tror Pastoren mener, at det er meningsløst å sammenligne FPS på konsoll og PC. Det er to helt forskjellige ting. Når det gjelder kontroll og følsomhet, så er det egentlig et ikke-tema. FPS på konsoll er laget for gamepad, og er dermed tilpasset dette. Dermed har man vanligvis ikke problemene med sikting etc som mange PC-FPS tilhengere maser om.

 

Det største problemet her (imho), er når spill blir portet mellom konsoller. I min erfaring er de fleste sliker porter ikke skikkelig gjennomført. HALO til PC lider av følshomhetsproblemet; det endelige spillet ble ikke laget for å sikte med mus, det blir ofte alt for lett og jeg opplever kontrollen som hakkete. Tilsvarende med GTA 3, VC - sniping her er rett og slett en vits, siktet har samme feeling som en polsk ******.

 

Problemet går også andre veien, noe som vises tydelig med Deus Ex: Invisible War. Dette er et spill som i aller høyeste grad burde vært primært utviklet for PC. Spillet lider av å falle mellom 2 stoler; de har utviklet slik at kostnadene ved multiplatformlansering blir minimert. Økonomisk sett en fornuftig avgjørelse, for spillbarheten på en PC er det drepen. Redusert kontroll, manglende muligheter (leaning, anyone?) og et kvalitativt dårligere interface, beregnet på konsoll. Jeg mener helt klart at DE:IW ville blitt et bedre spill dersom det var utviklet primært mot PC.

 

Dette er ikke noen kritikk mot konsoller, heller mot multiplattformspill. Istedenfor å prøve å dekke alle markedere, burde utvikleren forsøke å utnytte styrkene til de ulike konsollene. Men det er vel for mye å håpe på :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...