Gå til innhold

FPS-spill er faktisk best på konsoll


Anbefalte innlegg

Pator Lorentzen: Jeg ser virkelig ikke poenget ditt. Denne debatten har alltid handlet om hvorvidt PC eller konsoll er best egnet til FPS, og hvorfor. Om konsollene har bedre spill enn PC har ingen relevanse for saken. Det er et helt annet tema, som heller ikke er særlig interessant å diskutere. Det hjelper ikke med fakta, og det ikke er riktige fakta. ;)

Nå bruker du subjektive ord som "best" og "bedre" igjen. Som jeg sier så er det meningsløst å diskutere hvilket format som passer best. Noen FPS-spill gir en morsommere spillopplevelse av å bli spilt med mus og tastatur på en PC, mens andre gir en annerledes og like morsom spillopplevelse av å bli spilt med pad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gidder ikkje lese gjennom heile tråden, men vil påpeike ein ting. Samme kor gode karakterer spel får så er det antall personer som speler det som betyr noko.

 

På konsoller er det bedre grafikk og detaljer, mens på PC er det større fokus på MP delen, og det er tross alt Multiplayer som held liv i spel. tenk deg Half Life uten MP og CS...

 

Det er som å sei "Kurt er best fordi han fekk 5 og 6 i VG og Dagbladet", det blir jo feil.

 

Det er ein individuell sak, og når folk seier "Eg liker FPS best på PC" så kan ikkje du komme og sei at "Nei, det er feil fordi eg har rekna prosent bla bla bla". Om ein person liker konsoll eller PC er opp til ein person, han\ho sjølv, ingen karakterer eller reviews kan rokke ved det.

 

Og dersom du tar ein poll som går på "Liker du FPS best på konsoll eller PC?" så trur eg PC vinner.

 

Når eit spel blir testa så går det ikkje over fleire månader og år. Eit par timer, kanskje dager blir brukt, og du kan ikkje gi ein fullverdig karakter på slikt grunnlag. Eg bryr meg lite om reviews av både spel og filmar fordi det er 100% umulig å gi ein karakter som gjelder for alle.

 

Og eg meiner at titusener av gamers betyr meir enn eit titals reviews.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Veldig rart at det er som oftest folk som nesten bare spiller konsollspill og spesialiseres seg på annmeldelser av disse som gir de bra score da...

Denne uttalelsen har du ikke belegg for, spesielt ikke hvis du leste min tidligere post der jeg refererte til multiformat-bladet Edge. Men har du noen dokumentasjon på dette, så kom gjerne med den.

 

Hvis FPS spill på konsoll er det du driver med så er det jo klart at spill som HALO og Goldeneye er helt konge...

 

Det gjør jeg ikke. Jeg spiller mange forskjellige typer spill, både på PC og konsoller. De siste FPS-spillene jeg har spilt på PC er Enemy Territory (veldig bra) og review-versjonen av Far Cry (ikke like bra). Men jeg spiller også FPS-spill på konsoll, dersom de er utviklet for konsoll og dersom de er bra.

 

Og jeg kan konkludere med at det finnes gode FPS-spill på begge plattformer, og at spillopplevelsen er ganske forskjellig fra konsoll til PC.

 

Mens de som spiller bare FPS på PC kan konkludere med at "PC vil alltid være best til FPS".

 

Hvem har best grunnlag for sin konklusjon?

Lenke til kommentar

Eg har Goldeneye, Halo og fleire andre konsoll FPS. Eg har ørten PC FPS. Og eg kan sei med handa på hjarta at eg foretrekker PC. Er det bra nok grunnlag?

 

Og ein som lager review på eit par timer\dager har iallefall ikkje bra grunnlag.

 

Dessuten er det ikkje mulig å dra konklusjonen om at "FPS-spill er best på konsoll", igjen er det som å sei at "BMW <modell her> er best fordi den fekk gode reviews"

Endret av zeph
Lenke til kommentar

er som sagt en helt subjektiv sak. alt avhengig av hvordan du vinkler det.

 

jeg liker FPS-spill på både konsoll og pc, men føler jeg har mer kontroll på pc.

 

mens på konsoll har du det sosiale med å sitte en gjeng i sofakroken...

 

tror uansett ikke at et lan hadde vært like "kult" uten PC

Lenke til kommentar
Eg har Goldeneye, Halo og fleire andre konsoll FPS. Eg har ørten PC FPS. Og eg kan sei med handa på hjarta at eg foretrekker PC. Er det bra nok grunnlag?

 

Og ein som lager review på eit par timer\dager har iallefall ikkje bra grunnlag.

 

Dessuten er det ikkje mulig å dra konklusjonen om at "FPS-spill er best på konsoll", igjen er det som å sei at "BMW <modell her> er best fordi den fekk gode reviews"

Igjen må jeg be deg lese mitt innlegg på side fem der jeg redegjør for grunnlaget for denne tråden. Konklusjonen din er omtrent den samme som min.

Lenke til kommentar
Denne uttalelsen har du ikke belegg for, spesielt ikke hvis du leste min tidligere post der jeg refererte til multiformat-bladet Edge. Men har du noen dokumentasjon på dette, så kom gjerne med den.

Har lest endel EDGE og det er nesten bare konsollstoff i det bladet. Det er veldig tynne og dårlige review av pcspill til tider, men for det meste er det ting som bransjenyheter, features og anmeldelser av konsollspill.

Lenke til kommentar

Grunnen til at man syntes fps er bedre på PC, er hvor lett de er å styre. (det har vi aldri hørt før!) Man gir ikke ps2 spill minus fordi det er vanskeligere å styre der. Hvordan skulle man ellers kunne styre fps på ps? Det er derfor gamerankings har konsollspill bedre enn PCspill. (sånn halveis, siden dem heller ikke gir pluss for kontrollene)

 

 

___________________________________

Potetfar har talt.

 

-er dere ikke enige, poteter?

-JOOOOOOOOOOO!

Lenke til kommentar
er som sagt en helt subjektiv sak. alt avhengig av hvordan du vinkler det.

 

jeg liker FPS-spill på både konsoll og pc, men føler jeg har mer kontroll på pc.

Som er det samme som jeg sier i min konklusjon, FPS-spill på konsoll og PC byr på helt forskjellige spillopplevelser der forskjellige elementer er vektlagt basert på kontrollmetoden.

Hvorfor i svarte skriver du da at FPS spill faktisk er best på konsoll? Hvis de gir forskjellige spillopplevelser og det er vanskelig å si hva som egentlig er best så la vær å skriv: "FPS spill er faktisk best på konsoll"

 

Out-

Lenke til kommentar
Pator Lorentzen: Jeg ser virkelig ikke poenget ditt. Denne debatten har alltid handlet om hvorvidt PC eller konsoll er best egnet til FPS, og hvorfor. Om konsollene har bedre spill enn PC har ingen relevanse for saken. Det er et helt annet tema, som heller ikke er særlig interessant å diskutere. Det hjelper ikke med fakta, så lenge det ikke er riktige fakta. ;)

Nå bruker du subjektive ord som "best" og "bedre" igjen. Som jeg sier så er det meningsløst å diskutere hvilket format som passer best. Noen FPS-spill gir en morsommere spillopplevelse av å bli spilt med mus og tastatur på en PC, mens andre gir en annerledes og like morsom spillopplevelse av å bli spilt med pad.

Jeg er fullstendig enig i at det er meningsløst å diskutere hvilket format som er "best", og derfor kom jeg heller ikke med noen konklusjon på det punktet. Det jeg prøver å si er at om Halo på Xbox er bedre enn Half-Life på PC betyr ikke at FPS er "best" på konsoll. Et spills generelle kvalitet har ikke noe å gjøre med om det er utgitt på konsoll/PC.

Endret av tåa
Lenke til kommentar
FPS spill er best på konsoll..

Da har du ikke spilt mye gutt :laugh: Hva med kommende titler som Half Life 2, Stalker og Far Cry, prøv dem på en konsoll du og de vil sprenge hele konsollen :p

Har ikke mye tro på det, men HL 2, Stalker og Far Cry kunne jeg ikke brydd meg mere om.. Venter heller på Halo 2, og nå skal jeg ha det nye Bond spillet..

 

Vi har forskjellige krav, men dine er vist større enn mine, lykke til å vente på de spillene du nevnte der :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg er fullstendig enig i at det er meningsløst å diskutere hvilket format som er "best", og derfor kom jeg heller ikke med noen konklusjon på det punktet. Det jeg prøver å si er at om Halo på Xbox er bedre enn Half-Life på PC betyr ikke at FPS er "best" på konsoll. Et spills generelle kvalitet har ikke noe å gjøre med om det er utgitt på konsoll/PC.

Helt riktig. Du har forstått det.

Lenke til kommentar
er som sagt en helt subjektiv sak. alt avhengig av hvordan du vinkler det.

 

jeg liker FPS-spill på både konsoll og pc, men føler jeg har mer kontroll på pc.

Som er det samme som jeg sier i min konklusjon, FPS-spill på konsoll og PC byr på helt forskjellige spillopplevelser der forskjellige elementer er vektlagt basert på kontrollmetoden.

Hvorfor i svarte skriver du da at FPS spill faktisk er best på konsoll? Hvis de gir forskjellige spillopplevelser og det er vanskelig å si hva som egentlig er best så la vær å skriv: "FPS spill er faktisk best på konsoll"

 

Out-

Jeg skal gjøre det, så snart PC-eiere slutter å trampe inn i tråder der FPS-spill blir diskutert med sine uttalelser om at "FPS-spill suger på konsoll og er best på PC uansett!!!!!". Nå har jeg en fin tråd å henvise disse til i fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...