Gå til innhold

FPS-spill er faktisk best på konsoll


Anbefalte innlegg

Eh... Argumenterer du FOR splitscreen?? Vær så snill...

Tror det var det jeg gjorde ja..

 

Hadde det vore lika morro å veta kor alle folka var viss de hadde spelt paintball i skogen for eksempel?

 

Tror vi snakket om FPS spill, ikke virkeligheten.. Men kanskje det, hvem vet..

Endret av Outlook
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og det eneste argumentet disse folkene kommer med er "mus & tastatur".

 

1. Halo Xbox 95,1%

2. Perfect Dark N64 94,7%

3. Goldeneye N64 94,5%

4. Half-Life PC 94,5%

5. Unreal Tournament 93,7%

 

De tre beste FPS-spillene er altså konsoll-spill.

Her regner jeg med det blir tatt hensyn til hvilken spillmaskin, spillet er testet på. Altså er det vanskeligere krav for et PC-spill å nå opp til topps, en for et konsollspill.

 

Kan jo være fordi det ER best å spille med mus, og tastatur, i stedet for å sikte inn i år og dag, med høyre joystick....

 

Her regner jeg med det blir tatt hensyn til hvilken spillmaskin, spillet er testet på. Altså er det vanskeligere krav for et PC-spill å nå opp til topps, en for et konsollspill.

Endret av RatmFan
Lenke til kommentar

Det har sine fordeler og ulemper med å spille split-screen vs. hver sin maskin. Det er selvsagt mer sosialt å sitte fire stykker sammen i en sofa mens man deler en skjerm. Pils og potetgull hører med, og for meg er det mye mer sosialt enn å drasse med PC-en til et Lan og sitte bak hver sin skjerm hele natta. Men det kan være gøy det og.

 

Men vi må spore debatten tilbake på rett spor. At PC er bedre egnet teknisk for å spille multiplayerspill, og har mange knallgode FPS-spill i multiplayer er jeg helt enig i.

 

Men jeg tror listen fra www.gamerankings.com fokuserer på spillenes egenskaper som single-player spill, der multiplayer blir en bonus som kan dra spillet opp eller ned.

Lenke til kommentar
Har berre lyst å sei igjen at for 1 år sidan låg Half-Life på 2. eller 3. plass av alle spelene. Foran alle konsoll FPS-spelene. Kvifor det har falt så mange plassar sidan då skjønner eg ikkje.

Half-Life er bra, skal ikke si noe imot det, men bare fordi et spill er supert, betyr ikke det at alle de andre nødvendigvis må være det..

Lenke til kommentar
Hva var det som var misvisende med spørsmålet om hva som var best i single-player av Halo og Battlefield?

Alle vet at bf er blitt populært pga multiplayer. Selv du.

Sånn jeg ser det, eksisterer ikke singleplayer i BF. Det er bare single missions hvor du spiller mot boter. Derfor var spørsmålet lite hensiktsmessig.

Blir som å spørre om hvilket bilmerke er best av honda og ducati.

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke lese gjennom alt vrøvlet som har blitt skrevet her, men svarer bare direkte til the good pastor;

 

Grunnene til at det er flere konsoll-spill på top 5 over FPS er flere:

- Man tester spill med tanke på hvilken platform man spiller det på. Scores kan ikke sammenlignes utover platform.

- Konsollspill har en tendens til å få høyere score enn PC-spill, testere av konsollspill (både profesjonelle og folket) gir faktisk spillene mer enn sine motparter på PC-siden. Hva grunnen er kan ikke fastslås med sikkerhet, hvis jeg begynner å spekulere blir det helt sikkert krangling...

- Tilfeldigheter...

 

Videre tok jeg med en tur til Gamerankings og sjekket top10. Her figurerer 5 fra PC og 5 fra diverse konsoller. De tre øverste er riktignok konsollspill, men når man ser på hvor mange prosent som skiller dem kan man med ganske godt vitenskapelig grunnlag fastslå at det er tilfeldigheter som gjør at ikke Half-Life er på toppen (0,3% forskjell mellom HL og nummer 3 på listen, Goldeneye). Representeres alle slag mennesker gjennom spilltestere? (osv.)

 

Til slutt vil jeg bare tilføye... Timesplitters 2 er på listen over beste FPS-spill noensinne... på to forskjellige konsoller... I rest my case....

 

Men... la oss ikke dvele ved tåpelige lister, de er uvesentlige i denne sammenhengen. Du liker tydeligvis å misbruke statistikk til din fordel. Greit nok, hvem gjør ikke det? Men for pokker, ikke bruk det til noe så patetisk latterlig som å påstå at FPS er best på konsoll.... man trenger ikke annet enn sunn fornuft for å forstå at FPS er klart best på PC.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar
snart har pastoren konvertert hele norge til konsoll-spillere, takket være statistikk som aldri lyver... :roll:

Det har aldri vært min intensjon.

 

Derimot er det min intensjon å forsøke å åpne øynene til mange PC-eiere som utstråler en enormt arrogant holdning til konsoller, og er besatt av å påpeke fortreffeligheten til PC fremfor konsollene ved enhver anledning, når temaet egentlig burde være spillopplevelsene og ikke plattformen spillene blir spilt på.

Lenke til kommentar
Til slutt vil jeg bare tilføye... Timesplitters 1 & 2 er på listen over beste FPS-spill noensinne... I rest my case....

 

Men... la oss ikke dvele ved tåpelige lister, de er uvesentlige i denne sammenhengen. Du liker tydeligvis å misbruke statistikk til din fordel. Greit nok, hvem gjør ikke det? Men for pokker, ikke bruk det til noe så patetisk latterlig som å påstå at FPS er best på konsoll.... man trenger ikke annet enn sunn fornuft for å forstå at FPS er klart best på PC.

Deg om det..

 

Og hva er galt med Timesplitters 1 og 2? Så ikke noe galt i dem egentlig..

Lenke til kommentar
Hva var det som var misvisende med spørsmålet om hva som var best i single-player av Halo og Battlefield?

Alle vet at bf er blitt populært pga multiplayer. Selv du.

Sånn jeg ser det, eksisterer ikke singleplayer i BF. Det er bare single missions hvor du spiller mot boter. Derfor var spørsmålet lite hensiktsmessig.

Selvsagt vet jeg det, men spørsmålet mitt var en reaksjon på Vice sitt innlegg, som skrev følgende:

På PC derimot, hvor konkurransen er mye større, har ikke spillet klart å hevde seg like bra. Halo på PC er "et helt greit spill", med en "better than average story", men befinner seg absolutt ikke på toppen og klarer ikke å hevde seg mot feks. BF1942.

 

Her sammenlikner han Halo (som har sin sterkeste del i den balanserte single-player delen) med Battlefield (som har sin eneste sterke del i multiplayerdelen), og mener Halo derfor er dårligere enn Battlefield. Derfor mitt spørsmål.

Lenke til kommentar
Eh... Argumenterer du FOR splitscreen?? Vær så snill...

Tror det var det jeg gjorde ja..

 

:no: Herregud mann hva er det du sier? Noen trenger mer medisin! Split-screen er jo helt grusomt uansett hva slags spill man spiller, om det er rally eller fps, men SPESIELT hvis det er fps! Går jo ikke an å ha en deathmatch hvis man kan kikke over på andre siden av skjermen for å se hva den andre driver med.. nei nei nei nei!

Lenke til kommentar
Derimot er det min intensjon å forsøke å åpne øynene til mange PC-eiere som utstråler en enormt arrogant holdning til konsoller...

Det kommer du aldri til å oppnå. ALDRI! :cry:

Det eneste du gjør er å erte på deg pc-tilhengere. :evil:

Fatter ikke den hysteriske holdningen dere har til at det kun er PC som duger, alt annet er søppel. Faktisk så er norge det landet i verden som har flers PC tilhengere sammelignet med befolkningstall. At man ikke ta et godt spill for hva det er istedefor for å skjelle ut alle spill som ikke kjører på en PC er meg ufattlig. Jeg har alle av dagens platformer og jeg sitter og koser meg med ekslusive titler på dem alle. Generellt er jeg mest fornøyd med orginaliteten og variasjonen i konollspillene, men det kommer ett og annet genialt PC spill også i ny og ne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...