Gå til innhold

FPS-spill er faktisk best på konsoll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PC er teknisk best egnet til å drive med multiplayer-spill, så det er jo bare naturlig at majoriteten spiller multiplayer-spill her.

Og det betyr vel i praksis at innlegget ditt faller på sin egen urimelighet.. PC best egnet -> pc best.. :roll:

Ta deg et ex.phil kurs.

 

PC er best egnet for å spille multiplayer-spill over internett, fordi maskinen har vært på nettet i mange år, er laget for å være på nett og derfor lett kan kommunisere med andre maskiner og servere.

 

At du dermed trekker den slutningen at spillene som kommer ut til PC dermed er best er et mysterium.

 

Dersom FPS-spill på PC er så mye bedre enn på konsoll, hvorfor selger FPS-spill på konsoll mye bedre enn FPS-spill på PC da?

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar
På PC derimot, hvor konkurransen er mye større, har ikke spillet klart å hevde seg like bra. Halo på PC er "et helt greit spill", med en "better than average story", men befinner seg absolutt ikke på toppen og klarer ikke å hevde seg mot feks. BF1942.

Mener du at BattleField er bedre i single-player enn Halo?

Det som gjør at online spill på PC blir populære er at spill modder dem, ikke så mye annet faktisk..

 

Og man kan ikke sammenligne Halo og BF1942 der det nesten ikke eksisterer historie engang..

Lenke til kommentar
Dersom FPS-spill på PC er så mye bedre enn på konsoll, hvorfor selger FPS-spill på konsoll mye bedre enn FPS-spill på PC da?

:scared::lol::wallbash:

Hørte jeg riktig? Sa du det????!!!!

Det KAN vel ha noe med at pc er mer utsatt for piratkopiering!

Selvsagt, og dermed et mindre aktuelt marked for spillutviklere å utvikle spill på, slik at stadig flere dropper å utvikle spill til PC og heller går over til å utvikle spill for konsoll, slik at det i fremtiden kommer enda mindre gode FPS-spill til PC.

 

Tråden for å diskutere dette er her:

http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=210000&st=0

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar
Dersom FPS-spill på PC er så mye bedre enn på konsoll, hvorfor selger FPS-spill på konsoll mye bedre enn FPS-spill på PC da?

:scared::lol::wallbash:

Hørte jeg riktig? Sa du det????!!!!

Det KAN vel ha noe med at pc er mer utsatt for piratkopiering!

Selvsagt, og dermed et mindre aktuelt marked for spillutviklere å utvikle spill på, slik at stadig flere dropper å utvikle spill til PC og heller går over til å utvikle spill for konsoll, slik at det i fremtiden kommer enda mindre gode FPS-spill til PC.

 

Tråden for å diskutere dette er her:

http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=210000&st=0

Så du mener jeg på gå til et annet topic for å svare på spørsmål du stiller her?

Takk som byr... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Ja har spillt endel Goldeneye, og synes det var greit nok spill, men mye av opplevelsen ble ødelagt av trege kontroller og tregt gameplay. Har for det meste spillt det MP, så SP skal jeg ikke legge meg så mye borti, men det jeg prøvde var ikke så revolusjonerende.

 

Synes at MP blir ødelagt av at alle spiller på samme skjerm, du får ingen overraskelser da. Man vet jo hele tiden hvor de andre befinner seg.

 

Så egentlig synes jeg Goldeneye er temmelig oppskrytt.

Skal man ha gamle FPS med story, så prøv System Shock.

Og gammel MP der er det INGEN som slår Rise of the Triad i underholdning.

Lenke til kommentar
Synes at MP blir ødelagt av at alle spiller på samme skjerm, du får ingen overraskelser da. Man vet jo hele tiden hvor de andre befinner seg.

Dette er jo noe av det morsome, og det elliminerer all form for camping og slike ting som jeg anser for litt teit..

 

Og dessuten blir det mer "fair" siden det ikke har noe å si om han ene sitter på en PC til 20 tusen med 10 høytalerer med SuperSurround og whatnot mens han andre sitter på jobbPC'en til fatter'n og spiller med lyd festet til skjermen..

 

Det som er "rettferdig" med konsoll er at alle sitter med noenlunde samme utstyr (gamepad's kan variere) .. I forhold til PC der alle sitter med tusen forskjellige kombinasjoner av hardware og ymse tilbehør..

Endret av Outlook
Lenke til kommentar
Synes at MP blir ødelagt av at alle spiller på samme skjerm, du får ingen overraskelser da. Man vet jo hele tiden hvor de andre befinner seg.

Dette er jo noe av det morsome, og det elliminerer all form for camping og slike ting som jeg anser for litt teit..

 

Og dessuten blir det mer "fair" siden det ikke har noe å si om han ene sitter på en PC til 20 tusen med 10 høytalerer med SuperSurround og whatnot mens han andre sitter på jobbPC'en til fatter'n og spiller med lyd festet til skjermen..

Som regel er det ikke nøye hvilken PC en har bare den kjører spillet greit, og lyd fikser man fort men noe så enkelt som ett headsett.

 

Camping er del av gamet, selv om det er feigt, men det er igjen med på skape variasjon.

Og overraskelses momentet er jo noe av det morsomst med MP.

At man vet hva som skjer hele tiden er jo som å se en utrolig forutsigbar film!

Lenke til kommentar
Dette er jo noe av det morsome, og det elliminerer all form for camping og slike ting som jeg anser for litt teit..

 

Og dessuten blir det mer "fair" siden det ikke har noe å si om han ene sitter på en PC til 20 tusen med 10 høytalerer med SuperSurround og whatnot mens han andre sitter på jobbPC'en til fatter'n og spiller med lyd festet til skjermen..

 

Det som er "rettferdig" med konsoll er at alle sitter med noenlunde samme utstyr (gamepad's kan variere) .. I forhold til PC der alle sitter med tusen forskjellige kombinasjoner av hardware og ymse tilbehør..

Eh... Argumenterer du FOR splitscreen?? Vær så snill...

Lenke til kommentar
Så du foretrekker å spille et middelmådig spill på PC med IM3.0 og Icemat enn et knallbra konsollspill?

Ja ;) synes alle konsollspill FPS er en vits så ja, hvorfor ikke :laugh:

Bedre å sitte med en pc som har vakker grafikk istedenfor en utdatert konsoll som minner mer om Elastomania enn Hl2, Far Cry o.s.v

Lenke til kommentar
Dette er jo noe av det morsome, og det elliminerer all form for camping og slike ting som jeg anser for litt teit..

 

Hadde det vore lika morro å veta kor alle folka var viss de hadde spelt paintball i skogen for eksempel?

 

Og dessuten blir det mer "fair" siden det ikke har noe å si om han ene sitter på en PC til 20 tusen med 10 høytalerer med SuperSurround og whatnot mens han andre sitter på jobbPC'en til fatter'n og spiller med lyd festet til skjermen..

 

Det som er "rettferdig" med konsoll er at alle sitter med noenlunde samme utstyr (gamepad's kan varierer) .. I forhold til PC der alle sitter med tusen forskjellige kombinasjoner av hardware og ymse tilbehør..

 

Typisk misforståelse. Kva utstyr ein har, har nesten ingenting å sei. Er ein god i eit spel vinn ein som regel uansett kva utstyr ein har. Det einaste eg kan sjå på som urettferdig er kva internettlinja ein har. På lan er ikkje det eit problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...