fenris1911 Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Hvorfor har disse konsoll-FPS-spillene fått så bra kritikker og karakterer? Fordi dei kom ut på konsoll der det var liten eller ingen konkuranse. Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 FPS spill er og vil alltid være best på PC, Period. EHEM. Vennligst legg på en "mener jeg" der da du ikke kan bevise en ting av det og det kun er subjektive meninger. Men siden altså størsteparten av spillsider og brukere på Gamereview mener at FPS er best på konsoll, tror jeg at er et klatr bevis på å kunne bruke mot folk som mener som deg og påstår at "slik er det" Blib: Hvorfor er det da slik at FPS spill på konsoll får dårlige scores på gamingingsider. Hva er som er så bedre egentlig med FPS på Konsoll, er det gleden av å bruke piltaster på en dårlig klumpete joystick, eller gleden av å nyte dårlig grafikk på konsoll Mye deiligere å sitte med en IM 3.0 og Icemat en en playstation 2 kontroll (x-box kontroll i den svette hånden) Just a thought. Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Hvorfor har disse konsoll-FPS-spillene fått så bra kritikker og karakterer? Fordi dei kom ut på konsoll der det var liten eller ingen konkuranse. Ikke helt usant, men også bare en side av saken. Spillene hadde ikke fått så god omtale om de var helt rævva, selv om det ikke fantes en eneste konkurrent i sjangeren. Spillene har fått positivt omtale som forttjent. Lenke til kommentar
Outlook Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Sier meg enig i Pastoren's første post, og nevner at jeg alltid har likt FPS spillene som har vært på konsoll bedre enn de på PC.. Dette har kanskje noe med at du setter deg foran TV'en med kompisene dine, har litt snacks og drikke, og bare slapper av i sofa'en.. Ikke samles i et lite rom og sitter og knotter på PC'en foran skjermen mens du sitter der med headphones og roper rundt i rommet.. Goldeneye er selvsagt min favoritt off all times, og det skal mye til for å ødelegge dette.. Og Halo ble jo først utviklet for PC, men kom Microsoft på banen og Bungie gikk over til Xbox.. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 FPS spill er og vil alltid være best på PC, Period. EHEM. Vennligst legg på en "mener jeg" der da du ikke kan bevise en ting av det og det kun er subjektive meninger. Men siden altså størsteparten av spillsider og brukere på Gamereview mener at FPS er best på konsoll, tror jeg at er et klatr bevis på å kunne bruke mot folk som mener som deg og påstår at "slik er det" Blib: Hvorfor er det da slik at FPS spill på konsoll får dårlige scores på gamingingsider. Hva er som er så bedre egentlig med FPS på Konsoll, er det gleden av å bruke piltaster på en dårlig klumpete joystick, eller gleden av å nyte dårlig grafikk på konsoll Mye deiligere å sitte med en IM 3.0 og Icemat en en playstation 2 kontroll (x-box kontroll i den svette hånden) Just a thought. *Enklere å sette opp MP, raskere også *Se Outlooks post. *Billigere enn en haug pcer *Min mening: Bedre lagfølelse når hvert lag sitter i hver sin sofa og skjermene fra hverandre. *Færre kabler bare et par forslag det her. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Fordi dei kom ut på konsoll der det var liten eller ingen konkuranse. Sånn uten videre ettertanke kan argumentet ditt høres fornuftig ut. Men dersom du ser på årstallet da Goldeneye kom, så ser du at Goldeneye kom et år før Half-Life dukket opp! På denne tiden fantes det ikke plott i FPS-spill på PC, man hadde Duke Nukem, Hexen og Quake, alle rene skytespill. Etter min mening var Goldeneye like viktig for å føre FPS-genren videre som Half-Life. Goldeneye introduserte en haug med nye elementer i FPS-spill, og kan derfor sees som et ekstremt viktig (og veldig bra) FPS-spill uansett plattform. Det samme gjorde Halo da det kom, men på en mer sublim måte. Halo perfeksjoner masse forskjellige elementer, uten at det enkelt kan sees på overflaten av spillet. Men jeg har fortsatt til gode å spille et single-player FPS-spill med like mye dybde som Halo 2 på noen plattform. En annen ting. Det finnes et spillblad som heter Edge, som er et multiformat-blad og har eksistert i over ti år. Bladet er dypere og mer seriøst enn de fleste andre spillblader, og er først og fremst ute etter den gode spillopplevelsen i omtalene sine. I bladets ti-årige historie har kun fire spill fått tildelt karakteren 10/10. Det er Super Mario 64, Gran Turismo, Zelda: Ocarina of Time og Halo (Xbox). I tillegg har bladet innrømmet at de i ettertid burde ha gitt 10/10 til Goldeneye, som fikk 9/10 opprinnelig. Dette er et blad med bred kunnskap, som ikke skiller mellom plattformer når de spiller, og som har svært høy status blant spillutviklere og spillentusiaster. Endret 24. februar 2004 av Pastor Lorentzen Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 Blib: Hvorfor er det da slik at FPS spill på konsoll får dårlige scores på gamingingsider. Hva er som er så bedre egentlig med FPS på Konsoll, er det gleden av å bruke piltaster på en dårlig klumpete joystick, eller gleden av å nyte dårlig grafikk på konsoll Det finnes antageligvis flere dårlige FPS-spill på konsoll enn på PC, som til gjengjeld har altfor mange middelmådige FPS-spill. Det er ikke det som er poenget. Fem av de beste spillopplevelsene man kan ha med et FPS-spill, får man på konsoll, ifølge www.gamerankings.com. Gleden er å spille et godt laget spill, og dersom hendene dine er vanskapt eller skadet slik at du ikke klarer å bruke en håndkontroller på et spill som er laget for å styres med håndkontroller, så synes jeg oppriktig synd på deg. Mye deiligere å sitte med en IM 3.0 og Icemat en en playstation 2 kontroll (x-box kontroll i den svette hånden) Så du foretrekker å spille et middelmådig spill på PC med IM3.0 og Icemat enn et knallbra konsollspill? Lenke til kommentar
storeelg Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Interessant å se mange for kjeft når de bastant sier att FPS er best på PC, mens ingen reagerer på topic tittelen... Ellers er jo diskusjonen om dette emnet veldig subjektivt - og ikke minst poengløst. Topic tittel baserer seg på listene som blir presentert i den første postingen, som underbygger påstanden. Statistikken som er presentert er ikke subjektiv, selv om de opprinnelig anmeldelsene er basert på subjektive meninger, gir statistikken fra www.gamerankings.com et annet bilde på virkeligheten enn det mange PC-eiere forholder seg til. Derfor mener jeg det kan være interessant å diskutere. Det er mange spørsmål man kan stille seg: Hvorfor har disse konsoll-FPS-spillene fått så bra kritikker og karakterer? Hva er det som gjør disse spillene bra? Begge interessante temaer å utdype. Jeg mener det er vanskelig / ikke egnet å sammenligne FPS på konsoll og på PC, da gameplayet er såpass forskjellig... Ellers gamerankings en fin side med mye bra statistikk - som kan manipuleres til å vise akkurat det du ønsker å se. Lenke til kommentar
fenris1911 Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 At spelene objektivt sett var bra hjalp jo selfølgeleg på, men på det tidspunktet fantest det FPS med plott til PC. Dei var jo små og mindre kjente. Som t.d. Terminator: Skynet frå 1995. (Som òg var den første FPS med kjøretøy). Forresten ikkje noko særleg bra spel akkurat. For min eigen del spelte eg Golden Eye først tre år etter at det var kome ut, og då såg eg berre på det som ein "big joke". Sjølv om det var fantastisk for dei som spelte det då det kom ut. Det er jo forresten òg eit spel som har tapt seg veldig mykje over tid. Der Half-Life har holdt seg mykje betre. Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Det store spørsmålet her er jo hvilken plattoform sitter 90% av de som spiller online fps på? PC! Millioner av klan-spillere kan ikke ta feil: FPS ER BEST PÅ PC! Hvorfor? *Bedre ytelse! *bedre "gaming-hw" (mus, tastatur osv) *the All-seeing eye! *Bra, gratis fps! (enemy territory, Americas army) *bedre ytelse *teamspeak (/ventrilo / roger wilco...) *community -bulldog (som synes at gamepads er for drittunger) Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 snart har pastoren konvertert hele norge til konsoll-spillere, takket være statistikk som aldri lyver... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Hvorfor har disse konsoll-FPS-spillene fått så bra kritikker og karakterer? Fordi dei kom ut på konsoll der det var liten eller ingen konkuranse. Nettopp der er det sakens kjerne ligger. For å ta et eksempel kan man jo nevne Halo som går for å være noe av det beste FPS spillet som har blitt gitt ut på Xbox. På PC derimot, hvor konkurransen er mye større, har ikke spillet klart å hevde seg like bra. Halo på PC er "et helt greit spill", med en "better than average story", men befinner seg absolutt ikke på toppen og klarer ikke å hevde seg mot feks. BF1942. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Hvordan kan man si at 5 av de beste spillene er på konsoll? Half Life og Halo er på PC også. Ikke at jeg helt kan se hvordan Halo hanvet på den lista. Det er altfor mye repetisjon på de innendørs-områdene til at det fortjener så bra score. Men jeg skal si meg enig i at konsollene har kommet seg når det FPS, men de mangler det jeg synes er alfa omega med FPS: fart! Konsoll-kontrollene er trege og unøyaktige til det. Goldeneye var underholdene til tider, men det gikk jo i sirup. Og mener at det spillet fikk ufortjent gode kritikker fordi det hadde ingen reel utfordrer på N64 når det kom. Så at FPS er best på konsoll, er jeg sterkt uening i!!!! Lenke til kommentar
Outlook Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) -bulldog(som synes at gamepads er for drittunger) Deg om det.. Nesten alle de tingene du nevner, slik som *bedre "gaming-hw" (mus, tastatur osv) er helt opp til den enkelte.. Jeg syntes mus og tastatur ikke har noen ting å gjøre på konsoll, og at mus og tastatur kan likegodt brukes utelukkende til tekstbehandling og lignende, og heller utvikle en standard gamepad til PC og utvikle spillene etter det.. Ofte er ikke online spilling noe folk streber etter, og jeg spiller ofte online bare fordi at jeg ikke gidder å ha alle kompisene mine her hele uka med PC'ene sine.. Det tar bare for mye plass.. Men at noen tar med en ekstra TV og konsollen sin gjør meg ingenting, og dessuten er jo dette mye mer sosialt uansett hva du måtte mene om å snakke gjennom et program på PC'en med mikrofon kan være mer sosialt enn å snakke direkte til en person/personer.. *community Dette er faktisk det eneste bra du sa, og bra communtiy's er alltid bra og ha, men.. Dette er ofte bygd opp av drittunger som er ute etter å få best "stats" i alle FPS spillene de spiller og prøver å få folk til å fatte at hvis spillet blir slik som de vil ha det blir det mye bedre.. tenker her mest på forums og slikt, nyhets sider som er dedikert til et spill har ofte ikke så mye å si.. Endret 24. februar 2004 av Outlook Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 At spelene objektivt sett var bra hjalp jo selfølgeleg på, men på det tidspunktet fantest det FPS med plott til PC. Dei var jo små og mindre kjente. Som t.d. Terminator: Skynet frå 1995. (Som òg var den første FPS med kjøretøy). Forresten ikkje noko særleg bra spel akkurat. For min eigen del spelte eg Golden Eye først tre år etter at det var kome ut, og då såg eg berre på det som ein "big joke". Sjølv om det var fantastisk for dei som spelte det då det kom ut. Det er jo forresten òg eit spel som har tapt seg veldig mykje over tid. Der Half-Life har holdt seg mykje betre. Terminator husker jeg godt, men det er forskjell på å prøve å gjøre noe nytt og å lykkes med å gjøre noe nytt. Goldeneye lyktes, det gjorde ikke Terminator. Eller Trespasser, for å dra frem et annet gammelt FPS som prøve å revolusjonere genren. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Hva lyktes Goldeneye så bra med da? Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Det store spørsmålet her er jo hvilken plattoform sitter 90% av de som spiller online fps på? PC! Millioner av klan-spillere kan ikke ta feil: FPS ER BEST PÅ PC! Hvorfor? *Bedre ytelse! *bedre "gaming-hw" (mus, tastatur osv) *the All-seeing eye! *Bra, gratis fps! (enemy territory, Americas army) *bedre ytelse *teamspeak (/ventrilo / roger wilco...) *community -bulldog (som synes at gamepads er for drittunger) PC er teknisk best egnet til å drive med multiplayer-spill, så det er jo bare naturlig at majoriteten spiller multiplayer-spill her. Endret 24. februar 2004 av Pastor Lorentzen Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 -bulldog(som synes at gamepads er for drittunger) Deg om det.. Nesten alle de tingene du nevner, slik som *bedre "gaming-hw" (mus, tastatur osv) er helt opp til den enkelte.. Jeg syntes mus og tastatur ikke har noen ting å gjøre på konsoll, og at mus og tastatur kan likegodt brukes utelukkende til tekstbehandling og lignende, og heller utvikle en standard gamepad til PC og utvikle spillene etter det.. Ofte er ikke online spilling noe folk streber etter, og jeg spiller ofte online bare fordi at jeg ikke gidder å ha alle kompisene mine her hele uka med PC'ene sine.. Det tar bare for mye plass.. Men at noen tar med en ekstra TV og konsollen sin gjør meg ingenting, og dessuten er jo dette mye mer sosialt uansett hva du måtte mene om å snakke gjennom et program på PC'en med mikrofon kan være mer sosialt enn å snakke direkte til en person/personer.. *community Dette er faktisk det eneste bra du sa, og bra communtiy's er alltid bra og ha, men.. Dette er ofte bygd opp av drittunger som er ute etter å få best "stats" i alle FPS spillene de spiller og prøver å få folk til å fatte at hvis spiller blir slik som de vil ha det blir det mye bedre.. tenker her mest på forums og slikt, nyhets sider som er dedikert til et spill har ofte ikke så mye å si.. At mus og tastatur ikke har noe å gjøre i fps er jo fullstendig bananas! lol Du kan jo skjekke hvor mange "proffe" fps-spillere som synes det er bedre med gamepad. Og selvfølgelig skal du få lov til å sitte med kompisene dine med hver sin tv (sic!) og gamepads, eller enda bedre: den geniale "split-screen" muligheten i noen fps til konsoll.. og det er selvfølgelig moro å møtes "face to face" og spille, men det er moro å spille med kompiser med mikrofon. Prøv det så får du se.. ;-) Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 Hva lyktes Goldeneye så bra med da? Goldeneye lyktes med mange ting. Det ga spillerne oppdrag og subquests som gikk ut på mer enn å trykke på den røde knappen for å åpne den røde døren. Det ga spilleren gadgets som skulle brukes under spillets gang og spillet ga deg flere oppdrag å gjøre på hvert brett jo høyere vanskelighetsgrad du spilte på. I tillegg så var spillet det første FPS som fire spillere kunne spille i sofaen foran samme skjerm. Perfekt til vorspiel og sene guttekvelder. Lenke til kommentar
Outlook Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Hva lyktes Goldeneye så bra med da? Først, har du spilt Goldeneye? Det dette spillet lyktes med var måten det satte deg inn i spillet, og fikk det til å virke morsomt å spille videre.. Det var heller ingen cheats, uansett hva du må tro om det, først etter noen år (1,2?) så slapp Rare ut cheats på Nintendo sidene, og dette hjalp til å blåse nytt liv i Goldeneye etter noen av oss var gått ganske lei.. Også har du multi-playeren, som jeg syntes var genial.. Du hadde proxymines (? .. varmesøkende eller hvafan) som vi brukte til å lage baser med, var bare helt sinnsykt.. Vi laget også regler for sniperplasser, slik at du ikke kunne gå opp dit hvis en annen hadde komt der først.. Var nok alle de småreglene vi hadde som gjorde det morsom'est.. Uhm ja, hva det lyktes med.. Bra story (lik som filmen men duh, Goldeneye var jo en av de beste moderne Bond filmene), selv om spillet var linært, fikk det ihvertfall meg til å føle at jeg hadde litt frihet.. Men multiplayeren var nok det som gjorde utslaget.. Endret 24. februar 2004 av Outlook Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå