Gå til innhold

Lydkort på A7N8X vs Soundblaster live 1024

Lasse Ma

Anbefalte innlegg

Har hørt at lyden på det integrerte lydkortet til Asus A7N8X er meget bra (sammenlignes med Audigy2) men så hører jeg andre som sier at lyden er dårlig. Det kommer knitring fra høytalere og lignende.

Noen som har erfaring med begge og kan komme tips om hvilket jeg skal bruke?

Har ikke fått hovedkortet enda, så jeg har ikke fått sammenlignet selv.

Og hvis jeg vet på forhånd hva som er best, så slipper jeg litt arbeid med å prøve ut.

Kan også nevne at det skal kobles til både Soundworks høytalere (på Spdif ut) og stereoanlegg (på analog ut)

Mvh Lasse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv et a7n8x kort og nappet ut mitt gamle soundblaster live kort når hovedkortet kom i hus. Har(stort sett) ikke angret på det lyden fra soundstormen er meget bra. Eneste er enkelte spill(feks il2 sturmovik) der jeg maks kan kjøre det i 16 kanalers lyd --- men dette er stort sett fikset i de nyeste(3.13) nforce driverne til nvidia.

Jeg vil anbefale deg soundstormen framfor live 1024 - ser ingen grunn til å kjøre noe annet. Det eneste du må være obs på er å være nøye med oppsett og slike ting. Et lite mindretall opplever merkelige problemer med soundstormen vis a vis kompabilitet. Mange har problemer med directx lyd, så det kan være et tips å slå av hardwareakselerasjonen i directx oppsettet et hakk...

Lenke til kommentar
Spirograf: Hvilken oppdatering sikter du til, og hvor finner jeg den evt?

Jordet kontakt hørtes ut som kunne være god ide. Vet at mange kort er veldig følsom for dårlig jording

Jeg så den oppdateringen på Asus sine hjemmesider, så jeg foreslår at du søker i basene deres etter info om dette kortet (eventuelle feil som har blitt rettet osv.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...