Joerghau Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Hei. Jeg har et gammelt Abit SE6 hovedkort, med tre minnespor. (Minnebushastighet 133 Mhz.) I to av disse har jeg en 128 MB RAM-brikke, men det siste sporet står ledig. Tenkte så å øke totalen av RAM til 512, og kjøpte en 256 MB-brikke. Når jeg slår på maskina, med denne satt i det siste av de tre minnesporene, finner PCen alt minnet, men den nekter å boote. (Blit bare stående å jobbe mot harddisk, akkurat som om det skulle være et problem med harddisken. Så snart jeg tar ut igjen den nye 256 MB-brikker, fungerer systemet prikkfritt. Så da, håper jeg noen kan svare meg på følgende spørsmål: Hva er årsaken til dette? Må jeg har identiske minnebrikker i hver av de tre minnesporene? Lenke til kommentar
gundik Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 prøv bios oppdatering hvis det finnes noe nyere enn det du har...gjorde susen for meg... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) kan være at hk ikke takler 3 brikker, har opplevd det en gang uansett hvilken kombinasjon så boota den ikke med 3 brikker men med en eller to gikk det greit . Har du prøvd med kun den nye og/eller med den nye + en av de gamle. Endret 24. februar 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
Joerghau Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 Hei igjen. Ting tar tid! Har nå omsider oppgradert BIOS, og vips; så var problemet ute av verden! Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå