WB85 Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Noen som har erfaringer med Pioneer DVR-107D? Såg det var et av tilbudene på hwb denne uken Har virkelig lyst på DVD-brenner og det står mellom denne og NEC ND-2500A Noen andre gode forslag? Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Noen som har erfaringer med Pioneer DVR-107D? Ikke personlig, men den skal være veldig god. Den klarer tom. å brenne endel Princo-plater på 8x med hacked firmware (selv om jeg ikke akkurat vil anbefale det). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Jeg har ingen erfaring med pioneer, men har selv en NEC brenner (1300A) og er meget fornøyd! skulle jeg imidlertid kjøpt dvd-brenner nå ville jeg ha ventet litt med tanke på støtte av dual-layer dvd plater, eller kanskje det lar seg gjøre med firmware update? hvem vet. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Jeg kommer med en test av denne innen en uke hos www.cdfreaks.com. Her er en liten smakebit: Fordeler: Rask på DVD-Brenning (ca 8.5 min for full plate på 8x) Bra platestøtte. Bra brennekvalitet på de fleste plater Rask på data og musikk CD plate lesing. Bakdeler: Brenner INGEN 4x plater på 8x. Kun 8x plater virker på 8x. Ikke alle 8x plater virker på 8x heller. Kun 24x CD-R brenning. Problermer med å lese mange plater Treg på å lese DVD-Video plater. Dårligere brennekvalitet enn NEC ND-2500A på de fleste plater. Pris Hacket firmware tillater brenning av alle DVD-R plater på 8x samt fjerner hastighetssperren forDVD-Video plater - men å bruke hacket firmware bryter som kjent garantien. Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Vel, de fleste brennere er etter mitt syn nokså ubrukelige uten hacket firmware, men Pioneer har gitt ut en ny firmware, som støtter 8x-brenning på diverse 4x plater: http://dvd-recordable.org/modules.php?op=m...order=0&thold=0 Uansett er det jo vanligvis bare å flashe tilbake... Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 WoW sjekket hwb.no og til en pris på 1050,- så er jo denne brenneren et bra kjøp Tvangsgreie: Den firmwaren (1.09) støtter ikke 4x plater på 8x så det dvd-recordable.org skriver er direkte feil. Heller ikk fw 1.10 støtter noen 4x plater på 8x. Og min kontaktperson hos Pioneer Europe sa klart og tydelig at denne brenneren aldri vil virke på 8x med 4x plater. Lenke til kommentar
WB85 Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 Takker for alle svar Har tenkt på det med å vente til dual-layer, men har lyst på en ganske kvikt og 1050kr er jo en snill pris Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Tvangsgreie: Den firmwaren (1.09) støtter ikke 4x plater på 8x så det dvd-recordable.org skriver er direkte feil. Heller ikk fw 1.10 støtter noen 4x plater på 8x. Og min kontaktperson hos Pioneer Europe sa klart og tydelig at denne brenneren aldri vil virke på 8x med 4x plater. Stemmer ikke, ute på nettet kan man laste ned en "uofisiell" firmwar som gjør at den kan brenne 8x på alle 4x mediene den gjør den forøvrig sonefri også. Jeg vil påstå at pioneer har absolutt den best kvaliteten i den prisklassen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå