corky Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Har nylig kjøpt en WD 160GB HDD fra komplett. Jeg satte denne i maskinen og formaterte med PartitionMagic. Maskinen måtte da startes på nytt, og da jeg kom inn in windows igjen funket disken helt fint. Så jeg flyttet filer fra min gamle hdd til den nye, og lastet ned en del nytt. Men et par dager etter da jeg skulle spille musikk var plutselig masse mp3 filer borte. Jeg hadde nesten 4gb med mp3 inne på disken, som nå var blitt til rundt 300mb. Prøvde jeg å gå inn på mappene der filer manglet stod det: Mappen er ikke tilgjengelig eller skadet. Størrelsen på mappene med skade var 0byte Jeg formaterte så disken på nytt i fdisk. Funket helt fint i 4dager. Til i går. Jeg satt å spilte Call of Duty, og da jeg gikk tilbake til desktop fikk jeg opp en melding: E:\ er ikke tilgjengelig. Jeg kom ikke inn på harddisken. Startet maskinen på nytt og da funket disken igjen, heldigvis var alt av data der fremdeles. Er dette en bug i winxp, eller er det feil med disken? Lenke til kommentar
shamanix Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Dette skjedde med meg og. Jeg kjøpte en 160gb western digital 8mb cache på komplett. Jeg prøvde å bytte, men de sendte den tilbake og sa at den var i orden...nå må jeg betale 150kr.(#!"%#%). Jeg kjører Windows 2000. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Hvis du også er en som ikke oppdaterer til xp sp1 kanskje du finner svaret her: http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;303013 Lenke til kommentar
corky Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 Takker for den syar2003. Skal installere hotfixen når jeg kommer hjem. Kan jo faktisk virke som om at dette er et windows problem siden jeg og shamanix har akkurat samme type disk, og akkurat samme problem. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Det er lurt å holde windows oppdatert . Er ikke feil i windows lenger dette da. Sp1 har vært ute i evigheter . Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Jeg formaterte så disken på nytt i fdisk. Spørs om du har gjort noe dumt. For det første, så kan man ikke formatere i fdisk. Man bruker format til å formatere, fdisk brukes til å partisjonere. For det andre, så er fdisk et udugelig program for så store disker. Det er ikke meningen at man skal dra fram 10 år gamle programmer for å bruke på dagens utstyr. WinXP og 2000 har innebygde verktøy for partisjonering og formatering. Bruk disse. Lenke til kommentar
corky Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Mente selvfølgelig at jeg partisjonerte i fdisk...formateringen skjedde i winxp. [EDIT] skriveleif Endret 24. februar 2004 av corky Lenke til kommentar
shamanix Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Min harddiske fungerer ikke ordentlig selv om jeg har lagt inn "enablebiglba" i registery. Er det noe annet jeg må gjøre? Jeg får samme feil som microsoft beskriver hvis det ikke fungerer ordentlig. Jeg bruker windows 2000. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Du må ha W2K sp3 eller senere . Les forøvrig denne.. http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;EN-US;305098 Ingen hjelp i å legge inn enablebiglba hvis ikke system filene er opp patchet. Endret 24. februar 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
shamanix Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Jeg har service pack 4 da... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Jeg formaterte så disken på nytt i fdisk. Spørs om du har gjort noe dumt. For det første, så kan man ikke formatere i fdisk. Man bruker format til å formatere, fdisk brukes til å partisjonere. For det andre, så er fdisk et udugelig program for så store disker. Det er ikke meningen at man skal dra fram 10 år gamle programmer for å bruke på dagens utstyr. WinXP og 2000 har innebygde verktøy for partisjonering og formatering. Bruk disse. Det er meget enkelt å formatere/partisjonere store disker med en winME oppstart diskette. Problemet med ntfs og winxp/2k er at microsoft har satt en sperre på 32GB på fat 32, grunnen er at de vil du skal bruke ntfs. Skal eg formatere mine to ntfs partisjonene, så skal eg bruke fat32 når eg lager nye partisjoner. Ntfs er trekt fil system, det er det eneste eg ikke liker med ntfs. C:FAT32 149GIB,D:NTFS 93GIB og F:186NTFS. Endret 25. februar 2004 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
corky Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 Etter oppdatering til SP1 og hotfixen, var problemet fremdeles til stede. Har nå delt 160GB harddisken i 2 deler. Hver på 80GB. Har ikke hatt flere problemer til nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå