rlz Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Er det noen der ute som har sånn cirka peiling på når vi får se optiske drev med S-ATA tilkobling. Jeg vurderer å kjøpe meg DVD-brenner, men S-ATA frister, så jeg tror jeg venter (med mindre det er lenge til). Takk for svar Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Interresant spørsmål. Leste en artikkel hos Microsoft om serial ata hvor de sier at produsentene av optiske drev er lunkne til dette p.g.a kostnadene. Så vidt jeg husker var denne artikkelen fra i sommer så det kan jo ha skjedd ting siden da. En annen ting er at hovedkortene i dag har begrenset med SATA kontakter, men dersom SATA kommer på optiske drev vil hovedkortprodusentene tvinges til å følge opp med flere tilkoblingsmuligheter. Vi kan jo også snu på flisa å si at så lenge HK'ene fortsatt har P-ATA/IDE vil ikke de som lager CD/DVD enheter fremskynde utviklingen av Serial ATA for optiske drev. Edit: Philips demonstrates world's first DVD+RW drive with S-ATA Endret 24. februar 2004 av el-asso Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå