Ed Hunter Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Hei! Har eit Epox EP-8RDA3+ hk der eg har litt irq konflikter. På DEVICE MANAGER kan eg lese meg til at "OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller har samme IRQ som mitt Creative SB Live! lydkort, nemelig IRQ 17! FireWire kontrolleren er innebygd i hk'et mens lydkortet står i nest siste PCI-slot! Siste PCI-slot er okkupert av eit ELSA ISDN-kort på irq 18. Det var den første konflikten, så har skjermkortet (9600pro AGP) samme irq som ein av dei to innebygde nettverksportane (Realtek RTL8139/810x), nemelig IRQ 19! Korleis får eg satt delt eigne IRQ'ar til hendholdsvis skjermkort og lydkort? Er altså dei innebygde kontrollerene som skaper problema, trudde det bare var andre ekspansjonskort som gjorde det? Mhv Espen Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Enkleste er å flytte på kortene i slottene til du finner en brukbar kombinasjon. Før i tida var der en hake på Soundblaster (resurser?) under Enhetsbehandling som måtte hektes på. Mener å huske at den først kom frem etter oppgradering....Det var da den ville ha to irq-er, men kunne klare seg med en. Lykke til Edit: og så må du seff. disable i BIOS allt du ikke bruker, som serial port 1 og 2. Paralellport hvis du bruker USB-skriver osv.... Endret 24. februar 2004 av sveinsel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå