Gå til innhold

Skal kjøpe øreklokker (Lukkede)


Anbefalte innlegg

var det ironi,cdrom?

isåfall...

 

 

fra headphone.com : AKG K141S

The 141S can be used with portable gear as well as in your home rig

 

fra elfa.se : Stereohörlurar K141S 

Fabr AKG

Komfortabla hörlurar med mycket hög ljudkvalitet.

 

Det er en modell fra AKG som banker (nesten) alt. Det var tydeligvis ikke den jeg linket til. Hvem kan det være? , jeg husker ikke...   :roll:

 

og de var ikke like?

:) Skjønner ikke helt hva du mener.

 

De er vel like de to du linker til??!

føkk it! complete mess :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony MDR-V700DJ - De kostet meg 1600 hos Komplett, men tror ikke de selger dem der lenger. :( Vel, de er lukket. Du kan høre på lyd ganske høyt uten at det forstyrrer sidemann, spørsmålet er om du klarer å ha det så høyt! Om du smekker de på skallen uten lyd i merker du at lydnivået går ned og du hører mindre.

Dessuten er det voldsomt gode å ha på hodet, bedre enn Philips HP890! Jeg merker ikke dem etter flere timers bruk, men jeg merket at HP890 trykket. [HP890 hadde jeg tidligere].

 

Sony MDR-500DJ - Lillebroren til V700, er litt mindre i form, like lukket, like gode å ha på hodet og billigere.

Lenke til kommentar

åpne eller lukkede systemer har med oppbyggingen av høytaler delen, for de av dere som har vært borti bass-kasser til bil osv. så er vel dette kjent. Ett lukket system er en kasse med ett høytaler element. Ett åpent system er en "kasse" med ett element og f.eks. en bassport... ;)

Lenke til kommentar
åpne eller lukkede systemer har med oppbyggingen av høytaler delen, for de av dere som har vært borti bass-kasser til bil osv. så er vel dette kjent. Ett lukket system er en kasse med ett høytaler element. Ett åpent system er en "kasse" med ett element og f.eks. en bassport... ;)

Hmm, jeg har aldri åpnet en hodetelefon (med litt størrelse), men når jeg leser det du skriver lurer jeg på følgende: Sitter elementet i sin egen kasse, eller regnes hele klokken som kassen. Slik jeg har tenkt meg det er rommet foran elementet (dvs klokken som omslutter øret) kassen. Dersom denne er lukket, slipper den lite lyd ut og elementet spiller likesom i et lite rom. Er den åpen, slipper mye lyd ut og elementet "føler" et større rom foran seg. Vi snakker jo her om et veldig lite system, så "høyttalerdelen" blir litt vagt for meg. Tror egentlig vi er enige, men vil gjerne har klarhet i det.

Endret av OBServer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...