Rambo_. Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Jeg har slipt vannblokka mi med et pussepapir med korning på 600,er det bra nok? Lenke til kommentar
daho Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Jeg hadde satset på høyre korning, feks 1200. Lenke til kommentar
Thargoth Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 ved plansliping så skal man vel begynne på mellom 400 og 600, også dobler man to ganger. Asså, pusse først med 2x sliping, også 4x sliping... synes jeg leste det et eller annet sted... Lenke til kommentar
space17 Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Det er ikke noe poeng i å bruke finere slipepapir enn 600. Overflaten vil ikke bli mere plan (flat) med finere papir, bare blankere og virker etterhvert mot sin hensikt. Dette fordi man får færre micropunkter med metall mot CPU-core som har overlegent størst varmeovergang mot selv den beste varmeledene pastaen. (Leste dette i en artikkel på overclockers.com for en god tid tilbake, om en fyr som jobbet med akkurat dette. De skulle kjøle et glassprisme som ble varmt, og kom faktisk frem til at med kobber mot glass (som er meget plant) var det best å avslutte med 600 papir.) space Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå