Ed Hunter Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Hei! Har i det siste fått blåskjerm under Win XP Pro! PC'en restarters seg då og kjem med denne meldinga etter oppstart: Windows has recovered from a serious problem osv... Trykker eg på "detaljer" får eg opp følgende: BCCode : c5 BCP1 : B23C3C0A BCP2 : 00000002 BCP3 : 00000000 BCP4 : 80534E9A OSVer : 5_1_2600 SP : 1_0 Product : 256_1 Kva er gale med Windows? Takker for svar Mhv Espen Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) For å redusere antallet krasjer i XP bør du trykke WIN-tasten + PAUSE og velge fra Arkfanen "Avansert" og under Innstillinger for oppstart må du fjerne haken for start på nytt automatisk og videre etter å ha klikket Ok på den deaktiverer du feilmeldinger fra Feilrapportering + slå av Systemgjenopprettng og Dvalemodus som Windows ikke er kjendt for å ha sitt Ess. Uten SP1 så begynner XP å fucke til systemet med å plukke fra filer om du har systengjennoppretting og for det andre er det en del som får problemer med DirectX m.m. fra de siste windows updates. Egentlig synes jeg at Windows 2000 med SP3, IE5.5 og DX 8.1 er best funksjonelt. Eller kortere forklart så har du lastet ned noe fra Windows Update maskinen din ikke liker. Det kan være Drivere som Microsoft leter frem og mye annet. Formater harddisken, installer SP1 ( ikke SP1a ) og drit i resten! Windows er ikke sikkert likevel, så du klarer deg fint med en vanlig brannmur fra Norton eller tilsvarende. Endret 24. februar 2004 av XPUserz Lenke til kommentar
atlef Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 start i failsafe mode, dvs. at når computeren starter og skal til at indlæse windows, så trykker du på F8 og der kommer nogle valgmuligheder, der kan du vælge Failsafe mode.I windows går du i Start/Kør (Run) og skriver sfc /scannow, sætter din WinXP i drevet og trykker på Enter. Der går nok en lille halv time hvor dine evt. korrupte systemfiler bliver udskiftet. Når den er færdig genstarter du Windows på normal måde. hentet her hvis du vil lese gjennom posten. Mvh Meg. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 start i failsafe mode, dvs. at når computeren starter og skal til at indlæse windows, så trykker du på F8 og der kommer nogle valgmuligheder, der kan du vælge Failsafe mode.I windows går du i Start/Kør (Run) og skriver sfc /scannow, sætter din WinXP i drevet og trykker på Enter. Der går nok en lille halv time hvor dine evt. korrupte systemfiler bliver udskiftet. Når den er færdig genstarter du Windows på normal måde. hentet her hvis du vil lese gjennom posten. Mvh Meg. Dette ser lovende ut! Skal lese litt meir og sjå kva eg får til! Men uansett skal du ha takk og 10 poeng! Lenke til kommentar
atlef Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Bare hyggelig, hvis det virker da. Mvh Meg. Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Det fungerer neppe. Men ny installasjon med valget E vil tilbakestille WinXP uten servicepakker og oppdateringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå