Gå til innhold

Skjule kildekoden på en hjemmeside...

Anbefalte innlegg

Legg inn denne javascript koden i <head></head> på siden.

*masse saker*

Hvis jeg ikke så feil så var det der et script om "hindrer" høyreklikking, men det stopper da ikke problemet... Opera går rundt slike saker, "vis kilde" på en eller annen meny i de fleste nettlesere funker jo også fin-fint...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
/me brukte ca. 10 sek. på å få tak i kildekoden.

n00b :p

Slike script er deaktivert som deafult i Opera og sikkert mange andre browsere også, så jeg gjorde det på den vanlige måten; høyreklikk -> Frame -> View Source = Under 5 sek

Endret av PT
Lenke til kommentar

<html>
<head>
<title>Click</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<frameset framespacing="0" border="0" frameborder="NO">
   <frame src="_123_/test.htm" name="Click" scrolling="yes" noresize>
 </frameset>

<noframes>
   <body>
   </body>
 </noframes>
</html>

;)

Lenke til kommentar
<html>
<head>
<title>Click</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<frameset framespacing="0" border="0" frameborder="NO">
   <frame src="_123_/test.htm" name="Click" scrolling="yes" noresize>
 </frameset>

<noframes>
   <body>
   </body>
 </noframes>
</html>

;)

Ehrrmm.... Det er bare koden til den første framen. Innholdet ligger litt bakom der igjen...

Lenke til kommentar
/me brukte IE, så jeg måtte opp i View -> View Source -> Se kildekode på frameset-filen -> Gå videre til siden bak framen -> View -> View Source

Hadde jeg brukt Opera, hadde det tatt lengre tid.

:lol:

"Hadde jeg brukt Opera, hadde det tatt lenger tid" :laugh:

Lenke til kommentar
/me brukte IE, så jeg måtte opp i View -> View Source -> Se kildekode på frameset-filen -> Gå videre til siden bak framen -> View -> View Source

hæ?? den tok jeg ikke... :p

Alt+F3 og vips du har kildekoden foran deg på brøkdelen av et sek. forstår ikke hva som er poenget med å skjule den, om du gjør det fordi det ligger passord der bør du finne en annen løsning.. :roll:

Lenke til kommentar

:lol:

"Hadde jeg brukt Opera, hadde det tatt lenger tid" :laugh:

Opera bruker ca. 10 sek. på å starte, mens IE hadde jeg oppe... :p

Lenke til kommentar

Som flere før har sagt: Du kan ikke skjule kildekoden. Grunnen er ganske enkel: For at noen skal kunne se siden din MÅ du sende kildekoden til dem, og da er det aldri noen sak å ha den bli lest av andre heller.

Passordsikring MÅ også gjøres serverside da hvis du på noen som helst måte sender passordet med hjemmesiden er den bare nødt til å bli hacket ;)

Og det å stoppe høyreklikking og å hindre andre ting er ting som kun funker i IE og også som nevnt: De som vil ha det, FÅR DET. Uansett hvilke scripts du har kjørende.

Med Opera er det forresten bare å høyreklikke på siden, velge Frame og velge "View Source" for å få den opp. I tillegg har frames alt for mange ulemper til at du burde vurdere det, hvis du gjorde det.

Ermm, jeg tror forresten brukeren er utestengt..? Du får korrigere meg selv hvis jeg tar feil, men det ser slikt ut for meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...