Gå til innhold

Trenger PSU

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grov ganske lenge etter noen skikkelige PSU'er selv forrige uke, og det kraftigste jeg fant i noen norsk webshop var Enermax 550W (som jeg nå er den lykkelige eier av). Fant desverre aldri hverken 600 eller 660W (selv om jeg vet Komplett solgte 660W før).

Ellers, Enermax kan ikke sammenliknes med Thermaltake. Enermax 550W kan levere 128W mer på +12V enn Thermaltake's 560W (og omtrent det samme på 3,3/5v. Thermaltake oppnår 560W med å adderer både 3,3v og 5v for å få et høyt tall på papiret selv om disse (vanligvis) ikke kan max belastes på likt. Virkelig "styrke" er vel mellom 400-450W.

Lenke til kommentar
[quote name='Templar' date='24/02/2004 : 01:30'] www.pcpowerandcooling.com verdens beste PSU.

Simon [/quote]
Mega takk til deg Simon. :thumbs:

Viste ikke om pcpowercooling.com.

Men de PSU der knuser jo Enermax Antec og resten av gjengen. Antec rekker jo ikke pcpowercooling opp til anklene en gang.

Sendte en mail om de custombygde PSU? (ATX kablengde etter mål, 4 stk SATA kontakter. Manuel justering for 12v, 3,3 og 5v +15%)
Svaret jeg fikk var No problem O. Endret av Bofur
Lenke til kommentar
Grov ganske lenge etter noen skikkelige PSU'er selv forrige uke, og det kraftigste jeg fant i noen norsk webshop var Enermax 550W (som jeg nå er den lykkelige eier av). Fant desverre aldri hverken 600 eller 660W (selv om jeg vet Komplett solgte 660W før).

Hvilken webshop var det da? :D

Lenke til kommentar

Fikk også tak i den Enermax 550W PSU fra Datakjeden før de sluttet med den. Halr aldri vært borti en strømforsyning som trekker så mye at jeg har vært nødt til å skru av stereoanlegg og dataskjerm når jeg skrur på power-knappen på PSU. Og jeg har aldri hatt problemer med denne.

Den leverer 36A på hver av railene 3.3V, 5V, 12V og har peak performance på 650W. Ganske enestående, ikke sant?

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
det er vel strengt tatt ikke nøpdvendig med en psu som har flere ampere en sikringene i huset.

Den trekker bare så mye når jeg skrur på power-knappen bak på selve PSU'en. Det er ikke noe problem når den alt er på, og jeg skrur på power-knappen foran. Endte opp med den på grunn av at jeg hadde Q-tec før. Jeg ville være på den sikre siden. Uansett, Enermax 550W er virkelig å anbefale hvis man har en maskin med mange harddisker og andre strømkrevende komponenter. Da er man garantert på den sikre siden.

Edit: det at den trekker så mye når man skrur den på bak, er en god indikasjon på at den har en heftig kondensatorbank. Og det lover jo bra.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...