genser Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) It's me sier: Stenges da det linker til, og oppfordrer til, ulovligheter. Offisielle firmewire er ikke til å kludre med. Å gjøre en P800 --> P900 ved firmewire-hack, er ikke lovlig. Topic stenges, og topicstarter har fått en ukes ferie. Hmm. Ville en diskusjon som handlet om å kjøre en ny versjon Mac OS på gammel mac bli stengt? Ville en diskusjon om å fjerne raporteringsgreier i windows bli fjernet? Svarer dere ja til alt respekterer jeg selvfølgelig det, men jeg tviler på at dere hadde fjernet disse, som tilsvarer det samme. Jeg synes at å stenge denne tråden er helt feil, og blir mer og mer overbevist om det mange andre her på amobil forumet mener, at et ellers så fint forum blir ødelagt av maktglade adminer. Endret 23. februar 2004 av arehei Lenke til kommentar
It's me Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Jeg stengte posten da det handler om en ulovlighet. Enkelt og greit. Hvis du tror jeg stengte posten fordi jeg er maktglad, bør du tro om igjen. Lenke til kommentar
genser Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 Jeg stengte posten da det handler om en ulovlighet. Enkelt og greit. Hvis du tror jeg stengte posten fordi jeg er maktglad, bør du tro om igjen. jeg formulerte meg litt misvisende. jeg mente ikke å si at det nødvendigvis var slik at du stengte den fordi du var maktglad, men at dette er noe jeg mer generellt opplever på forumet for tiden.. det å endre på firmware handler om å eksperimentere med et produkt man selv eier og man har betalt for.. man kan trekke paralell til DVD jon saken, hvor det ble konkludert at man har lov til å utforske/knekke koder o.l. på slike ting når man eier de.. derfor mener jeg den er feilstengt Lenke til kommentar
It's me Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) At P800 brukere, ikke kan få nye funksjonaliteter som den nye P900 har, er selvfølgelig kjipt for dem som har P800. Telefonene er meget like, men de selges som to telefoner. Mange mener at P800 har vært en slags "test-telefon" før P900. Det er dårlig av SonyEricsson å ta full betaling, for en telefon som bare en en liten oppgradering, men det får de selv bestemme. Hardware'en på P800 og P900 er meget lik, men SE selv sier at softwaren til P900 ikke fungerer på P800, grunnet blant annet plass. Det kan nå heller diskuteres, da enkelte har fått det til, men SE har ikke godtatt at en P900 kan gjøres om til en P800. Det er ikke lovlig å gjøre denne modifiseringen, og så lenge det er ulovlig, vil en post om dette på forumet ikke tolereres. Klag gjerne til SonyEricsson, men her på forumet holder vi oss til det som er lovlig. Endret 23. februar 2004 av It's me Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 seriøse klager kan tas på [email protected] Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Hvis man sammenligner dette med konsoller og modchipper. Det er blitt lov å snakke om modding av konsoller. Ved å gjøre en liten mod av P800 så kan du utnytte den fult ut, slik som en mod chip kan gjøre med Xbox. Jeg tror ikke Microsoft liker at det er mulig, men det er ikke ulovlig. Jeg skjønner at SE ikke vil at folk skal "oppgradere" sin P800 til P900, for det er jo mulig at de hadde kjøpt en P900 i stede. Jeg synes dere burde diskutere dette i Forum-styret. Mulig jeg formulerer meg litt dårlig, men jeg er trøtt Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 ...Det er ikke lovlig å gjøre denne modifiseringen, og så lenge det er ulovlig.... Nå ble jeg nyskjerrig. Hvor står det at jeg ikke har lov til å leke med firmwaren på ting jeg selv eier? Lenke til kommentar
_Xander Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Dette er absurd av Its Me...! Som Mr-CEO skriver, hvor står det at dette er ulovlig. Kan du komme frem med en SIKKER kilde på at det er ulovlig å legge inn p900 firmware på p800 skal du få min tillitt heretter.. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Her jeg fullstendig enig, denne omtalte tråden burde absolutt IKKE ha blitt stengt. Det med å modifisere firmware er absolutt ikke ulovlig i henhold til Norsk lov men det er ikke anbefalt av SE selvfølgelig, du mister garanti osv. Det virker som noen av moderatorene her på forumet (heldigvis ekstremt få) føler dem har for lite å gjøre og må "vise" seg litt fram med å stenge og herse litt unødvendig. Selv om du er ny moderator så trenger du ikke stenge tråder og utestenge gode forumbrukere i hytt og pinevær bare på gøy. Jeg har vært forum medlem her siden 2000 og har vel medlems nr 70, og må si dette er det verste tilfellet av unødvendig maktutøvelse fra en moderator siden den gang. Dette er min mening , altså ris og ros, i dette tilfellet ris og i denne forum delen bør du tåle ris og ros.!! Endret 24. februar 2004 av bergetun Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Ikke det at det bryr meg overhode om den tråden er stengt eller åpen, men hvis det ble linket direkte til firmwaren så ville det vært "ulovlig", siden det er kopibeskyttet programvare fra SE. Men å flashe sin egen mobil er selvsagt lov, det er jo du som eier den. All info om hvordan det gjøres er selvsagt lovlig det også. Hva var det det ble linket til forresten? (*nysgjerrig*) Dere kan gjerne komme på mitt forum å poste det, så lenge det ikke er direkte linking til kopibeskyttet materiale, eller på annen måte bryter norsk lov (dvs, som gjør meg ansvarlig) Endret 24. februar 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
genser Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) selv skriver jeg nå inn til [email protected], som invictus informerte om. jeg håper dere som har skrevet i denne tråden gjør det samme, og selvfølgelig holder brevet helt alvorlig. Endret 24. februar 2004 av arehei Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Jeg er mer og mer på andre forum pga av saker som dette, feks forumet som en annen postet over her. Der kan man diskutere mobil og det er virkelig hva Gandalf gjorde. Han reffererte til en link hvor dem forklarte hvordan man kunne modifisere sin egen telefon. Om jeg velger å legge inn Ixus V3 digital kamera firmware på min Nokia 6600 så skal Nokia, den Norske stat og forum adminene gi blaffen i det. Akkurat den delen med digital kamera firmware på en Nokia 6600 hadde kanskje ikke vært så vellykka Endret 24. februar 2004 av bergetun Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 selv skriver jeg nå inn til [email protected], som invictus informerte om. jeg håper dere som har skrevet i denne tråden gjør det samme, og selvfølgelig holder brevet helt alvorlig. det ble fjernet linker til firmwaren og klagen er mottat på epost, og saken blir tatt opp av oss. Respekter dine moderatorer. De her er for å holde orden i forumet, ikke for å skremme dere vekk. Stenges det en tråd, har dette en grunn. Om du er uenig i stengingen av tråden, ta det opp med moderatoren som stengte den via e-post eller private meldinger. Fører ikke dette fram, kan forumstyret kontaktes på e-post. Hetsing og uthenging av moderatorer fører til utestengelse uten varsel. Klager skal være begrunnet, saklige og i beherskede vendinger. Blir du sinna, er det lurt å vente 10 minutter før du sender klager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg