FooKer Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Har et Koolance Exos system som sliter med mye luft. Det surkler og jeg kan se bobler i slangene. Har prøvd å fylle på mer vann, men det er fullt og jeg får ikke mer på. Lurer på om det kan være pumpene som lager bobler, de 'blåser' nemlig vann opp inne i tanken og det blir mye skum.. Vet ikke hva jeg kan gjøre for å få det vekk, det bråker mye mer av systemet når det surkler som verst, og det er det ingen som liker! Noen tips? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 - skru av maskinen / delene som kjøles ned - skru av pumpen(e) - slå alt du kan i skjermen, men med flat hånd - skru på igjen. - neida_ - skru av maskinen / delene som kjøles ned - skru av pumpen(e) - se om all luften ikke forsvinner opp i tanken (kanskje du må legge systemet i forskjellige vinkler for at dette skal skje) - skru på pumpen(e) - se om ny luft suges inn i systemet - ikke`? da er kanskje problemet løst --> el_ - skru av pumpen(e) - sjekk at slangene sitter godt innpå niplene, og stram kanskje til eventuelle slangeklemmer - skru på pumpene(e), virker ikke dette, report back ingenting i veien med å rapportere tilbake tross at det kanskje virker jeg hadde selv vannkjøling bare i en liten periode, så jeg er nOOb og unskyld om det ikke virker Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 konklusjon: Du har luft i systemet.. trengde igrunnen ikke å være proff. for å finne det ut nei.. ;p Mål: Å få lufta ut av systemet Du må nok bevege kabinettet ditt litt rundt i rare vinkler for å få lirka ut luftbobblene fra krinker og kroker i systemet. Det er anbefalt å la dette stå å svive ei stund uten at selve pc'en din står på.. kun lar pumpene spinne og kose seg. for å gi det inn med t-skjeer... kluet med å bevege kabinettet i "umulige" vinkler er å få luftbobblene til å bli tatt av vannstrømmen slik at denne kan føre luftbobblene dine til vanntanken hvor bobblene stiger til topps. Voila.. en bobble mindre en av de store tabbene som ofte gjørs i et vannkjølingssystem er å foreks la vanne sprute inn i kjøleblokka i den øverste nippelen (dersom den ene nippelen står over den andre). da er det større sjangs for at luftbobbla stiger opp og holder seg der uten å kunne bli dratt videre rundt i systemet til vanntanken. Lenke til kommentar
Skabsen Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Det er ikke noe poeng å ha stapp full tank, vannet/luften som kommer fra system rekker å stige opp i tanken, og ikke bare bli sugd inn i systemet igjen. Hvilken tank har du? kozesmurf: det skal jo ikke ha noe med blokene å gjøre i og med at de luft boblene som evt. skulle være der ikke flytter seg, og at det er et problem for seg selv Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 Fikset det, snudde hele Exos enheten opp ned og kjørtet den i 10-20 sec opp ned.. En 'akvariekompis' som forklartet at det sikkert var luft inne i pumpen som ikke gikk vekk, stemte trolig. Deilig, ingen surkling eller bobler!! Nå lurer jeg på hvorfor jeg ikke gjordet det for 7-8 månder siden! Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 kozesmurf:det skal jo ikke ha noe med blokene å gjøre i og med at de luft boblene som evt. skulle være der ikke flytter seg, og at det er et problem for seg selv Konklusjonen tok jeg ut ifra min egen swiftech cpu-kjøler. det ene hullet er lagd helt opp i den ene sida. Dersom jeg hadde valgt å la vannet strømme inn i det øverste hullet da og ut det nederste hullet er sjangsen mye større for at luft skal samle seg i toppen av kjøleblokka. Tar jeg ut vannet i det øverste hullet i kjøleblokka er sjangsen mye større for at vannstrømmen klarer å dra med seg luftbobbla, evnt. snu litt på kabinettet for å styre luftbobbla dit hen vannet forsvinner ut av blokka. men... no har jo gutten klart seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå