pettergutt Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Hvordan gjør man når man skal spille zero hours mot en kompis uten å gå om noen server? Jeg finner noe greier om remote ip, men får det ikke til å funke. Hva gjør jeg feil og hva må jeg gjøre? Lenke til kommentar
Iskariot Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Tilleggsopplysning: begge har adsl-abo med lokalt DHCP-nettverk bak en ruter. Den ene nextgentel-, den andre telenor-abo. Jeg har lett gjennom forumet uten å bli klokere. Lenke til kommentar
Cybermantix Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) Jeg har ikke prøvd dette med Generals selv, men som regelen er når man sitter bak rutere: Du må nok legge inn en Port-forwarding i PAT-tabellen på ruteren til han som skal hoste. Det som mest sannsynlig skjer nå, er at du prøver å connecte til kameraten din, men kommunikasjonen blir stoppet i ruteren hans ettersom den ikke vet hvilken maskin internt den skal forwarde trafikken til. Ifølge Readme'en til C&C Generals må disse portene være åpne: TCP ports:80, 6667, 28910, 29900, 29920 UDP ports: 4321, 27900 Dette virker litt mye for meg (vanligvis benytter man kun en). Så det er mulig at du kan ved å søke litt på Google finne ut hvilken av dem som er nødvendig. For hjelp til å konfige Nextgentel Ruteren kan du kikke på Relativt.net Desverre kjenner jeg ikke til noen sider for Telenor. Jeg trodde Telenor fremdeles brukte ADSL-Modem, ikke rutere? (har heldigvis ikke hatt Telenor på LENGE :-P ) Håper dette hjelper. Endret 23. februar 2004 av Cybermantix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå