Gå til innhold

Oppdatering av deler

Anbefalte innlegg

Hei..

Har komfirmasjon om ikke så lenge og da har jeg tenkt til å kjøpe meg noen nye deler hadde tenkt på dette.

Cpu: AMD Athlon 64 3200+

Hk: Vet ikke

Minne: Corsair XMS4400 512MB

Men så har jeg hørt noen her på forumet snakka noe om en ny socket som kommer til amd64 (finner ikke den posten) når kommer denne?

Hvis jeg heller burde kjøpe dette hvem hk?

Tusen Takk for alle svar! :thumbs:

Edit: leste at den nye socketen er 939 riktig?

Endret av mobil_brukeren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den nye Socket 939 kommer ca i april og CPU'er med Socket 939 starter på Athlon64 3400+ (altså litt dyr) Den nye socket'en er ment å være High-end desktop socket'en en stund fremover. Navnet på de nye Scoket939-CPU'ene forblir "Athlon64" men mister halvparten av L2 cachen men får til gjengjeld to minnekanaler i stedet for en.

Den "gamle" Socket 754 vil gå sakte over til å bli en low-end desktop socket for for nye K8-baserte CPU'er med mindre L2 cache, en minnekanal, og muligens disablet 64bit. Disse nye CPU'ene er de som kommer til å overta det gamle navnet "AthlonXP" (selv om det er store forskjeller på de), og denne vil innta lavpris rollen som Duron hadde en gang i tida. Siste Athlon64 for Socket 754 blir antageligvis 3700+.

Ble det litt mye på en gang? Det er bare å holde tunga rett i munnen og lese en gang til. Håper jeg skrev det forståelig nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...