Egil.B Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) Jeg har nå anskaffet meg en pda, og fikk følgende output når jeg koblet den til dockingstasjonen: usb 2-2.4: new full speed USB device using address 13 Noen som vet hva som trengs, om det finnes, av programmer/drivere for å få gjort ting som å overføre filer osv til ipaqen? litt kjedelig å måtte ta ibruk Windows for å få gjort enkle ting. Kanskje jeg kjøper meg eth-extension og legger Linux inn på den senere ED: Tror jeg har funnet noe brukbart på http://synce.sourceforge.net/. Jeg skal rekompilere kernelen, legge inn programvare, og kommer med tilbakemelding når jeg har fått testet det ut. Endret 23. februar 2004 av Egil.B Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Om du legger inn linux på den så settes den opp som en eth-over-usb device når du setter den i cradelen. Så er det bare å sshe inn fra hostmaskinen. Om den kjører windows vet jeg ikke hvordan du syncer og slikt... Bytt til linux! Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Spørsmål: hva slags linux distro kan man kjøre på en pda? Kan man bruke hva som helst, eller må man ha noe spesialtilpassa? Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 familiar distroene finner du på http://handhelds.org/ Jeg har mest sansen for GPE da det kjører X. Ellers ser opie veldig bra ut. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Det virket som du trengte seriellkabel eller cfkort. Jeg har ingen av delene :S Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Det virket som du trengte seriellkabel eller cfkort. Jeg har ingen av delene :S Seriallkabelen henger da fast i cradelen sammen med USB kabelen...? Det har den iallfall gjort på alla cradlene jeg har vært borti. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) bare strøm og usb på denne her. Sto ikke nevnt noen seriell-kabel under 'contents of the box' Endret 25. februar 2004 av Egil.B Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 bare strøm og usb på denne her. Sto ikke nevnt noen seriell-kabel under 'contents of the box' kjipt... hvilken modell er det? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Står jo i topic får se om jeg ikke får kjøpt meg en seriell-kabel senere. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 bare nyskjerrighet... hva sier lsusb? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå