Gå til innhold

Partisjonen forsvant

skroder

Anbefalte innlegg

Jeg har en 80 gig og en 200 gig. 200 gigen var det ntfs partison å på 80 gigen gjordet jeg om til fat32 for at jeg skulle finne den i dos (for formatering)

Før jeg formaterte så dro jeg alt jeg hadde av verdifulle ting over på 200gigen + alt det som lå der fra før. så convertete jeg 80 gigen å formaterte så installerte windows på nytt. når windows starter opp igjen så fant jeg ikke 200 gigen så installerte jeg Partition magic 8.0 å der står det "Unallocated"

Hva skal jeg gjøre for å få alt tilbake og hva har skjedd egentlig ? jeg har ikke rørt 200 gigen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kan ta å formatere den å lage ny partison så funker det igjen lissom bruker partition magic 8.0 til å fixe det problemet. men jeg vil lissom ikke mista alt jeg har der inne så mitt spørsmål er vel egntlig om det finnes en vei rundt formatering..

Endret av skroder
Lenke til kommentar

Ikke formater eller partisjoner i hvertfall. Da ødelgger du bare det som ligger på disken.

Sikker på at du ikke kunne velge "mount drive" eller noe sånt?

PS. Om ingenting funker, anbefaler jeg deg å kjøpe deg en ny 200 GB på en nettbutikk, og bruke "EasyRecovery" for å hente ut dataene fra den gamle disken og legge de på den nye. Når du er sikker på at alt er hentet ut så kan du partisjonere og formatere den gamle og så legge tilbake alle dataene. Deretter benytter du deg av angrefristen og sender disken tilbake og får pengene igjen.. (dette skal kun koste deg porto en vei + oppkrav)

Lenke til kommentar

Opplevde det samme med min 80GB WD disk.

Prøvde å "hot-swappe" ein scsi disk med det resultat at maskina reboota og alle

partisjonane på WD'en forsvann. Dei andre diskane klarte seg fint.

Men i MS-DOS fungerte disken. (Men uten lange filnamn).

Måtte sette den i ei maskin med Win98 for å få ut filene med fornuftige filnamn.

Anar ikkje kvifor XP skal vere så påståelig, men måtte formatere den på nytt før

eg kunne bruke den i XP igjen.

Bent

Lenke til kommentar

Jeg har fått omtrent det samme problemet. Hadde en HD på 120 GB som jeg skulle ta ut men vil ha filene fra. Nå installerte jeg en ny en på 160 GB og plugga inn den gamle som slave, men der var det ikke en eneste partisjon lenger! ALT var vekk! Så nå sitter jeg her med skjegget proppfullt av postkasser for å si det pent... Det første jeg prøvde var jo å sette 120 GB-disken tilbake som master, men jeg fikk bare en sånn blinkende DOS-dot oppe i hjørnet og der ble den. Går ut ifra at den ikke fant noen partisjon å boote fra eller noe i den dur... Noen som har en idé om hvordan jeg kan få disken opp igjen? Må jeg gå igang med recovery-programmer og greier...?

Jeg skal ærlig innrømme at jeg har vann LANGT over hue her, så jeg ville være ekstremt takknemlig for den hjelpen dere kan komme med!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...