Gå til innhold

Revoltec RheoBus black

Anbefalte innlegg

jeg kjøpte en Revoltec RheoBus black for litt siden. men ikke brukte den får nå. det som er problemet er at fan1 ikke fungerer. eller retter sagt den kjører på 5v uansett hvor mye jeg vrir. 5v på min og 5v på mak. noen som har peil på hva som er galt?

lilfire

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg kjøpte en Revoltec RheoBus black for litt siden. men ikke brukte den får nå. det som er problemet er at fan1 ikke fungerer. eller retter sagt den kjører på 5v uansett hvor mye jeg vrir. 5v på min og 5v på mak. noen som har peil på hva som er galt?

lilfire

en slags kortsluttning? eller en ødelagt transistor..

Sjekk på printkortet om det ligger no metallspon eller no slik over no bein på komponenter eller loddinger..

Lenke til kommentar
printkortet ser fint ut.. noe jeg kan måle for å finne feilen...suger i feilsøking...

er ikke så vanskelig å feilsøke da.. Prøv å beregn sånn ca hvor mye spenning det skal være på steder.. feks på basis,emitter og kollektor på transistorene.. Mål spenning mot jord.. DU kan også sjekke hva basis emitter spenningen på transistorene er. Jeg regner med at den ligger mellom 0,6 og 1 Volt..

Bare å prøve, men for ALL del, IKKE KORTSLUTT BEINENE P KOMPONENTENE.. da er den HELT sikkert ferdig :roll: (erfaring fra skolen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...