Gå til innhold

Datamaskinen går i vrang

Anbefalte innlegg

hei hei

jeg har nettopp kjøpt ny PC, en uke eller så.

bygget den selv og driver å instalerer litt forskjellig på den...

Av og til, ikke tidsavhengig, restarter den seg selv. Den være mens jeg spiller eller bare ganske enkelt surfer på internett. Man hører en liten lyd, akkurat som om noen hadde trykket på restart knappen, og så starter den opp på nytt

abit KV8-MAX3

AMD Athlon 64 3200+ 1MB cache, OEM

PowerColor ATI Radeon 9800 pro

Corsair XMS3200LL DDR-DIMM 512MD

dette er da mine komponenter

har en omega driver på grafikkkortet

har hatt cat driver også men fikk samme resultat med restarting

Alle råd er til hjelp

Takker på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du skrudd av "Automaticaly Restart"(Jeg har Eng. OS :roll: )?

Hvis du skrur det av, får du en god gammeldags blåskjerm som kan være litt mer til hjelp enn at den restarter

hvor gjør man det?

EDIT: Post enkvarttusen :p

EDIT2: Brukte Google, fant det ut... /Control Panel/System/Advanced tab/Startup and recovery settings

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Jeg har skrudd av auto-restart, men jeg får ingen feilmld. Den bare detter ut i windows og later som om ingenting har skjedd. Det ser ut som om det er et vindu som kommer opp, men det forsvinner like raskt som det kommer opp.

Det er flere ting som skjer også, for eks når jeg er på internett. Når jeg beveger med nedover (scroll eller ikke scroll) så hakker den nedover istedenfor å flyte nedover. Rare problemer jeg har....

Jeg fikk også med et program som heter hydravision da jeg fikk grafikk kort. Kommer opp feilmld hver gang jeg skrur på datamaskinen gjennom hydravision om at ingen grafikk kort driver er instalert (enda jeg har instalert omega, prøvde også cat men fikk samme feilmld)(sorry for at det står om grafikk kort i hk,cpu og minne forum, tenkte det kunne være til hjelp)

Leste også om en fyr som hadde det samme problemet. Hans råd var å søke gjennom HD med et program, men til det trenger du enten floppy eller cd-brenner, og i min situasjon har jeg ingen av delene.

Jeg maser fryktelig nå...

edit: der fikk jeg en feilmld. den lyder slik:'

video mode change falure

The specified video mode is not supported.

the game will not run in software mode.

takker for all hjelp

Endret av zaxowen
Lenke til kommentar

Virker som om skjermortet fortsatt bruker den "innebygde" skjermkort-driveren i win.(Hakking osv. i win.)

gå inn i enhetsbeahnlig -> egenskaper for kortet -> driver -> oppdater driver -> og velg en annen der(hvis det bare er en der velg har diskett e.l. også rot deg fram til C:\Program Files\Radeon Omega Drivers v2.5.22\2KXP_INF\ og velg den .inf filen som er der så skulle resten gå som smurt)

Endret av Lautsprecher
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...