lodott Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Jepp det er lurt å spise og drikke godt før man legger seg. Da er man som regel helt fin dagen etter. I går glemte jeg begge deler..har hatt en rolig/slapp dag i dag for å si det sånn... Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 eller hvis du drikker så mye at du blir pumpa, kanskje man ikke blir fyllesjuk da, noen som vet? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 http://www.dagbladet.no/dinside/2004/02/15/390941.html har lest den der jeg og, men må være litt individuelt og, for jeg blir ufattelig fyllesyk av ringnes! Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 eller hvis du drikker så mye at du blir pumpa, kanskje man ikke blir fyllesjuk da, noen som vet? Skjerpings da. For det første skal du ALDRI drikke så mye at du må pumpes. For det andre skal jeg love deg at får du ikke tømmermenn etter en slik kveld, får du det aldri. bfisk Lenke til kommentar
lperik Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 eller hvis du drikker så mye at du blir pumpa, kanskje man ikke blir fyllesjuk da, noen som vet? For det andre skal jeg love deg at får du ikke tømmermenn etter en slik kveld, får du det aldri. bfisk Blir nokså fyllesyk når man blir pumpa ja, kameraten min ble henta med ambulanse, pumpa og hele pakka og han har aldri vært så fyllesyk som han var etter den kvelden.. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 eller hvis du drikker så mye at du blir pumpa, kanskje man ikke blir fyllesjuk da, noen som vet? For det andre skal jeg love deg at får du ikke tømmermenn etter en slik kveld, får du det aldri. bfisk Blir nokså fyllesyk når man blir pumpa ja, kameraten min ble henta med ambulanse, pumpa og hele pakka og han har aldri vært så fyllesyk som han var etter den kvelden.. Det tviler jeg ikke på bfisk Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Jeg bor på bygda, og her går det en del på *hysjhysj*sprit og hjemmelaget øl. Jeg har aldri vært skikkelig fyllesjuk, bare litt sjabby egentlig. Så trikset er vel egentlig som alle sier, drikk masse vann, pisse og drikke masse vann igjen. Repeteres. Drikk vann til du spyr er noe jeg har hørt skal fungere bra, men har aldri prøvd dette i praksis. (Spyr aldri før fest, på fest, eller etter fest) Lenke til kommentar
Mato Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 eller hvis du drikker så mye at du blir pumpa, kanskje man ikke blir fyllesjuk da, noen som vet? han legen som pumper deg passer på og vere hardhent med slangen så du får vondt i magen og halsen .. for og vere sikker på at du ikke drikker så mye i gjenn .. så har i vartfall jeg hør av medisinsk personell Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 La vær å drikke Har altid vært det beste rådet Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 La vær å drikke Har altid vært det beste rådet Ja, og for å unngå trafikkulykker er det jo bare å skrote alle biler! Not gonna happen liksom... Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 La vær å kjøre bil når du har drukket, er ikke verre enn det. Fyllekjørere kan jo ikke være klar i toppen. Lenke til kommentar
beva Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Jeg fikk et tips om hvordan unngå bakfylla i russetiden, og måtte selvfølgelig teste dette ut... Ved å ta en zycomb (allergimedisin) rett før første drinken og en når du legger deg på natta ble jeg ikke bakfull i det hele tatt. Vanligvis er jeg nærmest sengeliggende dagen derpå. Nå skal ikke jeg anbefale noe jeg ikke vet et videre utfall av helsemessig sett, men det eneste som står på pakken er at alkoholen forsterkest og at det må tas hensyn til. Så langt har ikke jeg merket en negativ virkning av dette. I alle fall, Zycomp funket kjempebra for meg! Verdt et forsøk om ikke annet Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Altså den _egentlige_ grunnen til at du blir fyllesyk, er mest fordi du bygger opp en metabolitt av etanolen, nemlig acetaldehyd. Andre ting som spiller inn er som nevnt tidligere dehydrering og det at man har i seg flere forskjellige typer drikker. Drikker du feks KUN ren vodka uten blanding, er det flere som melder om mindre fyllesyken dagen derpå.. På bakgrunn av dette har pharmasøytene laget en medisin som heter Disulfiram ment for alkoholikere som vil slutte å drikke. Den sørger for å hemme det enzymet (acetaldehyde dehydrogenase) som gjør om acetaldehyde til acetic acid, slik at du ikke får fjernet acetaldehyde / bygger opp acetaldehyde veldig kjappt! Pasienter som tar denne medisinen vil bli fyllesyke veldig kjappt etter å ha konsumerte alkohol, og de ubehagelige følelsene (fylleshuken) vil forsterkes. Denne følelsen er så ubehagelig, at pas. unngår å drikke alkohol når de står på denne medisinen. Endret 28. mai 2010 av w3p Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 jeg pleier å drikke mye vann, spise noe mat og slutte å drikke ca en times tid før jeg legger meg sånn at jeg er en liten periode uten alkohol før jeg sovner. Funka bra gjennom russetiden og hadde kun en dag med fyllasyke Da sovna jeg på stigende rus Lenke til kommentar
Gjest LeverposteiSalami Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Et par øl, noen glass vin eller et par shotter er det som skal til for å bli kvitt fyllesyke. Jeg har alltid ei øl på nattbordet når jeg legger meg på en fuktig kveld. Tar den på styrten når jeg våkner. Så kansje jeg sover 1 time eller 2. Står opp og tar litt øl/vin/sprit. Dagen er reddet! Dette er ikke spesielt sunt og det anbefales IKKE. Men funker, det gjør det. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) En 6 år gammel bump..ikke værst. Grunnen til fyllesyke er feil mineralbalanse i kroppen, forårsaket av giften vi kaller alkohol. Så å bare spise litt hjelper veldig, selv om du er "dødssyk" når du står opp. Eller drikke noe med forskjellige mineraler og salter i, f.eks. sportsdrikk som Gatorade. Endret 28. mai 2010 av Bytex Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 En halvliter vann med en teskje salt kurerer hodepinen dagen derpå. Funker for meg, men unngår store mengder vann pga hyppig vannlating hvis man ikke sovner fort. http://www.youtube.com/watch?v=yh39ZDvUzzw Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 I tillegg det vanlige som å ikke legge seg tørst eller på tom mage drikker jeg MELK. Og jeg syntes det funker fett, i tillegg er det ingenting som er så godt som kald melk etter en fuktig kveld Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Multivitaminer er key her. Uansett hvor fyllesjuk du er dagen derpå kommer vitaminer til å få deg på beina. Om du husker det, dytt i deg noen piller før du legger deg også for max effekt. Kombiner dette med melk, og du kommer til å bli overasket. Skulle du ikke ha noe av dette, eller ha vært så på rompefylla at ingenting hjelper, hold deg for nesen, ta 3-4 store sprit, og nyt dagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå