anderlin Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) Jeg har følgende: <input type="text" name="tittel" value='.$row["tittel"].'size=30> Problemet er at $row["tittel"] kan inneholde html-kode. Hvordan får jeg denne koden til å bli vist som tekst? Prøvde å bruke <pre> som under, men det virket ikke. (verdien ble "<pre") <input type="text" name="tittel" value=<pre>'.$row["tittel"].'</pre> size=30> Noen tips? Endret 23. februar 2004 av anderlin Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 etter hva jeg kan se så er vel dette strengt tatt PHP og passer vel kanskje best der.... hent ut i variabel og skriv den inn (ja det er samme f hva du gjør...) Skulle gjerne sett mer av koden. men er det php midt inni html kan det være kjekt med <? php kode; ?> Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 Sorry hvis jeg postet feil, jeg skal be om å få flyttet tråden. Men det er ikke php-biten som ikke fungerer. Gjøre det slik: <? echo 'bla bla' ?> Jeg tenkte muligens det var en smart bruk av <pre> eller noe lignende som hadde passet her, men jeg ser ikke hvordan. Lenke til kommentar
alsvartr Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 prøv: echo '<input type="text" name="tittel" value="'.htmlspecialchars($row["tittel"]).'" size="30">'; Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) Tusen takk for hjelpen, alsvartr! Det gikk med: echo '<input type="text" name="tittel" value="'.htmlentities($row["tittel"]).'" size=30>' Tenkte ikke på at slike funskjoner kunne finnes... Endret 23. februar 2004 av anderlin Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Feilpostet. Flyttes etter ønske avthreadstarter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå