Gå til innhold

Creative eller Ipod mp3 spiller?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes utstyr for opptak til iPod også, se under utstyr, men ingen spes inngang for mic. Ser de selger "stemmeopptaker", så det er sikkert muligheter for andre mic'er også. Ville også sjekket med den lokale macbutikken, de har som regel mer peiling.

 

Når det kommer til design er selvfølgelig dette en smaksak, akkurat som musikken man spiller med spillerne :)

 

For han som fikk iPoden ødelagt i kjølen, så tipper jeg det var HDen som tok kvelden(som vel kanskje er den mest sårbare delen av disse spillerne mht varme/kjøl).. Dog er dette det samme uansett hvilken du kjøper, tipper minnebrikke spillere er mer harføre på dette området. HDer har vel driftstemp over 0 grader eller noe slikt(kan fint bli under 0 grader i en utpåliggende lomme, innerlomme er noe annet), årsaken er at det kan dannes kondens eller noe slikt...

 

Jeg tror fremdeles på at headsettet er den viktigste faktoren mht lyd. For meg er det medfølgene til iPod bra nok, men så er jeg ingen "lydekspert". En annen faktor er sef kvalitet på MP3 og type musikk man spiller, det er f.eks vanskelig å teste med heavy metal eller live musikk hvor det er mye ekstra "støy" uansett.

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Hvorfor er alle i mot creative og zen spillere?

det er jo kvalitetsprodukter...  :roll: noe i-pod IKKE er.. det er for sosser som ikke vet hva som er gode produkter..

 

NED MED APPLE I-pod!

 

PS: dette er min mening  :roll:

Akkurat som du er noe bedre med disse utsagnene! :no:

Hvis du synes at mange har så mye imot Zen produktene, bør du absolutt tenke på hva du selv skrev. Du er ikke akkurat positiv til iPod...

 

Takk!

Endret av Solaris
Lenke til kommentar

La meg oppsummere litt...

 

Zen NX er billigere men litt større/tyngre. Det er vel ganske brei enighet om at iPod'en er penere, men de lærde strides. Velg selv. Når det gjelder lyden tror jeg ærlig talt ingen her tar en Pepsi challenge på de to hvis man har skikkelige hodetelefoner på begge, så man bør ikke legge vekt på det. Har lest mange steder at ZenNX har bedre lyd, men så lenge gutta hos Stereophile er fornøyd med iPod'en tenker jeg som så at begge må være mer enn bra nok. De gutta tester jo anlegg i millionklassen til daglig!

 

Driver å leser litt om sånne spillere nå, for jeg er keen på en selv. En spiller som kan hamle opp med begge disse er iRiver iHP 120. Litt lyst på den... Kan ikke skattepengene komme snart..?

Lenke til kommentar
La meg oppsummere litt...

 

Zen NX er billigere men litt større/tyngre. Det er vel ganske brei enighet om at iPod'en er penere, men de lærde strides. Velg selv. Når det gjelder lyden tror jeg ærlig talt ingen her tar en Pepsi challenge på de to hvis man har skikkelige hodetelefoner på begge, så man bør ikke legge vekt på det. Har lest mange steder at ZenNX har bedre lyd, men så lenge gutta hos Stereophile er fornøyd med iPod'en tenker jeg som så at begge må være mer enn bra nok. De gutta tester jo anlegg i millionklassen til daglig!

 

Driver å leser litt om sånne spillere nå, for jeg er keen på en selv. En spiller som kan hamle opp med begge disse er iRiver iHP 120. Litt lyst på den... Kan ikke skattepengene komme snart..?

Åssen specs o.s.v. har den i forhold til creative og ipod?

Lenke til kommentar
En spiller som kan hamle opp med begge disse er iRiver iHP 120.

Se det, se det... Noen har ihvertfall sett lyset! :)

 

Personlig vaklet jeg lenge mellom iPod og iRiver (Creative forkastet jeg tidlig, det var noe med følelsen der jeg ikke helt ble komfortabel med). Etter å ha sammenlignet iPod og iRiver med brukbare øreklaffer (Koss Porta Pro) må jeg si at lydkvaliteten på begge er helt utmerket, vil ikke si at jeg kan peke hverken på den ene eller den andre og si "den er best". Jeg endte opp med iRiver hovedsakelig av følgende grunner: svært god batteritid (betydelig bedre enn iPod), fleksibilitet (driverløs, firmware-oppdateringer), rask (usb 2 interface), OGG-støtte, innebygget mikrofon med overraskende god kvalitet. Jeg må også si at iTunes er et program som slett ikke passer meg i bruk... (jeg har mp3-samlingen meget strengt organisert i artist/album-foldere og foobar passer dermed som hånd i hanske). iTunes som salgspunkt i forhold til iPod var for meg derfor ubetydelig.

 

I bruk er nok styringssystemet til iRiver noe tyngre å komme inn i enn tilsvarende på iPod. Jeg kan imidlertid love at iRiveren er MEGET lett å bruke når man blir vant til den. Særlig er fjernkontrollen vidunderlig... :)

 

Konklusjonen fra testen til DinSide oppsummerer bra:

iRiver har laget en flott jukebox for digital musikk, det er det ingen tvil om. Like lekker som en iPod er den ikke, men her får vi derimot meget bra lyd, radio, opptak, støtte for OGG Vorbis, driverløs installasjon, masse innstillinger, og fremdeles er den liten og lett. Den er riktig nok dyr, men vi anbefaler denne spilleren uten forbehold til alle som ikke vil inngå kompromisser når de skal ut og shoppe en MP3-jukebox.
Lenke til kommentar
ipod_sucks2.gif

 

synes dette passer bra jeg !!!  :p  :thumbs:

Leste du ikke første forum innlegg???

Hater folk som bare er ute å provosere.

 

Greit hvis du er blåst i hodet ditt, men du behøver ikke vise alle oss andre det.

 

Liker du ikke ipod... så la oss vite hvorfor på saken!.

Når vi endelig skal ha det seriøst for en gang skyld er det alltid en eller annen tulling som skal ødelegge.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar
ipod_sucks2.gif

 

synes dette passer bra jeg !!!  :p  :thumbs:

Leste du ikke første forum innlegg???

Hater folk som bare er ute å provosere.

 

Greit hvis du er blåst i hodet ditt, men du behøver ikke vise alle oss andre det.

 

Liker du ikke ipod... så la oss vite hvorfor på saken!.

Når vi endelig skal ha det seriøst for en gang skyld er det alltid en eller annen tulling som skal ødelegge.

jeje skjønner!!

:yes:

 

skal slutte å være dust..

Lenke til kommentar
En spiller som kan hamle opp med begge disse er iRiver iHP 120.

Se det, se det... Noen har ihvertfall sett lyset! :)

 

Enig i at Iriver virker lovende. Personlig liker jeg ikke utseende til Iriver like godt som Zen, men da jeg ikke legger mye vekt på pen plast, falt dette argumentet ganske raskt.

Hovedgrunnnen til at jeg valgte Zen var at Iriver dessverre ikke kom med større enn 40gb HD. Dessuten er jeg også i tvil om den enorme prissforskjellen egentlig kan rettferdiggjøres. En Iriver 40gb koster ca 5500,- mens en 60gb Zen koster ca. 4000!! Tør egentlig ikke å tenke på hvor mye en Iriver 60gb hadde kostet dersom den fantes(6500! :scared: ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...