Gå til innhold

Creative eller Ipod mp3 spiller?


Anbefalte innlegg

Tror det er det at veldig mange mener at masse bass er god lyd. iPod har vel etter alt jeg vet ikke så store muligeter for å booste bassen som Zen og iRiver har.

Javel, det må være det merkeligste utsagnet om bra lyd jeg har hørt på lenge.

Jeg slenger på et tilsvarende dumt utsagn:

"Tror det er det at veldig mange mener at masse hvitfarge og plast er god design.

Zen har vel etter alt jeg vet ikke så mye hvitfarge og plast som Zen og ipod har."

:roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror det er det at veldig mange mener at masse bass er god lyd. iPod har vel etter alt jeg vet ikke så store muligeter for å booste bassen som Zen og iRiver har.

Javel, det må være det merkeligste utsagnet om bra lyd jeg har hørt på lenge.

Jeg slenger på et tilsvarende dumt utsagn:

"Tror det er det at veldig mange mener at masse hvitfarge og plast er god design.

Zen har vel etter alt jeg vet ikke så mye hvitfarge og plast som Zen og ipod har."

:roll:

hööö..? :roll: Skjönte ikke helt hva du mente. Du motsa deg selv der..

At ola nordmann overdriver med bassboost er vel ikke noe nytt..

Lenke til kommentar

Begynner å bli lei av denne evige diskusjonen om valget om Zen vs iPod.

Det finnes et par brukertester og et tonn med poster hvor denne diskusjonen har blitt tatt.

 

Det jeg vil anbefale er å gå inn til byen en dag(hvis du ikke bor altfor langt vekke) å prøve dem. Det er den beste måten å finne ut hva som passer DEG best. En mac-fanatiker ville f.eks aldri ha tenkt på en Zen, men så fins det andre som har behov for 60gb diskplass.

Lenke til kommentar

må bare legge til at ipod ble brukt til å transportere LOTR filmene.... <-- tøft å ha ipod når ipod ble brukt til å frakte lotr filmer mellom studioer o.l

 

men sånn seriøst. jeg har kjøpt ipod og er kjempe fornøyd! lyden er også veldig bra men vet ikke hvordan lyden på zen er.. eneste minuset jeg kan finne med ipod er batteritiden! gl med valg av mp3 spiller

Lenke til kommentar
Begynner å bli lei av denne evige diskusjonen om valget om Zen vs iPod.

Det finnes et par brukertester og et tonn med poster hvor denne diskusjonen har blitt tatt.

 

Det jeg vil anbefale er å gå inn til byen en dag(hvis du ikke bor altfor langt vekke) å prøve dem. Det er den beste måten å finne ut hva som passer DEG best. En mac-fanatiker ville f.eks aldri ha tenkt på en Zen, men så fins det andre som har behov for 60gb diskplass.

Vet.... derfor jeg satte i gang denne diskusjonen.

Vil ikke vite meninger. Vil kun ha henvisning til seriøse tester o.s.v.

 

Ikke alle som har skjønt enda. :no:

 

Men er en av de bedre diskusjonene så langt.

Sett alt for mange useriøse.

Lenke til kommentar
Begynner å bli lei av denne evige diskusjonen om valget om Zen vs iPod.

Det finnes et par brukertester og et tonn med poster hvor denne diskusjonen har blitt tatt.

 

Det jeg vil anbefale er å gå inn til byen en dag(hvis du ikke bor altfor langt vekke) å prøve dem. Det er den beste måten å finne ut hva som passer DEG best. En mac-fanatiker ville f.eks aldri ha tenkt på en Zen, men så fins det andre som har behov for 60gb diskplass.

Vet.... derfor jeg satte i gang denne diskusjonen.

Vil ikke vite meninger. Vil kun ha henvisning til seriøse tester o.s.v.

 

Ikke alle som har skjønt enda. :no:

 

Men er en av de bedre diskusjonene så langt.

Sett alt for mange useriøse.

hvis ditt mål med denne posten kunn var å få tester og review's kunne du heller tatt ett kvarter med googling ;)

Lenke til kommentar
Begynner å bli lei av denne evige diskusjonen om valget om Zen vs iPod.

Det finnes et par brukertester og et tonn med poster hvor denne diskusjonen har blitt tatt.

 

Det jeg vil anbefale er å gå inn til byen en dag(hvis du ikke bor altfor langt vekke) å prøve dem. Det er den beste måten å finne ut hva som passer DEG best. En mac-fanatiker ville f.eks aldri ha tenkt på en Zen, men så fins det andre som har behov for 60gb diskplass.

Vet.... derfor jeg satte i gang denne diskusjonen.

Vil ikke vite meninger. Vil kun ha henvisning til seriøse tester o.s.v.

 

Ikke alle som har skjønt enda. :no:

 

Men er en av de bedre diskusjonene så langt.

Sett alt for mange useriøse.

hvis ditt mål med denne posten kunn var å få tester og review's kunne du heller tatt ett kvarter med googling ;)

Er ikke sikkert jeg ville komme over alle de seriøse da.

 

Mange som vet om sånne som jeg ikke vet om.

Derfor dele det vi vet :D

 

Slippe evig mas.

Lenke til kommentar

Eg har iPod, og er storfornøyd!

 

Ein god grunn for å bruker iPod er iTunes.

iTunes er (etter mi meining) eit svært godt alternativ til Winamp.

 

(Her er det kun snakk om mine meininger, ikkje berre bestukne hobby-testere rundtomkring på nettet.)

 

iPod:

Menyen er flotters. Har ikkje møtt nokon som ikkje klarer bruke den (td. mutteren).

Lyden er topp, viss ein bytter ut dei originale øreproppene.

Utsjåandemessig er den nydelig. (Passer ******* bra inn med grå og rød sofa, kvite vegger, tak og lister, samt grått gulv. :p)

Masse digg ekstrautstyr (som du risikerer fengsel for å bruke : ).

God plass.

FireWire! (Ein avart av SCSI, så det belaster ikkje CPU ved tilkopling til maskina, samt betre hastigheit enn USB2 [ikkje teoretisk, men ved bruk].)

 

Den-andre-saken har eg ikkje prøvd.

Lenke til kommentar
Ipod er for stashhorer. Zen er for de som er glad i musikk.

Er det dummeste jeg har hørt :laugh:

Enig, utrolig tåpelig sagt. iPod har kanskje et litt "markert" utseende(ville kanskje fortrukket noe annet en hvitt selv, men det kommer visstnok en modell i mange farger i disse dager), men så er zen veldig det motsatte da :). Til tross for utseende er min erfaring så langt at iPoden er _meget_ solid laget, den tåler utrolig mye(klarer å ødelegge det meste, så det er bra når det kommer fra meg) og den har ingen knapper som går i stykker. De creative hadde på markedet for 1-2 mnd siden når jeg bestilte den hadde noe simple knapper og et "scrollehjul" på ene siden som heller ikke var noe som slo meg som en god løsning :)

 

Når det kommer til lyd og disse spillerne, tror jeg et godt headsett er alfaomega uansett hvilken. Nå bruker jeg de som fulgte med, men så bryr jeg meg heller ikke om litt skurring når jeg trener :) Tviler på at MP3 avspillingen på dem er så forskjellig at de fleste av oss merker noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...