Gå til innhold

Creative eller Ipod mp3 spiller?

Anbefalte innlegg

Hvis dere vet plasser f.eks. der seriøse magasiner o.s.v. sier at ipod eller creative er bra. La oss få se!! :D

www.apple.com :) de skryter av den... øhhh. Ellers mener jeg og huske at www.macbutikken.no har noe linker til noe tester på iPod....

Akkurat sånn ja ;)

Keep up the good work. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stereophile (et skikkelig high-end lydblad) har gitt iPod to priser for 2003:

Editor's choice og beste billige highend lydprodukt for 2003.

Så å si at iPod har dårlig lyd, det stemmer ikke helt da.

De som sier det har sannsynligvis testet med de medfølgende øreproppene som er flate og blasse i lyden og med en skikkelig svak bass.

Men skikkelige headset er jo noe du uansett kjøper når du anskaffer en slik spiller ;)

Om Creative sin Zen så må jeg bare si at det må være noe av det styggeste jeg har sett, stor er den og, men det er jo MIN mening da, kansje du har en annen.

Lenke til kommentar

Om Creative sin Zen så må jeg bare si at det må være noe av det styggeste jeg har sett, stor er den og, men det er jo MIN mening da, kansje du har en annen.

direkte stygg er den ikke da, men Zen NX er både mindre og litt stiligere.

jeg synes utseende til I-pod er sossete!

Lenke til kommentar
Stereophile (et skikkelig high-end lydblad) har gitt iPod to priser for 2003:

Editor's choice og beste billige highend lydprodukt for 2003.

Så å si at iPod har dårlig lyd, det stemmer ikke helt da.

De som sier det har sannsynligvis testet med de medfølgende øreproppene som er flate og blasse i lyden og med en skikkelig svak bass.

Men skikkelige headset er jo noe du uansett kjøper når du anskaffer en slik spiller ;)

Nå har jeg tatt ut noen quotes fra Stereophile sin test så kankje folk slutter å klage på lydkvaliteten til iPod:

Headphones

All iPods ship with a pair of earbud-type headphones with 18mm neodymium-powered drivers. These have surprisingly good sound—at least compared to the phones included with most portable players.

Measured behavior

The iPod's measured behavior is better than many CD players

Excellent, cost-effective audio engineering from an unexpected source

The looks

Apple's 30GB iPod is an extremely sexy gadget. As a piece of industrial design, it is remarkable in its beauty and operability. As an extension of Apple's lifestyle-friendly suite of music-photography-video applications, it is a screaming success. It's fun to use, and if just seeing one is enough to induce lust, actually holding one is enough to tempt a righteous man to larceny. But is it a serious piece of kit worthy of serious consideration by an audiophile?

Surprisingly enough, I believe the answer is yes.

http://www.stereophile.com/budgetcomponents/934/index.html

Endret av MCDr
Lenke til kommentar
Begge spillerne mangler vel evnen til å bli vist som en ekstern harddisk, så vi slipper å bruke egne programmer til å laste over musikk? Det er hvertfall en funksjon jeg ønsker når jeg skal investere. Jeg vet at iRiver har den muligheten allerede.

iPod kan hvertfall bli vist som en ekstern hardisk som du kan före over musikk eller datafiler eller hva du vil på.

Her har du masse software for å konfigurere iPoden din:

Windows - MacOSX - Linux

Endret av MCDr
Lenke til kommentar

Ipod har sikkert bra lyd men jeg tror zen har bedere.

Se linkene mine i begynelsen av denne tråden.

Stereophile er de eneste som har sakt at ipod har bedere en zen(kan noen legge ut en link hvor det står, ipod har bedere lyd)

De andre linkene du har lagt ut har jeg selvfølgelig lest forlenge siden, men ver snill og legg ut den linken jeg spurte etter :yes:

Lenke til kommentar

Er det "bare" stereophile som sier at ipod har god lyd?

Jo fler seriøse sider som skriver og vi får se jo bedre :)

Når jeg sier "bare" siden ipod er så kjent over hele verden så antar jeg at det er mer enn ett seriøst magasin som skriver om den.

Se på linken jeg postet tidligere, masse til creative, men er den gamle jukebox 3 da. Den som er mest kjent. Antar at nyere spillere har like bra lyd, men ikke så mange funkskjoner.

Lenke til kommentar

Har du selv sett på de linkene i begynnelsen av tråden..?

Hva som er bra lyd er jo også et bra spörsmal, er det den virkelige lyden, eller den virkelige lyden + bass boost.

Cnet har iPod på de 2 förste plassene på sin rating. Zen kommer mange plasser under.

På arstechnica vinner også iPod over Zen, men jeg tviler på at man skal ta den siten der alt for seriöst. Er vel userreviews.

http://gear.ign.com får iPod 9.0 på perfomance, mens Zen får 9,5. Hvordan de klarer å höre forskjell på 0,5 uten software for testingen, eller i det hele tatt teste modellene samtidig vet jeg ikke...

Lenke til kommentar

Eg kan ikkje snakke for Zen, men har ein iPod 20gb.

Eg synest lyden i iPod er kjempegod, det er ikkje sånn at du merker noko som helst (fordi det ikkje er noko heller). Dersom du har Zen og iPod og høyrer samtidig vil du nok (antar på grunnlag av folk som påstår det) høyre litt forskjell.

Eg har sett ein del reviews av iPod og den får meget gode\toppkarakterer på lyden. Så å ikkje kjøpe iPod pga. dårlig lyd blir litt dumt, med mindre du har veldig følsomme øyrer.

Positive ting med iPod er sikkert nevnt før, men eg vil utpeike negative.

-Dårlig batterikapasitet (8 timer). Det er meir enn nok for min bruk, men andre har kanskje lyst på meir.

-Følger ikkje med USB->iPod kabel

Eg har ikkje merket meg noko anna enn dette i dei månadane eg har hatt iPod. Den er ein glede å bruke, høyre og ikkje minst sjå på (for dei som måtte ha behov for det) og eg har ikkje tvilt eit sekund på at det var eit bra kjøp.

Det er litt opp til kvar enkelt kva dei velger, men eg la vekt på dette:

-Så liten som mulig med harddisk

-God kapasitet (Nå har Zen meir plass, men eg har berre 1500 sanger som er 8,4gb og da er 20gb meir enn nok)

-Bra design drar alltid opp

-Brukervennlig

-Medfølgende programvare (iTunes blir fort min favoritt mp3-spelar på PCen)

-Fjernkontroll (Zen hadde ikkje fjernkontroll når eg kjøpte iPod, om ein nyare versjon har det nå veit eg ikkje) Når du har 1500 sanger er det for min del ein fordel å kunne skifte sang uten å måtte dra fram heile greia.

-Mulig å bruke som ekstern harddisk uten drivere. (Mulig Zen og har dette)

Kjem sikkert på meir etterkvart, men dette er hovudpunkta

Lenke til kommentar

Jeg har alderig sakt at zen er bedere mp3spller en ipod,

Men i lyd mener jeg at zen er best.

Jeg har alderig testet spillerne så helt sikkert vet jeg ikke.

til og med på ipodlunge(noesånt) sier de det(jeg har ikke sett det men andre sier de har sett det)

Synes å ha hørt en her på forumet som sier han har hørt lyden på begge og sier zen's

lyd var bedere

30 bruker tester av zen

På disse linkene MCDr la ut får zen god kretik.

må vel bare gi opp nå :no: men kommer snart med mere sider som viser at zen har bedere lyd :yes:

Lenke til kommentar

Den siste linken du satte ut var bra(ryddig test)) MCDr

Lurer på om den er seriøs.

Det kan jo hende at zen og ipod like god lyd (men synes det er litt rart at så mange har skrevet feil)

Endret av ASW
Lenke til kommentar
Den siste linken du satte ut var bra(ryddig test)) MCDr

Lurer på om den er seriøs.

Det kan jo hende at zen og ipod like god lyd (men synes det er litt rart at så mange har skrevet feil)

Tror det er det at veldig mange mener at masse bass er god lyd. iPod har vel etter alt jeg vet ikke så store muligeter for å booste bassen som Zen og iRiver har.

Jeg synes hvertfall at den nye iPoden hörtes veldig bra ut da jeg testa den på lördag. Testa den med de proppene som fölger med og med mine egne studiohöretelefoner ( Audio Technica ATH-M40 ) og jeg synes at det var veldig bra lyd i de proppene som fulgte med iPod. Jeg kan derimot tenke meg at veldig mange vil savne det ekstra bassboostet som vel er ganske populärt i denne popvärdenne vi lever i :)

På iPodlounge sier de stort sett at iPod har bra lyd og at Zen har bra lyd og de refererer til Stereophile og Cnet sine tester.

Lenke til kommentar
30 bruker tester av zen

På disse linkene MCDr la ut får zen god kritikk.

må vel bare gi opp nå :no: men kommer snart med mere sider som viser at zen har bedere lyd :yes:

Det var jo den siden du linka til hvor du sa at Zen fikk bedre på lyd enn iPod, men det viste seg jo å väre motsatt :roll:

Tror kanskje det er smartest og gå å teste spillerne og se hvilken man liker best.

Liker man Cerwin Vega så tar man Zen, Liker man Dali så tar man iPod.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...