Gå til innhold

Creative eller Ipod mp3 spiller?

Anbefalte innlegg

Hva er fordelene og ulempene med spillerne fra Creative.

Jeg vil IKKE har useriøse svar.

Bare fordi du digger en av dem.

Jeg vil ha en saklig forklaring på hvorfor Ipod er bedre en creative eller ipod og motsatt. Kan dere dokumentere det med linker er det også bra :yes:.

KUN SERIØST!. Ellers håper jeg denne tråden blir stengt.

Har vært så mye krangel her nå om dette så her får dere muligheten til å gjøre noe med det.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett testene dine av jb3 og muvo2 x-trainer og må si dem var brae begge to.

Vet ikke om du har sett min test av zen usb2,0 men der har jeg skrevet litt av min mening.

Det eneste jeg vet sikkert er :

Zen og andre creative produkter har bedere batteri tid en ipod.

Noe jeg ikke vet helt sikkert:

creative(prudukter) har Bedere lyd en ipod

Lyd :

Zen usb2.0

De komenterer lyden og sier lyden er bedere en ipod sin lyd.

Andre (til sammenligning)

Dette sier de om iriver ihp 100 "As for sound quality, the iRiver is excellent. While it cannot compete with the Zen, which is the standard for portables"

Dinside har også nevnt at zen har bedere lyd.

Gear.com igjen ( ipod vs zen og iriver)

www.austinv.com Har også komentert sin mening

Zen

Ipod g2

:thumbup:

Lenke til kommentar

Ipod slår Zen i fysisk størrelse, men Zen slår ipod i lagringskapasitet, pris og lyd.

Dette er vel de viktigste forskjellene... :shrug:

Ellers kan Ipod oppfattes som litt enklere å bruke vha. menysystemet.

Det finnes også mer ekstrautstyr til Ipoden.

Lenke til kommentar
Ipod slår Zen i fysisk størrelse, men Zen slår ipod i lagringskapasitet, pris og lyd.

Kan du gi meg en link til en skikkelig test der ipod blir slått av creative på lyd ?

Lenke til kommentar

Kan du gi meg en link til en skikkelig test der ipod blir slått av creative på lyd ?

Se feks. Asw sin post. (Eller skaff deg et abonnement på et eller annet hi-fi blad...)

Lenke til kommentar

Har aldri sagt det er noe galt med forum brukernes erfaringer.

Jeg har laget 2 brukertester selv så ser ikke det som noe problem.

Men det har vært en evig krangel om dette som jeg har sett meg lei på.

Fordi det folk hisser seg opp på personen som sier noe negativt om ett produkt.

Da går det ikke på saken.

Så hvis du ser det negativt på at man ikke kan framlegge noe seriøs informasjon om ett produkt så er det du som har litt feil syn.

Alle sier spillerne er bra, ikkeno problem.

Men da er det f.ek. greit å henvise til en kilde som kan bekrefte dette.

Sier ikke mer håper du forstår tankegangen i dette..................

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

Kjøpte selv en iPod 20GB for en stund siden(fikk navnet på den gratis! :)), meget fornøyd. Eneste den ikke er bra på er batterilevetid, tror creative slår den der. Men 8 timer holder for det meste, hvis ikke kan du faktisk kjøpe tilleggsbatteri som varer i 10t+ eller noe slikt og lader for bil finnes sef dersom det er der du vil bruke den. Ellers er det veldig mye tilleggsutstyr til iPod. Noe annet jeg liker med den er at det ikke er tradisjonelle knapper på den, alle er type touch innfellt i plastfronten, "pekefeltet" er også helt genialt.. Har ikke prøvd Creative sine selv, men tviler egentlig at de når helt opp.

Noe annet som kan oppfattes negativt er at iPoden har et ganske særpreget utseende som kanskje kan trekke litt oppmerksomhet. Selv bruker jeg den når jeg trener(jogging er ikke noe problem), så jeg kjøpte en slik sak som jeg kan feste den på armen med i den lokale mac-butikken her i Stavanger(laget spes for iPod, men fant den ikke på web). Fordelen med denne saken er at den kommer med et sort beskyttelsesdeksel, 20GB versjonen kommer med fjernkontroll, så du kan styre lyd etc uansett.

Noe annet som kanskje ikke kommer helt klart frem dersom du bestiller over nett er at dersom du skal bruke USB2.0, så må du bestille denne kabelen utenom, det følger kun med firewire. Bruker du firewire lader du den med PCen eller med en adapter for strøm med firewire inngang, det er også derfor du kun får kombinert USB2.0/firewire dersom du vil bruke USB2.0.. Dvs da må du plugge firewire i adapter og usb2.0 i data(dersom du skal lade og overføre samtidig), årsaken er visstnok at strømmen fra USB2.0 ikke har høy nok utgangseffekt til at den kan brukes effektivt til å lade med.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...