Orjanp Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 (endret) Det som er litt skummelt er at dette er såpass nytt. Foreløpig er det gratis å ringe til fasttelefon i norge. Det de taper på dette skal tas igjen på samtaler til utland og mobil. Hva skjer hvis den forventede inntekten ikke dekker utgiftene. Sansynligvis det samme som skjedde med de internett tilbyderne som kom med fastpris på analog og isdn. Et tilbud som i utgangspunktet var bra, er ikke riktig så bra lengere. Det blir spennende å se hvordan dette utvikler seg etterhvert når de har vært en stund på markedet. Når de får et grunnlag for å se om prisingen deres er riktig. EDIT: Post 2000, ihaaa, celebration... Endret 25. februar 2004 av Orjanp Lenke til kommentar
johna Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Minuset er jo at alle du kjenner må en sånn dott... Den blir nok en flopp foreløpig,, men om noen år så.. Telio starter fra scratch, så når et veletablert selskap kommer på banen blir de skjøvet ut.. Konk om 3år.. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Minuset er jo at alle du kjenner må en sånn dott...Den blir nok en flopp foreløpig,, men om noen år så.. Telio starter fra scratch, så når et veletablert selskap kommer på banen blir de skjøvet ut.. Konk om 3år.. Nei, nå har du misforstått. Du er koblet til det vanlige telefonnettet. Folk kan ringe til deg fra en vanlig telefon, og du kan ringe til alle vanlige telefoner. (Og mobiltelefoner selvsagt.) Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Minuset er jo at alle du kjenner må en sånn dott...Den blir nok en flopp foreløpig,, men om noen år så.. Telio starter fra scratch, så når et veletablert selskap kommer på banen blir de skjøvet ut.. Konk om 3år.. hmm! tror du ikke har helt forstått helt hvordan dette fungerer! Fungerer akuratt likt som en vanlig telefon bare at det går via bredbånde ditt.. og man trenger vel ikke å ha pc'e en gang for å bruke dette om jeg husker rett.. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Minuset er jo at alle du kjenner må en sånn dott...Den blir nok en flopp foreløpig,, men om noen år så.. Telio starter fra scratch, så når et veletablert selskap kommer på banen blir de skjøvet ut.. Konk om 3år.. Nei, nå har du misforstått. Du er koblet til det vanlige telefonnettet. Folk kan ringe til deg fra en vanlig telefon, og du kan ringe til alle vanlige telefoner. (Og mobiltelefoner selvsagt.) Ja, men noen må jo betale prisen det koster for å ringe til en ikke-ip-telefon uansett, enten det er ip-teleselskapet som sponser deg, eller du selv må betale. Blir som å sende SMS fra PC'n. SMS'en må fram til mobiltelefonen og gjennom telefonnettet og det koster. Lenke til kommentar
Martin Lie Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Ja, men noen må jo betale prisen det koster for å ringe til en ikke-ip-telefon uansett, enten det er ip-teleselskapet som sponser deg, eller du selv må betale.Blir som å sende SMS fra PC'n. SMS'en må fram til mobiltelefonen og gjennom telefonnettet og det koster. Som nevnt tidligere i tråden, så må Telio (ikke kundene!) betale en termineringsavgift til Telenor når man ringer kunder i deres nett. Tilsvarende må Telenor betale Telio hvis samtalen går motsatt vei. Telio håper på å tjene inn igjen termineringsavgiften ved å bruke samme faste månedspris som Telenor har. Skal ikke se bort fra at de klarer å skape business av det heller. Lenke til kommentar
Dal Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Noen som har fått adapterne og begynt litt stresstesting? Jeg har veldig lyst på dette, men er skeptisk til ytelsen over f.eks en adsl-linje når man har noen downloads gående samtidig. Så jeg håper at linjene tåler det da, men bare tiden vil vise tror jeg Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Har mottatt adapter Sitter her og venter på adapteren og er veldig spent på om man får det man blir lovet er blir kvaliteten dårligere på linjen...Håper du kan dele dine erfaringer med oss andre som venter.... Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 hmz. hvordan ringer man opp noen, som har IP telefon? får man eget ip tlf nr? Lenke til kommentar
Martin Lie Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Ja, man får eget telefonnummer fra nummerserien til Telio, 21 68 xx xx, om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
ChainDoG Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 står på hjemmesida at man kan beholde samme nr som man har fra telenor om man vil.. og han dotten med mobiltelefon.. hva betaler du for samtaler til utlandet? alle bruker mobiltelefon liksom.. ja, om man er fjortis så.. enig med vedkommende som ba deg ta deg en bolle.. og det kan gjerne være en rosinbolle også. du kan sikkert sende en sms til nærmeste baker pg få den tilsendt som mms Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 står på hjemmesida at man kan beholde samme nr som man har fra telenor om man vil.. og han dotten med mobiltelefon.. hva betaler du for samtaler til utlandet? alle bruker mobiltelefon liksom.. ja, om man er fjortis så.. enig med vedkommende som ba deg ta deg en bolle.. og det kan gjerne være en rosinbolle også. du kan sikkert sende en sms til nærmeste baker pg få den tilsendt som mms haha..lol takk! nå fikk jeg meg en god latter her i natta... Lenke til kommentar
hemo Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Er det ingen som har erfaring då? Ingen som faktisk har brukt Telio? (evt. post link til tråd om temaet, om d fins andre plasser) Korleis fungerer Telio for HW's forum-brukere? Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 (endret) hva betaler du for samtaler til utlandet? alle bruker mobiltelefon liksom.. ja, om man er fjortis så.. hvor mye ringer du til utlandet? dessuten er det ikke gratis og ringe til utlandet med ip telefon. ringer du mere enn 100 minutt, koster det penger. Endret 28. februar 2004 av JuBi Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 hva betaler du for samtaler til utlandet? alle bruker mobiltelefon liksom.. ja, om man er fjortis så.. hvor mye ringer du til utlandet? dessuten er det ikke gratis og ringe til utlandet med ip telefon. ringer du mere enn 100 minutt, koster det penger. Uansett så er det stor forsjell på mobli og fast telefon priser. Om du finner frem prislistene så vil du se at det fort kan bli flerne 100% dyrere med mobil!! Snakker ikke om fjortiser som bare sender meldinger og fjas, men feks en familie på 3-4 hvor alle skal ringe litt her & der... Dessuten når du bruker mobli så er det masse med forsjellige priser alt etter hvilken opratør dem som du ringer til har etc.. Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 strømkabler som blir lagt i bakken er som oftest aluminium.. jordings kabelen som ligger v/siden er kobber.. Jeg har bare fått mail om at de har begynt å sende ut adapterene.. :-( Lenke til kommentar
Zamboo Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Er det noen som har tatt i bruk tjenesten? Fikk adapteret her om dagen, men får jo ikke ringt før jeg har betalt. Har ikke mottatt faktura. Fulgte det faktura med adapteren til dere andre? Lenke til kommentar
essr Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Har nå testet litt ved å få andre til å ringe tildelt nr. + att jeg har ringt opp 800 numre. Noen samtaler er helt fine, noen er det ekko på, noen klipper litt i lyden, men det er svært lite. Jeg ringte til noen som drev med bredband, de merket ingenting før jeg gjorde de oppmerksom på att jeg brukte Telio. Da sa han att det var noen klipp i lyden, men att det ikke var generende. Her må det bare testes videre. Fakturaen kommer vel i løpet av våren . Lenke til kommentar
TANK Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Er det andre som sliter med å få dette til å virke, det ser ut som om adapteren ikke finner noe ip. jeg bruker nextgentel, håper noen har noen gode tips. Tank Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå