abdobe Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 DEt er mulig jeg har tungt for det, men jeg har nå lett igjennom forumet for å finne ut hvordan man reduserer volten på kabinettvifter. Fant et diagram, uten at dette sa meg så mye. Det jeg har lest, er at dersom man skal koble for å få 7 volt så kobler du den røde kabelen fra viften til gul ledning fra Psu (12V) og den svarte ledningen fra viften (- ledningen) til den røde ledningen fra Psu. 1-Før jeg gjør dette; er denne beskrivelsen over riktig? 2-Hvordan koble 5 volt? Jeg vil ha det inn med teskje, og beklager dersom det skulle stå vel beskrevet et annet sted, men jeg har altså ikke funnet det. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 For å få 5v kobler du+til rød på psu, og sort på sort Ellers har du det riktig. Kan gi deg litt info som gjør det litt enklere å forstå: gul = +12 rød = +5 sort = 0 Så er det bare å bruke regnestykket: plussverdi - minusverdi 12 - 5 = 7 5 - 0 = 5 Litt lettere? Lenke til kommentar
abdobe Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 Takk skal du ha! Da er det bare å hive seg over prosjektet. Lenke til kommentar
smileyrl Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 For å få 5v kobler du+til rød på psu, og sort på sort Ellers har du det riktig. Kan gi deg litt info som gjør det litt enklere å forstå: gul = +12 rød = +5 sort = 0 Så er det bare å bruke regnestykket: plussverdi - minusverdi 12 - 5 = 7 5 - 0 = 5 Litt lettere? Hmm.. Jeg kjønnte ikke hvilken ledninger man skulle koble sammen? Trodde jeg var litt stø i elektro, men det ser ikke sånn ut. hehe Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) 12V : gul og sort fra PSU på rød og sort på vifte. 7V : gul og rød fra PSU på rød og sort på vifte 5V : rød og sort fra PSU på rød og sort på vifte. Edit: 0V ingen koblinger. (Kanskje det funker med sort og sort fra PSU på rød og sort på vifte.) Endret 24. februar 2004 av PsychoPat Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Det skjedde noe rart når jeg kobla lednigner sammen... Jeg hadde en litt lang ledning med tre i på den var det grønn gul svart jeg kobla gul svart sammen men på den ene var det rød og den andre grønn jeg tenkte ja de er vell like de bare andre farger men nei satte i ledningen og det gnistra inni der:D Men heldigvis ble ikke noe ødelagt.... Men hva er gale egentlig??? Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Det skjedde noe rart når jeg kobla lednigner sammen... Jeg hadde en litt lang ledning med tre i på den var det grønn gul svart jeg kobla gul svart sammen men på den ene var det rød og den andre grønn jeg tenkte ja de er vell like de bare andre farger men nei satte i ledningen og det gnistra inni der:D Men heldigvis ble ikke noe ødelagt.... Men hva er gale egentlig??? Versåsnill å omformuler steningen, gjerne med bruk av "punktum" (.). Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Det skjedde noe rart når jeg kobla lednigner sammen... Jeg hadde en litt lang ledning med tre i på den var det grønn gul svart jeg kobla gul svart sammen men på den ene var det rød og den andre grønn jeg tenkte ja de er vell like de bare andre farger men nei satte i ledningen og det gnistra inni der:D Men heldigvis ble ikke noe ødelagt.... Men hva er gale egentlig??? Versåsnill å omformuler steningen, gjerne med bruk av "punktum" (.). Å takk! Trodde det hadde rabla for meg,skjønte ikke hva som sto der... Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Kanskje jeg er den fødte tolk, for jeg tror jeg skjønte noe av det som stod der. Du hadde en vifte med 3 ledninger ikke sant? Også kobla du sikkert en av strømkontaktene fra PSU til "turtelleren" på vifta. Etter hva jeg forstod, satte du strøm på PSU etter at du var ferdig med å tukle inne i maskinen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå